Bab 9

1K 19 1
                                    

Telefon Emma bergetar dengan kuat. Emma mencari dimana telefonnya. Tu la mengada sangat pergi tukar ringtone volume ke vibration. Emma hampir menangis apabila dia tidak menjumpai telefonnya.

"Tulah tangan tak reti duduk diam". Clare menghulurkan telefon Emma kepada Emma.

"Aku nak buat kerja. Tu yang aku vibrate kan je". Emma mengelap air matanya yang hampir jatuh. Clare menggeleng.

5 missed calls from Cass

Emma tersenyum melihat panggilan dari Alexandra. Baru berapa minit dah 5 missed calls. Kalau dibiar beberapa jam agaknya dah berapa puluh missed calls? Emma tergelak sendiri.

Emma menelefon Alexandra. Walaupun Alexandra akan pulang esok, Emma masih tidak boleh menahan rindunya pada Alexandra.

Bzz! Bzzz!

Alexandra mengangkat panggilan dari Emma. Dari tadi dia cuba menelefon Emma tapi tak dapat. Betapa risaunya dia bila Emma tidak mengangkat panggilannya.

"Hello?! Emma! Aku call kau dari tadi. Kenapa kau tak angkat?!". Emma menjauhkan telinganya. Fuh berdarah telinga.

"Sory aku lupa kat mana aku letak telefon aku. Aku tak sengaja". Kedengaran Alexandra mengeluh.

"Don't ever make me scare again".

"Okay I'm sorry".

Selepas dekat 2 jam juga mereka bercakap. Emma perlu menamatkan panggilan tersebut. Emma ada kelas pukul 12 nanti. Alexandra juga perlu mengemas begnya untuk pulang esok.

Alec keluar dari pejabatnya. Sekarang sudah menunjukkan pukul 6 petang. Dia baru habis kerjanya. Dia ada appointment pukul 3 tadi tapi disebabkan kliennya lambat. Dia terpaksa menunggu.

Alec meregangkan badannya. Dia menghidupkan telefonnya. Terdapat beberapa missed calls dari Magnus. Alec tersenyum. Dia memadam telefonnya semula.

Kereta Nissan bewarna merahnya dihidupkan dan terus berlalu pergi. Telefon Alec bergetar. Nama Magnus terpapar di telefonnya. Panggilan tersebut diangkat.

"Yes Magnus? I'm driving".

"I'm sorry for interrupting you but you really need to come here. I'll give you the address". Panggilan tersebut terus dipadam.

Bunyi dari telefon Alec menandakan mesej baru masuk. Alec terus pergi ke alamat yang Magnus bagi. Alamat tersebut seperti pernah dilihat tapi Alec tetap pergi ke sana juga.

Sampai sahaja di sana, Alec terpampang. Rumah yang sedia ada dihadapannya ialah rumah bapanya. Bapanya yang membuat rumah tersebut.

Magnus keluar dari rumah tersebut bersama 3 orang lelaki memakai baju hitam. Muka mereka. Alec terdiam. Ketiga-tiga lelaki itu adalah bekas Darkshifter Mafia.

Mereka adalah orang yang paling dipercayai oleh Alec. Apabila Alec keluar dari kumpulan tersebut, mereka ikut keluar sekali.

Selepas dari hari mereka berhenti, Alec mencadang untuk semua mengikut haluan masing-masing. Mereka hanya mengikut arahan Alec. Sudah 4 tahun mereka tidak berjumpa.

Lelaki yang memakai baju hoodie bewarna hitam ialah Emanuel. Lelaki yang memakai baju hitam berlengan pendek berserta topi ialah Gadreel. Manakala lelaki yang memakai baju hitam berlengan panjang ialah Zach.

"What is this Magnus?".

"If you want to join me. You gonna need help and someone you can trust".

"Long time no see". Emanuel tersenyum.

"Are you really want to do what we've done the old times? I thought we're going to not involve in any of it again". Zach menyilangkan tangannya.

"Ah suit yourself assholes". Alec mendekati mereka bertiga.

"Come here bitches". Alec menghulurkan tangan lalu memeluk mereka bertiga.

"Memang dah bertahun aku tak nampak korang".

"Lama tak pegang gun. Harini kitorang nak pegang la". Mereka bergelak ketawa. Magnus hanya tersenyum.

"Ah Magnus. Thank you for bringing this bad boys back. It's been years". Alec menepuk bahu Magnus. Magnus mengangguk.

"So apa jadi?". Zach memandang ke arah Alec.

"Aku tak sure apa jadi tapi aku rasa Harry ada part dalam ni". Emanuel mengangguk.

"Kita bincang tempat lain. Banyak mata and telinga kat tempat ni". Alec mengangguk.

Mereka masuk ke dalam kereta dan menuju ke rumah Alec. Magnus membawa keretanya sendiri jadi mereka naik dengan Alec sementara Magnus mengikutnya dari belakang.

Sesampainya mereka di rumah Alec, mereka terus berkumpul di dalam bilik kalis bunyi Alec. Selalunya dia berbincang disitu biar tiada orang dapat dengar.














Vote for me 😣🎉 and comment if you like the story or if I need to add anything to this story 🤗❤️.

You're BeautifulWhere stories live. Discover now