Part 30

86.9K 3.7K 560
                                    

"Aisya, aku nak makan. Lapar." diusap perutnya itu. Aku membawa diri ke dapur lalu dicedok nasi goreng ke dalam pinggan. Kemudian, pinggan itu aku hulurkan kepadanya. Dia mengambilnya lalu aku ditenung.

"Meh la makan sekali. Kau pun mesti lapar kan? Baby kita pun mesti lapar. Aku suap." dia menarikku dan memaksa aku untuk duduk. Dia duduk di sebelahku. Pelik. Mana dia tahu aku..

Mummy bagitahu kot.

"Aaa." mulutnya dibuka, sedia untuk menyuapkan nasi goreng itu kepadaku. "Tapi, kan awak yang lapar. Awak makan je la, saya tak lapar." tolakku. Dia bertindak mencubit kedua pipiku dengan sebelah tangannya.

"No excuse. Makan, kata isteri aku. So, seorang isteri yang baik kena dengar cakap suami dia." sudu diletakkan semula ke dalam pinggan.

"Dan.. Kau dah ingkar dengan arahan aku jugak, berdosa. Nanti masuk api neraka." sambungnya lagi. Aku menelan perit air liur. Aku taknak masuk api neraka.

"Err, saya ingkar apa?"

"Kau tak panggil aku abang."

"Er.. Tapi, saya tak biasa la." aku menggaru kepalaku yang tidak gatal.

"Kena biasakan benda yang tak biasa sebab nanti akan terbiasa. Jadi, biasakan." dalam beberapa minit jugak aku nak pahamkan ayat dia tu.

"Okay." jawabku lalu menunduk. Tangannya mengangkat daguku, mata kami bertemu. Dia renung mataku lama.

"Mulai sekarang, kalau kau tak panggil aku abang aku cium mulut kau. Tak kira depan mummy sekalipun."  lambat-lambat aku mengangguk. Dahiku dicium kemudian dia tersenyum.

AKU menyiram pokok bunga di halaman belakang rumah apabila selesai saja sarapan.

"Bersiap. Aku nak bawak kau ke satu tempat." Airil berdiri di sebelahku. Entah bila masa dia datang.

"Kita nak pergi mana?" soalku ingin tahu. Jari telunjuk diletakkan di bibirnya, menyuruh aku untuk tidak bercakap banyak. Kemudian dia merapatiku lalu pinggangku dirangkul kemas.

"Aisya Zahra.. Do you love me?"

Aku terkebil kebil memandangnya. Soalan jenis apa tu.

"Mestilah saya sayang awak, kan aw.."

Belum sempat aku menghabiskan ayatku, bibirku dicium lama.

"Ingkar arahan, kan dah kena." keningnya diangkat, bibirnya mengukir senyum. Aku menolak kuat dadanya menyebabkan badannya terdorong sedikit ke belakang.

"Er, saya nak pergi bersiap. A.. Abang tunggu kejap." terus aku berlari ke dalam rumah. Dapat aku menangkap tawa kecilnya. Dadaku dipegang. Dah kenapa berdegup laju sangat ni. Selama ni tak macam ni pun!

Tanpa bercakap banyak, aku ke bilik untuk menukar pakaian. Setelah beberapa minit, aku turun semula ke halaman rumah. Mataku menangkap Airil yang sedang duduk di buaian sambil bermain dengan telefon bimbitnya.

Aku berjalan merapatinya. "A..abang." panggilku perlahan. Walaupun agak awkward, tapi aku kena la biasakan diri. Kepalanya didongakkan ke atas.

"Okey, jom." senyuman nipis terukir di bibirnya. Kemudian kami bergerak ke suatu tempat yang aku sendiri tak tahu dimana. Tengok aje lah nanti.

Aku kerling pemandangan di luar tingkap. Hutan?

"Jom." dia terlebih dahulu turun dari kereta lalu berjalan ke hadapan meninggalkanku sambil kedua tangannya dimasukkan ke dalam poket. Aku berjalan pantas, cuba untuk mengejarnya.

"Cepat, nanti beruang terkam baru tau." aku menyamakan kedudukanku dengannya. Tangannya aku ambil dan genggam. Dia juga turut membalas genggaman tanganku sambil tersenyum nipis.

Ma Sweet Mafia! Where stories live. Discover now