Demi Segulung Ijazah - Rumit

22.2K 178 0
                                    

Keesokkan harinya lebih kurang jam 1000pagi, aku terima panggilan dari pa Pn Shima yang aku dipanggil naik ke biliknya, aku turut menerima sms dari Pn Shima yang Pn Ayu sudah sampai dan ada dibiliknya lebih kurang setengah jam yang lalu. Rasa nervous pun ada sebab dah lama aku tak jumpa dengan Pn Ayu dan yang kedua mereka nie aku pernah menikmati nikmat dunia bersama-sama.

Mahu atau tidak aku kena hadapi jugak Pn Ayu kerana dia datang dengan tugas sebagai wakil kepada fakulti aku dalam membuat semakan tentang latihan industri aku. Aku terus melangkah naik ke bilik Pn shima. Kedengaran gelak ketawa mereka dari luar bilik Pn Shima.

Tok..tok..tok.. bunyi pintu kayu bilik Pn Shima, aku ketuk. "Masukkkk".Ķedengaran dari dalam.

"Assalamualaikum Puan". Kata aku.

"Waalaikumusalam". Disambut oleh Pn Shima dan Pn Ayu.

"Jemput duduk". Kata Pn Shima.

Seterusnya Pn Shima memberi sedikit penerangan berkenaan keberadaan aku di syarikat ini dan tugasan yang diberikan dari masa ke semasa dan sample projek yang dibangunkan oleh aku kepada Pn Ayu.

Aku meneruskan penerangan dengan lebih terperinci dan memberikan modul-modul projek yang telah aku bangunkan, soalan turut diajukan oleh Pn Ayu dan aku dapat menjawab dengan baik. Sesi penerangan berjalan lebih kurang 1jam setengah dan Pn Ayu turut memberi ulasan yang baik dan membina dimana aku telah bersiap sedia menerima kunjungan dari pihak Universiti.

Sejujurnya aku seolah-olah amat terpaku dengan kecantikkan dan keanggunan Pn Ayu pada hari ini dengan pakaian yang dikenakan amat sesuai dan Pn ayu memang tahu pakaian kegemaran aku. Boleh jadi itu punca dia mengenakan pakaian yang menyerlahkan keranuman buah dada dan bontotnya.

Tetapi Pn Shima yang turut merangkap sebagai kakak angkat aku juga tidak mahu kalah pada hari ini, kebaya pendek dan ketat di semua bahagian amat menyeksa tongkat sakti aku. Sekiranya tidak dikawal amat memberi kesan kepada aku dalam mengatur pergerakan dan sebagainya.

Pn Shima mempelawa Pn Ayu untuk makan tengahari ini dan dalam masa yang sama dia turut mengajak aku turut serta dengan mereka.   Setelah selesai hal berkenaan semakan buku projek dan lain-lain jam turut menunjukkan 1205pm. Maka kami telah bergerak menaiki kerata Pn Shima ke tempat makan yang dicadangkan olehnya.

PLEASE CLICK VOTE BUTTON ON GIVE A COMMENT BELOW.
(LATEST ISSUES WILL RELEASE SOON)
TQ BOSSKU

Praktikal TerlanjurWhere stories live. Discover now