𝟓- 𝐆𝐞𝐭𝐭𝐢𝐧𝐠 𝐖𝐚𝐫𝐲

563 103 11
                                    

"Apa?cuba ulang sekali lagi, Ibuku?"

"Veronica, putera mahkota akan..."

PERLAKUAN kedua orang tuanya yang sedari tadi menganggukkan kepala sesama mereka seakan menghantar isyarat tentang sesuatu yang hanya difahami mereka berdua, membuatkan Veronica pasrah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

PERLAKUAN kedua orang tuanya yang sedari tadi menganggukkan kepala sesama mereka seakan menghantar isyarat tentang sesuatu yang hanya difahami mereka berdua, membuatkan Veronica pasrah.


'okey takpe,taknak share takpe... macamlah aku ni lurus bendul sangat sampaikan takpaham apa yang korang try nak sorokkan', getus hati Veronica.

Berbulu matanya pabila disaji kan pemandangan romantis oleh kedua orang tuanya.

Kadangkala dia tertanya-tanya ke mana hilangnya personaliti kedua-dua figura yang digelar ibu bapa watak antagonis si Veronica yang sepatutnya berlagak lebih sophisticated, elegant dan serius seperti dipaparkan dalam video game yang dia pernah main haritu?

Ke...sebab Butterfly Effect, iaitu kehadiran roh Melissa memasuki badan yang sudah tidak bernyawa milik Veronica menyebabkan seluruh sistem game terganggu?

Boleh jadi itu salah satu puncanya.


Tetapi, jika diikutkan pengiraan dan jangkaan waktu di mana situasi dia, Melissa Si Malang yang tanpa sengaja sudah pun 'termasuk' dalam badan Si Veronica, semuanya masih lagi belum bermula .

Si Veronica masih belum cari pasal lagi dengan semua watak utama.

Heroine belum lagi di ambil sebagai anak angkat oleh keluarga Baron Odett.

Veronica semestinya belum hilang akal sebab terjatuh cinta dengan Putera Freud.


Semua peristiwa itu belum terjadi lagi dalam timeline yang sekarang ini.

Err, sebetulnya permainan 'sebenar-benarnya' akan bermula 7 tahun dari sekarang,sewaktu semua watak-watak utama termasuklah dirinya iaitu Veronica, yang merupakan sekadar watak sampingan dan juga penambah perasa dalam jalan cerita kisah cinta klise hero-hero dan heroine, di checkpoint pertama.

Institute of Magic,Gelrore.

Institute of Magic,Gelrore

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Ways To Survive As A Villainess[OG]Where stories live. Discover now