Part 1🌸

39.3K 867 21
                                    


"Qarina!" Jerit seseorang dari belakangnya..kepalanya memaling melihat kawannya yang tersengih..dijentik dahi luas kawannya itu..
"Auch! Sakitlah.." rengek kawannya sambil mengusap dahi yg dijentik Qarina tadi..
"Padan muka..jerit dekat ngan telinga orang memang kena lah.."jawab Qarina sedikit geram dengan kawannya yg seorang itu.."Alaa..sorry lah..lain kali dah tak buat dah.." tutur kawannya senyum..Qarina hanya memandang sipi sahaja kawannya itu lalu berlalu pergi..

"Qarina..sorrylah..kau jangan lah marah..kau pernah dengarkan kalau marah nanti cepat tua..oke tak pe alang ii kita kat luar nak cari kerja ni..aku belanja kau makan nak??..kau cakap je kau nak apa..aku boleh beli..aku pon lapar ni.."
Kata kawannya memujuk Qarina jalan seiringan dengannya..
"Laila..kau nak aku sumbat kasut aku ni dalam mulut kau baru diam ke??.." Ugut Qarina dengan nada tenang..Laila laju menggelengkan kepalanya terus diam tak terkutik..

Mereka berjalan beriringan menuju ke restoran D Rosie ..memandangkan sekarang tengahari pastinya ramai di restoran D Rosie..restoran kegemaran ramai
Qarina dan Laila mengambil tempat bersebelahan cermin besar restoran tersebut..Pelayan terus menuju ke arah mereka untuk mengambil pesanan..

Selepas makan Qarina bangun hendak ke tandas..semasa berjalan ke arah tandas restoran tersebut bahunya seperti dilanggar seseorang..hampir terjatuh dibuatnya namun sempat disambut oleh orang itu..
Badannya terus menegak..didongakkan kepala melihat orang yg dilanggarnya eh silap..orang yg langgar dia..

" mata kau letak kat mana?" Soal lelaki bermuka dingin dihadapannya..Qarina sedikit terkejut..'dia yg langgar kita dah lah tinggi cam galah'..bisik hati Qarina.."maafkan saya encik..saya tak sengaja" tutur Qarina lembut..melawan kang buang masa je..lalu langkahnya pantas menuju ke tandas..
Lelaki itu hanya memerhati Qarina dengan senyuman senget..'cute manners..shorty'

Lelaki itu melangkah keluar dari restoran tersebut dengan muka dinginnya..pintu kerta moden hitam dibuka oleh drivernya lalu ditutup kembali setelah Lelaki itu masuk..dengan pantas kereta moden itu hilang dari pandangan..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Z's Holding Company

Kopi susu panas yg disediakan oleh PA nya dihirup sambil menyelak laporan ii yg disiapkan oleh staff ii nya..sesekali kepalanya dianggukkan tanda puas hati dengan hasil kerja staff iinya..

Cawan kopi diletak ke tepi lalu tabletnya dikeluarkan..jarinya menaip sesuatu di skrin tab nya..beberapa maklumat tentang perniagaan dibaca satu persatu..

Knock! Knock!

Pintu pejabatnya diketuk seseorang dari luar.."come in" jawabnya..lalu pintu pejabatnya dibuka..kelihatan seorang perempuan dalam lingkungan 30 melangkah masuk dengan sekeping surat ditangannya..name tag nya tertera Sufi.."Mr. Zack.."
Tutur Sufi perlahan..surat yg berada ditangannya diletakkan di atas meja kerja Zack selaku CEO serta Boss nya..Zack mengangkat sebelah keningnya lalu mencapai surat putih itu..Zack membuka lipatan surat tersebut dan membaca isi kandung dalam surat itu..

Selesai baca matanya tajam memandang Sufi.."why?" Soal Zack pendek.." i am truly sorry Mr.Zack but i need to..i hope you understand my situation.."
Jawab Sufi menunduk..tidak mahu bertentang mata dengan Lelaki di hadapannya..muka dingin itu seolah olah mahu membunuh..Zack menghela nafas kasar..rambutnya diraup kebelakang.."you are fired..leave"
Tuturnya dengan nada dingin..Sufi akur lalu keluar dari bilik pejabat Zack..surat itu adalah surat berhenti kerja..Sufi tidak dapat meneruskan pekerjaannya atas sebab tertentu..

10:47 p.m

Jam ditangannya ditilik..sudah malam..meja kerjanya dikemas memandangkan tiada benda yg perlu dilakukan..beg laptopnya dibawa serta kotnya menuju ke lif..sampai di depan pintu utama syarikat tersebut kakinya naik masuk ke kereta moden hitamnya..

Suasana malam agak sunyi...matanya dialih melihat keluar tingkap dan matanya tertangkap sesuatu di tepi lorong gelap tersebut..laluan itu tiada orang.." pak syam stop the car"
Arahnya kepada Pak Syam selaku driver..serta merta kereta dipandunya berhenti..Zack melangkah keluar menuju ke lorong gelap itu..

"marilah cik adik..kita berseronok sekejap.." kedengaran beberapa suara lelaki di lorong tersebut...
"Saya tak nak lah!..lepas!" Tegas seorang perempuan yg mahu lepaskan diri dari pegangan sekumpulan lelaki tersebut..Zack melihat muka ii orang di lorong gelap itu dan matanya menangkap wajah seorang gadis..'that girl..she's the one that bump into me earlier in afternoon..' desisnya dalam hati..

"Buka baju dia" ujar salah seorang dari kumpulan itu..gadis itu terkejut begitu juga Zack..kelihatan gadis itu mahu menangis..Zack terus meluru ke arah mereka lalu melayangkan tumbukan keras pada lelaki yg mahu bertindak ke atas gadis itu..

Muka ii lelaki itu nampak takut melihat Zack..ya mereka kenal siapa Zack..Lelaki yg paling digeruni dalam dunia gelap.." Get lost..or get killed?.." soal Zack dengan pandangan menakutkan..lelaki ii tersebut menggelengkan kepala lalu terus cabut lari..

Zack pusing melihat gadis yg terduduk..menggigil ketakutan..wajahnya kelihatan sedikit pucat..Zack melangkah ke arah gadis tersebut dan melutut dihadapan gadis itu..ditilik keadaan gadis itu dari atas hingga ke bawah..mukanya ada sedikit kesan calar dan lengan bajunya terkoyak menampakkan kulit putih gadis itu..Zack terus memandang tempat lain..

Kotnya disarung ke tubuh gadis itu lalu dicempung tubuh kecil itu..terkejut dia dibuatnya.."encik nak buat apa ni?..turunkan saya"
Tutur gadis itu lembut..namun hatinya berdebar takut diapa apakan pula oleh Lelaki itu..
Sampai di kereta moden hitam milik Zack..Pak Syam membuka pintu kereta tempat duduk belakang dan tutup kembali..

Kereta meluncur sedikit laju..suasana sunyi seketika sehingga Zack bersuara.."rumah kau kat mana?" Soal Zack dingin
"No.6 Jalan Mawar.." jawabnya perlahan dengan nada lembut..
Zack menganggukkan kepala..matanya masih dilirik ke arah pemandangan luar tingkap keretanya.."nama kau?..dan apa kau buat malam ii macam ni?" Soalnya lagi..matanya dilarikan ke arah gadis disebelahnya pula.."n-nama...nama saya Qarina Munirah...saya nak balik lepas kawan saya bagitau yg dia tak boleh amik saya...and tiba ii ade org tarik saya masuk lorong yg tadi tu lah jadi.." jawab Qarina menahan air matanya dari mengalir..sungguh dia takut dgn kejadian yg baru berlaku atas dirinya tadi..

Zack hanya memandang wajah mulus Qarina..putih comel siapa je yg tak nak..nasib baik dia sempat datang tadi kalau tak..ntah apa yg jadi kat gadis ini.."umur kau berapa?" Tetiba tanya pasla umur..yelah mana tau badan kecik muka comel tua darinya ke..nnti di cop lelaki biadab.."umur saya 17 tahun...saya baru lepas SPM.." ujarnya lembut sambil menyelitkan  rambut ke telinganya kanannya..habit setiap perempuan apabila rimas dengan rambut sendiri..

Kereta dipandu Pak Syam berhenti di kawasan perumah rumah teres..Zack melihat sekeliling kawasan rumah tersebut...bersih..kawasan rumah itu sedikit meriah dgn suara budak ii lelaki yg sdg melepak waktu malam serta bunyi enjin motor bagi yg merempit..Qarina menutup kembali pintu kereta dan berdiri di luar.." terima kasih encik sebab selamatkan saya dan terima kasih pak cik hantarkan saya balik.." tuturnya lembut disertakan senyuman mesra.."sama sama nak..lain kali jangan keluar malam ye.." pesan Pak Syam membalas senyuman Qarina..Qarina hanya membalas isyarat OK sahaja..lalu matanya memandang Zack yg sedari merenung dirinya.."terima kasih sekali lagi encik.." ucapnya lalu masuk ke dalam rumah..

"Tuan tak nak ambil Cik Qarina sebagai PA? " soal Pak Syam selepas berlalu pergi dari rumah Qarina.."i think so too..esok kita pergi rumah dia.." kata Zack menutup matanya.."may i ask why Mr. Zack? "  soal Pak Syam ingin tahu..Zack hanya tersenyum nipis.." we need to welcome our NEW family.."


Segala tempat yg sis tulis tu banya rekaan sahaja..jangan serius..sis bantai je apa yg ada dlm kepala..enjoy!..

TheCastelQueen
Qasrina_2105

Married To Mafia BossWhere stories live. Discover now