Part 2🍀

27.7K 759 13
                                    


Jam didinding biliknya menunjukkan pukul 9:20..Hari ni Qarina perlu keluar mencari kerja lagi..tapi kali ni Laila tidak dapat menemaninya..tak sihat katanya..tak sihat ke berdating..maklumlah dah berpunya..kita ni still single mingle..hmm..Qarina menilik mukanya di cermin meja solek..Qarina x pakai make up beacuse she's natural beauty..hanya ade bedak losyen dan lipbalm je..rambutnya dikemas rapi..last touch up and.. done...

Qarina bangun berjalan menuruni anak tangga menuju ke tingkat bawah..kakinya melangkah masuk dapur..kelihatan ibunya sedang sibuk berperang..Qarina tersenyum lalu memeluk ibunya dari belakang..bahu ibunya sedikit terhinjut.."Qarina..terkejut ibu" tutur Puan Qasturi mencubit lengan Qarina.."auch.. ibu..nak manja sikit pon tak boleh.."
Rajuk Qarina..Puan Qasturi hanya senyum sahaja..di rumah itu hanya ada mereka berdua sahaja..suaminya dan anak sulungnya tiada..

Dah 2 tahun lebih mereka tidak pulang ke tanah air..perasaan rindu itu sentiasa tersemat dalam hati Puan Qasturi dan Qarina.." sudah..ni nak keluar lagi ke?..Laila ikut sekali tak??.."
Soal Puan Qasturi prihatin dengan anak perempuan tunggalnya.." tak bu..tak sihat katanya.." jawab Qarina sambil menyuap mihun yg dimasak ibunya.." laa..ni Qarina keluar sorang la ni..tak bahaya ke?..nak ibu teman?.." dengan nada kerisauan melihat anak perempuannya..sudahlah anak gadis keluar seorang diri..ibu mana yg tak risau.." tak pe lah ibu..Qarina boleh jaga diri..ibu jangan risau eh.." tutur Qarina lembut tidak mahu ibunya risau akan dirinya..

Selesai bersarapan Qarina membuka pintu rumahnya..berkerut keningnya melihat kereta moden hitam di depan pagar rumah mereka...'macam kenal je kereta tu' desis hati Qarina...sejurus itu seorang lelaki berkot hitam dan berkaca mata hitam keluar dari kereta dan berdiri di depan pagar rumahnya..
"Assalamualaikum" ucap salam Lelaki tersebut..Puan Qasturi dan Qarina berpandangan lalu menjawab salam Lelaki itu.."waalaikumsalam"..Lelaki itu hanya mengukirkan senyuman pada mereka..

"Encik ni siapa?..ada apa ii yg boleh kami bantu??" Soal Puan Qasturi dengan lembut..tidak pernah dia kenali Lelaki di hadapannya itu.." Zull Zackhari..saya nak jumpa Cik Qarina.. " tuturnya ringkas..Puan Qasturi memandang anak gadisnya yg tidak bersuara itu dan dipalingkan pandangannya ke arah Zack semula.." untuk apa ye?" Soal Puan Qasturi ingin tahu.."ibu.." seru Qarina lembut sambil meraih tangan ibunya..dikucup lembut tangan ibunya..." ibu rehat lah ye..Qarina nak kena pergi ni..nanti balik Qarina cerita oke?" Cadang Qarina lalu masuk ke dalam kereta moden hitam tersebut...Zack hanya tersenyum nipis sahaja lalu naik masuk ke dalam kereta..

Setelah kelibat kereta itu hilang Puan Qasturi berdoa dalam hatinya mengharap agar tiada apa yang berlaku kepada anak perempuannya..

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Z's Holding Company

Qarina POV

Z's Holding Company ??..bukan ke syarikat ni syarikat ternama?..kenapa Lelaki dingin ni bawak aku ke sini??..

"Oi pendek.." dia panggil aku pendek??..ish geram je aku ngan mamat ni.." encik..nama saya Qarina bukan pendek.." tutur aku dengan suara lembut..berkasar nanti kang Allah marah..tak elok perempuan bersikap kasar ni tak berlaki kau.."Kisah apa aku..dah pendek tu pendek lah.." jawabnya selamba..amboi.. aku suap tayar dlm mulut tu..sabar je lah..-end of Qarina POV-

Zack melangkah masuk ke Pintu Utama Z's Holding diikuti Qarina dibelakangnya..staff ii yang berada di tingkat utama tunduk hormat ke arah Zack namun Zack hanya menganggukkan kepala sahaja..rupa dan nadanya sahaja dingin namun dia tidak lupa tentang adab sesama muslim..sampai di lif Zack menekan punat nombor 12 dimana bilik pejabatnya berada..

Qarina hanya mengikuti langkah Zack sehingga sampai di bilik pejabat yg tertera nama CEO Z..
Terbuntang mata Qarina melihat apa yg tertulis di pintu tersebut..Zack melabuhkan punggungnya di kerusi empuk pejabatnya.." pendek " panggilan khas untuk Qarina oleh Zack..Qarina yg sedari menunduk terus mendongakkan kepalanya melihat muka Lelaki dingin itu.." kau kata kau nak cari kerja kan?.." soal Zack sambil membaca artikel perniagaan dalam tab nya..
" yup..saya memang tengah cari kerja dari semalam..tapi tak ada yg kosong.." jawab Qarina..Zack mengangguk lalu tabnya di letakkan di atas meja..

Married To Mafia BossWhere stories live. Discover now