Part 50👄

9.4K 266 9
                                    

8:50 p.m

DHUM!

Terkejut Yalina dibuatnya dia menoleh memandang pintu yg dihempas oleh Abang sulungnya itu..muka tegang habis membuat gadis itu berhenti menyuap ais krim ke dalam mulutnya..Yaqin melangkah mendekati adik perempuannya lalu merebahkan tubuh sasanya disofa yg diduduki Yalina itu..kepalanya dilapik peha gadis itu dengan menyembamkan muka ke perut Yalina

'Dah kenapa mamat ni?..balik ii muka macam singa..nak tanya takut pulak..' omel Yalina dalam hati..dia menyambung aktivitinya yg tergendala tadi dan hanya membiarkan sahaja abang sulungnya itu..

"Oi! sedap kau je landing kat peha yaya tu..tempat tu aku punya..bangun orang tua" entah dari mana Yaqzan muncul tiba ii je ada kat sebelah...

"Diam lah! Aku penat ni kang aku sunatkan kau nanti" ugut Yaqin bergerak sedikit untuk mengambil posisi yg selesa..Yaqzan menjulingkan matanya dan melentokkan kepala dibahu adik perempuannya manakala Yalina menggeleng kepala..dua ii dah besar tapi perangai tu..hmm..

"Ish! Abang Qin ngan Abang Zan ni sibuk lah..adik rimas tau..nak tengok drama pon tak senang..duduklah tempat lain kan ada lagi dua sofa lain.."Yalina cuba mengusir kedua dua abangnya itu namun ianya tak berhasil..masing ii degil..

"Petang tadi kata nak dinner kat luar kan..pukul berapa?" tanya Yalina menghabiskan ais krimnya..Yaqin terus bangun dari pembaringannya hampir sahaja dia lupa tentang makan malam mereka..Dia duduk bersandar di sebelah adik perempuannya..

"Glad that you remind me,sis..kita gerak dalam 30 minit lagi..yaya pergi siap sekarang.." arah Yaqin..gadis itu hanya menurut sahaja dan melangkah naik ke atas..kini tinggal Yaqin dan Yaqzan..

"So..how?" tanya Yaqin kepada adik lelakinya..Yaqzan menghulurkan satu fail kepada abangnya..lelaki itu mengambil huluran tersebut dan melihat isinya..beberapa keping gambar yg menunjukkan 2 malaun yg sedang berseronok dan berfoya foya di Club dengan menggunakan duit syarikatnya..Yaqin tersenyum sinis..

"Budak ii aku dah tangkap diorang..terkurung kat basement bawah tanah..kau nak buat apa dengan 2 makhluk ni?" soal Yaqzan ingin tahu..dia pasti abangnya telah merancang sesuatu yg merbahaya..lelaki itu nampak sahaja tenang di luar tapi dalam kita tak tahu..

"Itu kau tak perlu tahu..esok aku bank in duit kau..aku nak naik dulu mandi" balas Yaqin melangkah naik ke tingkat atas..Yaqzan hanya memandang kelibat abangnya itu lalu dia tersenyum nipis..lelaki itu memang x boleh dijangka..

.

.

.

.

"Happy Birthday to you! Happy Birthday to Yalina Zahsy! Happy Birthday to you~" nyanyian ulang tahun hari jadi itu dinyanyikan oleh kedua abang dan dua sahabatnya..Yalina menitiskan air mata..sungguh dia langsung tak ingat yg hari ni hari jadinya..lilin kek ditiup..

"Besar dah adik abang ni" kepala gadis itu diusap lembut oleh Yaqzan..Yalina hanya tersenyum dan memeluk tubuh tegap lelaki itu..

"Peluk Zan je ke?" Yaqin bersuara dengan nada sedikit cemburu dan kedua dua tangannya didepakan..Yalina ketawa kecil lalu memeluk lelaki itu...Yaqin tersenyum dan membalas pelukan adiknya..Zahra dan Hanis hanya memerhati sahaja..

"So Yalina ,apa plan kau hari ni?" tanya Zahra dengan gaya tomboynya...Yalina meletakkan jari telunjuknya ke dagu..

"Hmm~ aku pon tak tau lah..kita nak buat apa eh hari ni?" Yalina tersengih..sedang mereka bergelak ketawa Yalina bangun ingin meminta diri untuk ke tandas..sebenarnya dia ingin melihat keakraban sahabat iinya dengan kedua dua abangnya..dia perasan yg Yaqin asyik memandang Zahra yg sedang makan itu..well ini first time dia ajak dua sahabatnya makan bersama abang iinya..

Married To Mafia BossWhere stories live. Discover now