Part 37 📉

9.9K 317 5
                                    

"Aku cuma nak bagi kau peluang rebut hati Laila.." ujar Christ serius..Zacklin menjongket keningnya..

"Listen...Zacklin..kau tau kan aku ni asal mana..Aku orang Canada..aku tinggal malaysia pon sebab kerja aku..family aku kat Australia..diorang ada call aku 2 hari lepas..diorang ada calon untuk aku..family aku dah siap tetapkan tarikh perkahwinan aku lagi..tanpa bincang dengan aku..aku tak boleh cancel sbb benda ni dah tersebar di Australia dan Canada..aku masih sayangkan Laila..aku tak nak sakitkan hati dia..so..use this opportunity as best you can Zacklin.." terang Christ..Zacklin terdiam..masih ada peluang untuknya rebuti hati gadis yg dicintainya..

"Kau da bagitau Laila ke pasal benda ni??.." tanya Zacklin ingin tahu..Christ menggelengkan kepalanya..lelaki itu meraup mukanya..

"Aku tak tau nk cakap apa dengan dia..aku takut..aku takut dia bencikan aku..Lin..aku skang nak kau pikat balik hati dia..i admit it..i still love her..but what can i do..?..aku tak nak dia terluka.." luah Christ memandang lantai..Zacklin mengeluh..

"Christ...Laila pun masih bencikan aku..macam mana aku nak pikat balik hati dia??..kau tau kan---"

"Ya...aku tau..dan aku tau..satu hari nanti Laila pasti terima kau..firasat aku tak pernah salah...Lin..usaha kau kena ada..masa aku dengan Laila..aku dapat rasa yang dia bukannya untuk aku..walaupon aku selalu ada dengan dia..tapi hubungan kitorang hanya sementara je.." lantas Christ berbicara..Zacklin terdiam lagi..tak tahu nak cakap apa dah..mereka berdua menyayangi dan mencintai gadis yang sama..

"I'll try my best Christ..aku pon tak nak tengok dia terluka..aku sayang dia...aku cintakan dia..tapi apa yg aku lakukan pada Laila dulu buat dia bencikan aku..aku akan cuba pikat hati dia balik.." balas Zacklin setelah dia pasti akan keputusannya...Christ tersenyum..demi keluarga dia sanggup melepaskan Laila..

"Minggu depan...aku balik Australia...aku nak selesaikan hal perkahwinan aku dengan family..habis je..aku terus balik sini kerja macam biasa.." ujar Christ..Zacklin menganggukkan kepalanya..

Trutt!

Trutt!

Bunyi nada dering telefon Christ menyentakkan mereka berdua..telefon pintar Christ dikeluarkan dan terpapar nama
*JAY PARK* di skrin phonennyan...dileret butang hijau lalu ditekap ke telinga...

"Hello Jay Park..ada apa ya??.." tanya Christ menyilang kakinya...Jayson dihujung talian membuat muka annoying..

"Yeoboseyo..omae wa mou shinde iru.."

"Shit kau..aku tak ada masa nk dengar bahasa ii cantik kau tu.." desak Christ..Zacklin dimeja kerja menggelengkan kepala..

"Boss kita suruh berkumpul di markas kedua..ade something nak discuss...kau kat mana??..ngan sape skang??" tanya Jayson ingin tahu..air kopi yg dihantar oleh pelayan restaurant depan Company Zack diminum..

"Aku dalam pejabat Zacklin ni..dia pon ada skali..kenapa??" soal Christ pula..

"Ha..bawak dia skali..pantas..lambat 10 minit..mampus korang.." balas Jayson mematikan talian..

Christ memandang Zacklin yang sedang menaip sesuatu di keyboard laptopnya..lelaki itu memaling kearah Christ pabila namanya dipanggil..

"Boss suruh kita berkumpul sekarang...kau busy ke??.." Zacklin menggeleng..kerjanya sudah selesai..laptop disimpan kedalam beg..kot hitamnya disarung lalu berjalan kearah pintu diikuti Christ..

Mereka membuka pintu utama markas kedua sebaik sahaja keluar dari kereta..Zacklin dan Christ melangkah ke satu bilik yg dibuka oleh anak buah mereka..masuk saja dalam bilik tersebut..kelihatan Adrian dan Jayson sudah duduk santai di kerusi berhampiran..Zack pula sibuk dengan telefonnya..

Married To Mafia BossWhere stories live. Discover now