Part 52✏

8.4K 260 10
                                    


"Are you...trying to seduce me, babygirl?"

Hanis terpana mendengar ayat yg terpacul dari mulut Yaqzan itu dengan matanya membulat terkebil kebil.Lelaki itu mula hanya merenung dalam mata gadis itu dengan penuh minat.Lama mereka berkeadaan begitu sampailah ada satu suara yg menyentakkan mereka berdua.

"Wow! sweet betul korang posing." Lantas Yaqzan dan Hanis menjauhkan diri masing ii dengan kepala ditunduk.Malu.Yaqzan melihat gerangan yg sedikit sebanyak mengganggu momentnya tadi.hmm..siapa lagi kalau bukan malaun gila  ni.Adrien.

"Berapa lama kau ada kat situ?" tanya Yaqzan menyampah.Hanis pula awal ii lagi dah meminta diri untuk ke tandas.Memang itu tujuan utama gadis itu.

"Cukup lama untuk aku tengok korang buat staring contest..agak ii sikit..sini tempat umum" jawab Adrien bersahaja sambil minum jus buah ditangannya.Yaqzan berdehem dia melihat kiri kanannya.Nasib baik kedudukan mereka jauh dari pandangan orang lain.

"Yaya mana?..bukan kau dengan dia ke tadi?" soal
Yaqzan menjongketkan sebelah keningnya.Adrien menjuihkan bibirnya menunjukkan keberadaan gadis pujaannya itu sedang berborak dengan Yaqin dan Zahra.Yaqzan mengganggukkan kepala.

"Mana mak ayah korang?..aku langsung tak nampak muka ii orang tua kau kat majlis pembukaan hotel korang ni...tak datang ke?" kini Adrien pula yg mengajukan soalan kepada Yaqzan.Lelaki itu tertawa hambar membuatkan Adrien hairan.

"Parents kitorang?..jenguk anak sendiri pon payah apa lagi nak datang majlis pembukaan hotel kitorang.." balas Yaqzan mendatar dia langsung tak berminat jika bertanyakan tentang kedua orang tua mereka.Adrien terdiam seketika sebelum bersuara kembali.

"Zan..pasal perkahwinan Yalina tu..betul ke?" Yaqzan memandang Adrien yg terkulat kalit itu.Dia mengeluh.Tangan kirinya naik menguak rambut dia kebelakang.

"Hmm..betul..tapi aku dan abang aku tak pernah restu perkahwinan yg ditetapkan oleh parents kitorang..diorang seolah olah menjual beli Yaya hanya untuk mendapat kenaikan saham dalam syarikat kapal diorang..Dan! aku dan abang aku cukup kenal bakal adik ipar kitorang tu.." dingin sahaja nada suara Yaqzan dengan wajah yg serius dia berjalan keluar dari hotel tersebut.Adrien yg ingin tahu itu terus mengekori Yaqzan.

.


.


.


.



.

Eddy berjalan santai di pantai bangkalan balak Melaka pada pukul 3:20 petang dengan berpakaian kemeja putih dan seluar trek paras lutut.Kemeja lengan pendek tanpa corak itu tidak dibutang malah dibiarkan sahaja six packnya ditatap gadis ii yg duduk berdekatan dia.

Angin yg menyapa dirinya membuatkan dia lebih tenang segala stress dan penat terus hilang.Cermin mata hitamnya ditanggalkan lalu disimpan dalam poket bajunya.Dia berjalan di gigi pantai tersebut dengan bergaya sehingga dirinya menjadi tumpuan gadis ii serta wanita ii di situ.

"Papa! papa!"

Eddy melihat seorang kanak ii lelaki berusia 5 tahun berlari mendakap kakiknya dengan erat.Terangkat sebelah kening Eddy melihat kanak ii lelaki tersebut.Anak siap ni? tiber panggil dirinya papa dia.Kahwin pon belum.

"Dik salah bapak ni." Eddy cuba merungkaikan pelukan kanak ii lelaki tersebut.Erat sungguh pelukan budak kecil itu.

"Fir rindu papa..papa pergi mana?" tercebik cebik kanak ii lelaki itu berkata dengan air mata membasahi pipi putih gebunya.Eddy sudah menggaru kepalanya dilihat sekeliling dia lalu di mengeluh.Eddy melutut menyamai ketinggian kanak ii lelaki tersebut.

Married To Mafia BossWhere stories live. Discover now