CMYD! | 3

4.2K 141 9
                                    

"Kenalkan diri kau, and explain kat aku kenapa kau nak bekerja kat sini ?" Naufal mula menyelak dokumen yang diberikan oleh Ell.

"Err nama saya Ellyana Nasuha bt Jaafar. Awak boleh panggil sayang" Ell tidak sedar apa yang baru dikatakan. Dirinya seakan dibuai dengan wajah tampan Naufal.

Naufal mengangkat muka. "Sayang ?" Mukanya diketatkan. Wanita di hadapanya ini dari tadi tidak berkelip memandang wajahnya.

Ha sayang ? Eh jap, dia ada sebut sayang ke tadi. Alamak! Malunya!

"Err ehem, tak bukan. Err maksud saya, awak boleh panggil saya Ell hehe" Ell menayang sengih.

"And soalan awak yang kedua tu. Em niat saya datang sini sebab nak cari duit sikit. Tapi bila saya jumpa awak, saya terus ubah fikiran. Saya nak cari bakal imam saya!" Ell tergelak gedik. 'Kalau la mamat kat depan ni melenting. Habis la kau kena halau dari syarikat dia Ell.'

Naufal senyum sinis. This girl is really interesting!

"Aku tak rasa bakal imam kau ada kat sini, jadi tak ada sebab untuk aku ambik kau bekerja" Naufal bersandar pada kerusinya, matanya memandang wajah Ell. Dia suka tengok mata bulat Ell. Cute!

"Eh adalah! Awak la bakal imam saya. And awak kena ambil saya ni sebagai pekerja awak, sebab saya ni boleh menceriakan hari hari awak tau!. Saya dengar awak tak pakai PA kan ? So take me as your personal assistant, will you ?" Ell berkata dengan berani.

"Jangan nak letak harapan tinggi sangat. Kau nak kerja, buat cara bekerja. Jangan nak menggatal kat sini. Aku tak ada masa nak layan"

"Tak apalah kalau awak tak ada masa nak layan. Biar saya yang ada masa ni, untuk layan awak" Ell menayangkan senyuman nakal. Masih berani menentang kata kata Naufal.

"Suka hati kaulah. Aku terima kau bekerja kat sini. And dengar sini baik baik, bukak telinga tu besar besar. First, aku tak suka kerja yang main main, second aku tak suka orang yang tak focus bila bekerja. Third, jangan datang lambat. Memandangkan kau yang jadi PA aku. Kau kena datang dulu sebelum aku. So please, be professional, be serious, focus!"

"And Pakai baju yang sesuai sikit. Ni office bukan kelab malam. Lagi satu, no skirt!"

'Ok kalau pasal rules aku boleh follow lagi. Tapi pasal baju ? What the heck dia kutuk baju aku! Bukannya aku pakai bikini pon! Ee mamat ni!'

Ell menilik baju yang dipakainya, apa yang tak kena dengan baju aku ni ?

Ell menilik baju yang dipakainya, apa yang tak kena dengan baju aku ni ?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'No skirt ? Ish suka hati akulah nak pakai apa pun.'

Ell memaparkan senyuman manis.

"Baiklah Encik Naufal saya akan ikut awak punya rules. Tapi pasal baju, saya tak janji yang saya nak ikut cakap awak. Werk!" Ell menjelirkan lidah.

Naufal tersenyum sinis. Geram sungguh dengan budak kecik ni. Ada je benda nak menjawab.

"Try to break my rules huh ? Kau belum kenal lagi aku siapa. Aku tak boleh jamin yang kau mampu bertahan bekerja dengan aku. So please, just follow the rules!" Naufal berkata tegas.

"Awak pon belum kenal lagi saya siapa. And one more thing darling, I dont want to follow your rules. And dalam seminggu ni kalau saya mampu lagi bertahan kerja dengan awak, saya nak meja saya ada dalam office awak. Em rasanya tak ada pape lagikan. Saya nak balik ni. Dont forget my request okey. Bye darling, see you tomorrow!" Ell membalas sinis. Kemudian dia melangkah keluar dari pejabat Naufal.

"Okey, we''ll see" Naufal memandang sahaja Ell pergi.

Tak pernah dia jumpa gadis sedegil Ell. Dia mengeluh perlahan, baru pertama kali jumpa, Ell sudah menunjukkan keras kepalanya. Boleh ke dia bertahan melayan sikap degil Ell ?

____________________________________
Keesokkan harinya~

Ell melangkah masuk ke dalam syarikat Naufal, sampai sahaja di depan lif, dia masuk ke dalam lif yang sama dia masuk semalam. Pandangan pelik pekerja lain tidak dihiraukannya . Mukanya ceria, excited nak mulakan kerja sebagai PA Naufal.

Pakaiannya ditilik, Nice and perfect! Kesah apa kalau dia nak judge baju aku lagi.

Kemudian Ell berjalan menuju ke meja yang sudah tersedia untuknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kemudian Ell berjalan menuju ke meja yang sudah tersedia untuknya. Tak sabar nak duduk satu office dengan Naufal!

___________________________________

Call Me Your Darling!Where stories live. Discover now