CMYD!| 8

3.5K 136 3
                                    

Selesai Naufal melakukan solat sunat nikah, dia berjalan ke arah pelamin nikahnya dimana Ellyana Nasuha ada di situ.

Ell memandang Naufal yang berjalan ke arahnya, jantungnya mengepam laju. Kepalanya kembali menunduk, Naufal punya segak ni tak boleh bawak bincang betul la!

Naufal mula duduk disebelah Ell.

"Ehem, assalamualaikum Mrs Ellyana" Naufal menahan senyum melihat muka Ell yang malu dengan sapaannya.

"Wa-waalaikumussalam Mr Naufal" Ell memandang wajah Naufal.

"Mr Naufal ? Bukan Mr Husband ke ?"

"Awak jangan la usik saya" Ell memukul manja peha Naufal.

"Tau pulak malu, dalam chat tadi bukan main love you my fut-"

"Naufal, janganlah" Ell mencebik, suaranya kedengaran manja.

Mukanya usah cakap la, membahang habis. Malu kena usik dengan Encik suami, jahat betul Naufal ni.

Naufal tersenyum suka, tau malu.

Tangannya mencapai cincin yang dihulur oleh mummynya. Perlahan tangannya nya memegang tangan Ell. Cincin tersebut dimasukkan ke jari manis kanan Ell.

Selesai Ell menyarung cincin di jari Naufal, dia menunduk mencium tangan Naufal

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selesai Ell menyarung cincin di jari Naufal, dia menunduk mencium tangan Naufal. Tangan Naufal memegang lembut kepala Ell. Secebis doa dibaca dalam hati.

"Ya Allah, aku memohon kepada-Mu dari kebaikannya dan kebaikan apa yang Engkau tetapkan kepadanya, dan aku berlindung kepada-Mu dari kejahatannya dan kejahatan yang Engkau tetapkan padanya. Ya Allah berkatilah isteriku ini atasku dan lindungi dirinya dari segala keburukan perbuatan orang-orang yang dengki dan perbuatan tukang sihir apabila dia telah melakukan sihir dan perbuatan orang-orang yang suka melakukan tipu daya." (Riwayat Abu Daud).

Cameraman mula menjalankan kerja mereka, gaya tersebut ditangkap berkali kali.

Selesai mencium tangan Naufal, Ell mengangkat kepalanya memandang Naufal sambil tersenyum kecil. Naufal membalas senyuman Ell, dagu Ell dipegang lembut kemudian dia mencium dahi Ell.

Ell memejam matanya menerima ciuman dari Naufal, syahdunya dia rasa saat ini. Terasa ciuman Naufal benar benar ikhlas.

Orang ramai yang melihat mereka tersenyum gembira, mereka nampak sangat serasi, semoga perkahwinan mereka berkekalan hingga jannah-Nya. Amin...

Selesai acara tersebut. Mereka bangun untuk bersalaman dengan keluarga mereka. Ell bersalam dengan ibunya sambil menitikkan air matanya. Badan ibunya dipeluk.

"Terima kasih ibu jaga Ell dari kecik sampai besar, didik Ell dengan penuh kasih sayang. Sabar dengan perangai Ell yang nakal ni. Maafkan semua kesalahan Ell pada ibu. Halalkan makan minum Ell selama ni, halalkan susu yang mengalir dalam badan Ell. Terima kasih untuk segalanya ibu. Walaupun Ell tak pernah rasa kasih sayang seorang ayah, tapi Ell tau ayah sayang Ell, ayah seorang yang baik, Ell sayang ibu dengan ayah".  Sungguh erat pelukkannya pada tubuh Puan Raihana.

Call Me Your Darling!Where stories live. Discover now