2.jodoh? Bodoh?

10.1K 406 17
                                    

Aku mula menghempaskan tubuhku di atas katil setelah selesai membersihkan diri. Mindaku mula mengulang-balik peristiwa yang berlaku. Aku tersenyum suka sebelum menjerit " i will make you mine, darling!" walaupun aku tak tahu nama lelaki itu but aku sure yang aku akan jumpa dia lagi. 100%.  Aku pun terlelap sambil memikirkan tentang lelaki itu.

AIDEN CARTER POV

" how bro? Mampus tak jantan tu?" soal adrian kepadaku. Aku tersengih sinis sebelum berkata dengan nada sombong " kau tak kenal aku ke? Heh memang mampus lah"

Mindaku teringat kembali kepada gadis yang cuba mengoratku.  Heh murah.
Tidak dinafikan gadis itu agak comel dimatanya, tetapi baginya cinta tidak wujud. Dia sengaja melepaskan gadis itu kerana gadis itu seperti tidak membahayakan dirinya dan dia pasti tidak akan berjumpa dengan gadis itu lagi.

KEESOKAN HARINYA

Aku mula bersiap untuk ke pejabatku, baju kemeja dipakai dengan cermat. Beg bimbit juga tidak dilupakan. Kakiku mula bergerak ke arah kenderaanku. Lamborghini.

Kakiku mula melangkah kedalam syarikat milikku. Syarikat yang menjual senjata-senjata dan pelbagai lagi barang yang berbahaya. Syarikat ini mempunyai lesen menjual barang-barangan larangan So no worries. Syarikat Carter Holding ini sangat dikenali ramai.

" good morning, tuan" sapa PA ku, athirah.
Aku memandang Athirah dengan dingin. Aku menyuruh Athirah menyambung. " harini tuan ade meeting dengan tuan khalid daripada Khal Holding ". Athirah pun beredar.

Aku mula menapak keluar syarikat untuk ke Cafe, tempat yang dijanjikan untuk berjumpa. Aku sampai awal 10 minit bagi memastikan mereka tidak menunggu. Selesai berbincang, mereka beredar.

Aku pula bercadang untuk menghabiskan minuman dahulu. " awak!" kedengaran seseorang menegur diriku. Aku memandang gadis itu dengan dingin. " awak tak ingat saya ke? Saya Mia, yang semalam tu" soal Mia. Aku mendegus perlahan, aku sangat berharap untuk tidak berjumpa dengan dia.

Mia menarik kerusi di hadapanku dan duduk, bibirnya melorek senyuman manis. " saya tak tahu lagi nama awak" katanya. Aku hanya membuat tidak peduli.

Mia mula menarik mukaku memandang dirinya. Mia rapatkan muka kami sebelum aku menolak kasar dahinya. Mia tergelak sambil berkata " tahu cuak, siapa suruh tak layan saya? " katanya dengan mulut memuncung.

" kau nak apa perempuan? " soalku dengan nada dingin.

" saya nak awak" kata Mia.

" pergi mampus" kataku

" saya taknak mampus lagi sebab saya tak dapat awak!" sambung Mia.

Aku pon cepat-cepat beredar daripada situ. tidak betah duduk disitu lama - lama . Tanpa ku sedari Mia mengekori diriku dan disitulah Mia mengetahui bahawa lelaki itu bukan calang-calang orangnya.

MALAYKA DAMIA POV

aku melihat saja lelaki itu masuk kedalam syarikat yang sangat terkenal itu. Aku mula mencari maklumat daripada google dan terbongkarlah nama lelaki itu. Disaat ini aku sangat berterima kasih kepada google. Hendak saja ku cium tetapi akalku masih waras.

Hati Mia  sungguh terpaut dengan Aiden. Segala yang Aiden buat sangatlah comel.
Entah bagaimana dirinya tetiba tergerak hendak pergi ke cafe ini, sekarang dia sudah tahu! Aku tersenyum gembira. My bad boy, Aiden.

Manakala Aiden menyumpah seranah dirinya kerana membiarkan gadis itu kekal hidup. Sekarang gadis itu sudah mengacau dirinya. Aiden mula membuat panggilan kepada seseorang.

" yo bos, apa yang dapat saya bantu?" soal orang yang berada di dalam talian
" aku nak kau cari maklumat pasal seorang girl name Malayka Damia, asap!" arah Aiden. Lalu panggilan ditutup.
" kau tunggulah, aku akan buat kau merana" kata Aiden perlahan.

My BadBoy (✅) Where stories live. Discover now