• Part 9 •

2.3K 212 75
                                    

Day 9
- Let's play a little game, -

Day 9- Let's play a little game, -

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

---

Sebaik telapak kaki mencecah ke lantai dapur, susuk badan Jungkook yang sedang membelakangiku ditatap gerun. Tergagap seketika aku hendak mengeluarkan suara tatkala tubuhnya mula berpusing menghadap diriku.

Tattoo naga yang diukir kemas di permukaan dada kanannya jelas kelihatan di pandangan. Deheman beratnya mula menyentapkan aku yang hayut di dalam lamunan.

Pantas fokus aku teralih ke arah Jungkook. Mataku tertala ke kepada kertas yang berada di genggamannya. Bibirnya aku lihat ralit mengumam kalimat-kalimat yang aku sendiri tidak pasti apakah maksudnya.

Kertas kecil yang berada di genggaman mula dilemparkan ke atas permukaan meja makan.

"Tu, dalam tu ada tugasan pertama kau. Baca dengan teliti. Hadam dan fahami dengan betul. Nyawa kau bergantung pada tugasan ini. Faham?"jelasnya ringkas bertemankan riak wajah tegang di muka.

Air liur ditelan payah lalu dengan perlahan-lahan aku mengangguk ke arah Jungkook. Anak mataku mula merenung cebisan kertas kecil yang berada di dalam genggaman.

Kertas dibuka dengan perasaan ragu-ragu sebelum aku mula mengamati bait-bait kata yang ternyata pada helaian kertas kecil ini.

First Game.

1.Hide and seek.
2.Kau menyorok aku cari.
3.Dibenarkan menggunakan senjata bagi mempertahankan diri.

Note : Jangan sampai tertangkap. Kau dapat tangkap aku, kau menang.

Clue : Jika kau terdengar sebarang bunyi asing, itu adalah pemangsa.

(Ganjaran menanti jika kau menang)

Jadi Jungkook ajak aku main sorok-sorok lah ni? Baiklah.

Aku anggukkan kepala lalu kertas diserah kembali kepada Jungkook. Laju langkah diangkat dari kawasan dapur melarikan diri dari lelaki itu.

Telingaku menangkap bunyi tawanya yang bergema. Bait kata Jungkook yang seterusnya pantas membuatkan wajahku berubah tona.

"Lari, lari! Lari selagi kau mampu! Lari, sayang!"tempik Jungkook dari bawah. Menikus ketakutan aku tatkala senyumam menyeringai mula menghiasi wajahnya.

-tbc-

A/N : Hide and seek? Korang sorok Jungkook cari. Kalau jumpa boleh mintak autograf Jungkook.😂
Jkjk 😂

[C]Armastushäire •Jjk•Where stories live. Discover now