LFDW - Chapter 81

1.7K 79 3
                                    

Xavier tersenyum sendiri memikirkan moment antara dia dan Hazel semasa mereka berada di bukit pagi tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Xavier tersenyum sendiri memikirkan moment antara dia dan Hazel semasa mereka berada di bukit pagi tadi.

Akhirnya dia berjaya juga melembutkan cara layanan Hazel terhadapnya. Walaupun garang namun masih tetap ada sifat kelembutan di dalam hati gadis itu.

Xander mengambil tempat duduk di sebelah abangnya. Dia memandang riak muka Xavier yang lain macam je dimana dia kelihatan seperti seorang yang gembira di sepanjang masa.

"Happy nampak. Aku tengok kau ni macam orang yang tengah mabuk cinta pun ada," ujar Xander diikuti tawanya.

"Memang betul pun apa yang kau cakap tu," balas Xavier sambil tersengih macam kerang busuk.

"Wow!dia dah okey dengan kau ke untunglah bro," tanpa  bertanya Xander dapat menebak apa yang terjadi dan tanpa sengaja dia telah menepuk bahu abangnya begitu kuat.

Xavier sempat mengusap perlahan bahunya hasil tepukan maut dari adiknya. Dia pun terus menganggukkan kepalanya. "Tapi itulah aku tengah tunggu jawapan dari dia,"

Melihat reaksi abangnya itu, dia pun mula memikirkan sesuatu dan sepertinya ada satu rancangan yang paling menarik buat Xavier.

"Aku ada rancangan..." kata Xander dengan senyuman yang sukar ditafsir.

"Apa dia?"


***


Hazel membaringkan dirinya di atas katil.
H

ujung minggu ni dia memang bosan sebab terperap dalam rumah sahaja. Nak keluar pun, Sofia dan Jade tidak dapat menemaninya keluar disebabkan masing-masing ada hal.


Hmm Xavier...?kelmarin dia dah kata yang dia akan bawa aku keluar tapi masih tak muncul muncul pun sampai sekarang. Dia dah lupa janji dia tu ke?

Hazel mengeluh perlahan. Aku kan tak penting buat apa nak kisah?lebih baik aku tidur.

Hazel yang baru sahaja ingin melelapkan mata terganggu apabila pintu biliknya diketuk. Dia mula mendengus geram kerana dia memang pantang kalau ada manusia istimewa yang menganggu waktu tidurnya. Kacau betul!

Pintu dibukanya dengan muka yang tegang. Hazel mengerutkan dahinya apabila melihat Hayden yang tercunggap cunggap ingin menarik nafas. Terus dibatalkan niatnya yang baru ingin meletuskan api kemarahan sebentar tadi.

"Kau ni dah kenapa?baru selesai ikut larian marathon ke apa?"

Hayden pantas menggelengkan kepalanya. "Hazel kau kena pergi di airport sekarang. Xavier akan berlepas pada pukul 9:00 pagi.
Dia pergi ke Australia untuk menyambung belajar mungkin bertahun tahun baru dia kembali ke sini. Dia sampaikan salam-"

ʟᴏᴠᴇ Fʀᴏᴍ Dɪғғᴇʀᴇɴᴛ Wᴏʀʟᴅ ✔ [Completed]Where stories live. Discover now