24 (pervert man?)

325 39 5
                                    

Sebulan telah berlalu, selepas Taeyong dan Sowon ke tasik lalu, mereka tidak lagi bertemu.
Bukan dengan alasan apa, tetapi masing masing sibuk dengan tugasan kolej.

Appa : Sowon, berapa bulan lagi kamu dah mula jadi guru praktikal?
Sowon : Bulan ni bulan last appa. Sowon jadi guru praktikal 4 bulan lebih je, lepastu akan ada satu test entah lah apadia Sowon pun taktahu.
Omma : kamu dah tahu ke kamu akan mengajar kat mana nanti?
Sowon : dah, SOPA dekat Gwangju. Jauh sikit, jadi Sowon rasa Sowon kena sewa rumah kat sana.
Appa : Hm.. anak appa dah berani ye duduk sorang?
Sowon : Mestilah~ Sowon nak bawa meonji hehe.
Omma : Apa kata kalau kita pun duduk sana juga?
Appa : pindah ke?

Omma mengangguk laju.

Sowon : Eish omma ni, membazir je lah. Lagipun Sowon duduk situ berapa bulan je. Rumah pun taktahu ada ke tak. Harini Sowon cadang nak cari.
Appa : Baguslah, booking awal awal. Kalau nak minta bantuan appa, cakap je.

Sowon mengangguk. Tak lama kemudian, anak tunggal kesayangan mereka itu turun dari kereta dan masuk ke perkarangan kolejnya. Tak lupa lambaian dengan senyum ceria dari mereka bertiga satu sama lain.

___

Manakala Taeyong, seminggu lagi sahaja dia akan dimasukkan ke hospital. (Anggap sahaja Sowon dan Taeyong dah semester terakhir bertahun gamaknya. Angga je bulan bulan. Okay ni kan fanfiction. Nothing is impossible haha) Menjadi doktor praktikal dan disediakan asrama untuk mereka. Dia akan dipraktikkan selama setahun kemudian dia akan merangkul sebagai Doktor Taeyong. Mungkin belum sampai level doktor bedah lagi. Dia tak kesah pangkat mana, asalkan dia dapat bekerja dan buat Ahjumma Soo bangga.

Taeyong meregangkan ototnya. Penat. Sebenarnya Taeyong dah balik kolej seminggu awal dari cuti habis. Lebih tenang untuk dia buat kerja kerja walau sebenarnya sedikit susah. Selalu, lapar, turun ke ruang dapur ada makanan. Kalini, kena pandai berjimat dengan duit bantuan dari kolej untuk dia hidup disini.

Nak jadi doktor memang sebegitu susahnya. Buku tebal nak mampus kalah peguam. Dengan rumus rumus itu dan ini. Pening, tapi itulah kemahirannya berbanding subjek lain.

Kreak..

Pintu bilik terbuka lebar. Muncul kawan sebiliknya yang bernama Johnny. Pelajar dari Chicago yang fasih berbahasa Korea. Inikan tarikh terakhir masuk kolej selepas cuti, maka dia ini baru tonggol.

Johnny : Yow, awal.

T

aeyong tak menjawab, dia malas nak layan kerana otaknya dah penat siapkan tugas itu semua walau sebenarnya tak kena hantar besok pun.

Johnny : bapak ah, dah siap sia. Kau ni memang bukan kaleng kaleng ah.
Taeyong : tch, kau diam ah.
Johnny : haha, weh tadi aku terserempak awek lawa bodo.
Taeyong : Hm
Johnny : Dorang datang dari university lain. Entah buat apa, ambil ambil gambar gitu.
Taeyong : Jadi?
Johnny : tak nak try ke? Aku tak sempat bhai tadi nak ajak berkenalan. Kitorang masuk lift yang sama. Aku sorang je laki dengan bawak beg ni semua. Ergh, bau pompuan penuh dalam lift. Ish melepas betul.

Johnny : Kau dengar ni mesti jeles kan?
Taeyong : pfft..

Taeyong : Kalau dorang nak datang pun apa kena mengenanya dengan kita?
Johnny : Lantak lah kau, tak faham perasaan lelaki sebenar macam aku ni. Aku nak gi cari dorang. Kau tengok eh nanti~

Taeyong menjeling malas. Dia melihat Johnny yang kini sudah berdiri mengintip di depan pintu. Entah apa yang diintipnya, takkanlah yeoja yeoja itu nak masuk asrama lelaki kan?

Neighbour [✔]Where stories live. Discover now