Bab 41

426 19 0
                                    

Kakinya melangkah ke dalam gudang. Gelap. Anak-anak buahnya masih tak datang lagi.

"Lembab betul. Patutnya dorang yang kena sampai dulu." Ameera membebel. Lampu dibuka namun ada bunyi lain yang dia dengar. Pantas dia menoleh ke belakang.

"Hai baby." Senyuman senget itu buat Ameera ketap bibir.

"Kau nak apa?" Mata Ameera memanah ke mata Roy yang tajam memandangnya itu.

"Kau tahu apa yang aku nak Ameera." Roy berjalan mendekati Ameera. Ameera hanya diam berdiri.

"Dan kau juga tahu apa jawapan aku." Jawab Ameera tegas. Wajahnya beku memandang Roy yang senyum sinis itu.

"Kau pun kena tahu yang aku takkan putus asa." Terus Ameera dengar bunyi tapak kasut. Banyak. Dia melihat ke arah pintu. Ramai lelaki berbadan tegap masuk ke dalam gudangnya itu. Di tangan masing-masing sudah ada senjata sendiri. Tidak kira pisau, parang, pistol juga ada. Ameera ketap bibir.

"Kau memang pandai Roy."

"Foxy. Licik. Itu memang trademark kami. Don't you remember that?" Roy tepuk pipi Ameera perlahan. Sengaja.

Ameera mengeluh perlahan. Ini balasan sebab dia buat dosa dengan suami ke?

Satu per satu anak-anak buah Roy mendekati Ameera. Satu per satu serangan Ameera cuba halang. Namun ada juga yang terkena tubuhnya.

"Argh!" Ameera terus terduduk. Kakinya perit apabila dilibas parang panjang itu. Nasib tak putus Ya Allah.

"This is what you want right? Over your dead body." Roy senyum sinis dan tangannya yang memegang kayu itu dilibas ke kepala Ameera. Ameera terus tumbang.

"So lepas ni dah boleh tanam kau kot."

"Bos!" Laungan suara itu buat semua pandang ke pintu gudang. Anak buah Ameera datang menyerbu masuk ke dalam gudang dan berlawan dengan anak-anak buah Roy pula.

Ameera menahan sakit yang bukan kepalang. Dia bangun perlahan. Sesekali tangannya juga tergelincir dan tubuhnya tersentak jatuh. Namun dia gagahkan diri untuk mencapai pisau berdekatan dengannya.

Capai saja pisau, Ameera cuba berdiri walaupun terbongkok dia angkat tangannya perlahan dan menyasarkan ke arah Roy. Dia anggap pisau itu busur. Roy adalah bullseye.

Namun nasib tidak menyebelahinya...

"You're so stupid girl." Roy berpaling tepat pada masanya. Tak sempat Ameera ingin melontar pisau ke arah Roy, ada seorang lelaki di belakang Roy sudah mengeluarkan pistol lalu dia acukan pada Ameera.

Bang!

Ameera rebah.

Perlahan matanya dibuka. Ameera perhatikan sekeliling. Bilik tidur dia rupanya. Dia toleh ke sisi. Zain terlelap dalam keadaan duduk. Atas riba dia ada buku. Senyum nipis terukir di bibirnya.

Kepalanya diurut perlahan. Mimpi tadi mengingatkannya tentang malam tadi. Ahh teruk dia dibelasah oleh DFB. Teringat dia lelaki yang berdiri belakang Roy semalam. Bibirnya diketap.

PROTECT YOU⚔️Where stories live. Discover now