Bab 76

1K 29 2
                                    

Kata-katanya itu menyedarkan aku betapa banyaknya perkara yang dah terjadi dengan aku selama ini. "No nothing. "aku menafikan. Aku tak nak dia berfikir banyak pasal aku sekarang.

"Bullshit. You're never good at lying things Mariéne. "

Tiba-tiba datang Aunt Jess. "Finalmente! La encontraste pero te encontré. No hay manera de que puedas escapar de mí." [Finally! You found her but  I found you . There's no way you can escape from me. ]Katanya dengan yakin. " shit , kendra what am i gonna do? "bisik aku mula menggigil. "I know you're scared but Im actually not."

"Hola Jessica! ¿Puedes parar? Solo estás exponiéndote. Ahora ella sabía todo sobre ti, eres un asesinato."[Hey Jessica! Can you stop? You're just exposing yourself. Now she knew everything about you, you're a murder. ]sindir Kendra dengan senyuman sinis. Kendra langsung tak takut dengannya.

"Y vas a la cárcel otra vez"[and you are going to jail again.]tambahnya. Jess membuat muka bengis ke arahnya. "No hay manera de que pueda escapar aquí."[There's no way she can escape here. ]balas Jess seperti takde aku kat depan dia .

Aku hanya memeluk kaki aku dan menggigil dalam ketakutan. Entah kenapa aku membeku seluruh sistem badan aku mati. Aku tak dapat bergerak sebab terlalu takut. "come here, mariéne. "gamitnya.

Aku hanya membisu seperti tiada sesiapa pun yang bercakap dengan aku. Kendra dengan lemah berdiri dan menampar tangan Jessica apabila dia cuba untuk menyentuh aku. "No la toques"[don't fucking touch her.]Kendra menikam anak matanya.

Kendra tidak mampu untuk menjerit buat masa sekarang. Dia tidak mempunyai tenaga yang cukup. "Kendra puedes simplemente cerrar la mierda? Pareces una vieja niñera. "[Kendra can you just shut the fuck up? You look like an old hag. ]Hinanya dengan selamba.

Kendra memeluk tubuhnya seperti bos dengan reaksi yang tenang dan masih bermain-main. Itu lah Kendra yang aku kenal. "Por qué no? Solo me alimentas dos veces al día. Todavía tengo hambre ".[why not? You only feed me twice a day  . Im still hungry .]

Sudah Kendra melengah-lengahkan masanya dengan kata-kata kosong sekarang dia mula beraksi. Kendra menghadiahkan tumbukkan di muka dan tendangan padu di perut Jess.

Mungkin ini hanya cara yang dapat menyelamatkan kami. Jessica memegang perutnya dan mengerang dalam kesakitan. Tiba-tiba tubuh Kendra terasa lemah.

Jess mula berhadapan dengan Kendra untuk membalas dendam. Tendangan padu dibalas oleh Jess yang membuatkan Kendra terhempas di dinding sebelah aku. Aku mula panik. Jantung aku berdegup dengan kencang.

Aku terasa susah untuk bernafas apabila aku rasa serabut di sekeliling aku. Kepala Kendra terhentuk ke dinding dengan kuat. Dia akhirnya terjatuh di sebelah aku.

Kendra mencari nafas yang semakin tersekat. Tubuhnya dia bengkokkan sedikit menahan dari kesakitan. "M-mariéne... Im gonna faint. So fix your eyes and get up. "katanya dengan suara yang sangat perlahan.

"better..  Get up.. "mata Kendra tertutup rapat dia mula tak sedarkan diri .

Aku hanya perlu mencuba. Aku berdiri dan menampar Jess dengan kuat. Dia memegang pipinya yang merah itu sambil tersenyum senget.

Pergerakkan Jess tak lah laju mana pon bagi aku. Aku dapat membaca setiap pergerakkannya dan aku dapat melindungi diri aku. Tangannya ingin menumbuk muka aku tetapi satu lagi tangan aku sempat menggenggam tangan tersebut.

Aku hanya mengeluarkan skill -skill aku secara rawak. Aku menumbuk dan menendang Jess tanpa henti yang membuat Jess mula lemah dan akhirnya tewas apabila dia merasa sama di situasi Kendra .

Matanya tertutup perlahan-lahan. Ha masa-masa emas ni fake hope sangat  , aku ingatkan aku dah selamat . Aku berjalan ke arah Kendra untuk membantunya, tiba-tiba aku terasa bahu aku dipotong .

Aku menjerit dalam kesakitan. "Argh! " sumpah tua bangka ni mintak penumbuk . Aku segera berpaling ke arah belakang. Frank . Tak kan lah aku nak lawan lelaki ??

Yang ni aku memang tak boleh lah. Ada pisau di tangan kanan Frank. Pisau itu sengaja di dekatkan di muka aku. Dagu aku dia pegang dengan kasar sambil menunjukkan muka benci dan marah.

Tapi dia tak mahu bercakap pun dengan aku. Dia hanya meninggalkan luka di dahi aku menggunakan pisau yang tajam itu. Sekali lagi aku menjerit dalam kesakitan . " argh ! " aku menangis menahan kesakitan . Aku cuba untuk melarikan diri tetapi keadaan menjadi semakin teruk.

Leher aku dia genggam . Frank mencekik leher aku dengan kuat sehingga kaki aku tidak lagi dapat rasakan lantai. Aku tak dapat bernafas. Aku hanya mampu menggenggam tangannya di leher aku.

Air mata masih mengalir . 'Im sorry kendra . Im sorry Lucas' aku tak dapat tolong diaorang .

"Eres una basura"[You're a trash.]aku dengar dia bisikkan kepadaku. Tiba-tiba cekikkan itu terlepas yang membuat aku terjatuh ke lantai. Aku terbaring dengan lemah.

Pandanganku mula kabur. Yang aku nampak seorang lelaki sedang belasah Frank dan dia mula mendekati aku. Aku sempat dengar namaku dipanggil sebelum aku tak sedar.

"Estefanía... Im here. "



Perlahan-lahan mata dibuka.Pandangan di tala ke arah sekeliling bilik itu. Pandangan kosong. Hanya kedengaran bunyi-bunyi mesin yang disambungkan ke tubuhku. Ada juga IV drip bersambung dengan tangan kananku.

Ketika aku sedar, Guillermo duduk di sebelah aku. Tangan kiriku di genggam.Kepalanya dilentokkan di atas katil di tempat aku berbaring.

Aku menggerakkan jari jemari aku. Dan kepala Guillermo terus menegak. Apa yang aku lihat sangat mengejutkan, wajahnya jelas kepenatan.

Dia segera memanggil doktor.

Apa yang terjadi sebelum aku masuk ke dalam Hospital, Miguel menelefon Guillermo untuk datang ke rumah itu sebelum Miguel memasuki rumah itu apabila dia ternampak aku sudah terduduk di lantai menahan kesakitan.

Guillermo tiba di rumah itu semasa Frank mencekik aku di basement. Dia sengaja membuat Frank untuk tidak sedarkan diri buat sementara waktu. Polis dan ambulance sudah dia telefon.

Akhirnya kedua sepasang itu pun ditangkap manakala aku,kendra dan Miguel dibawa ke Hospital untuk mendapatkan rawatan sebaik yang mungkin.

Terdapat banyak luka dan sakit yang tertinggal selepas kejadian itu yang mengambil masa yang agak lama untuk pulih tapi aku masih boleh berjalan.

Tbc.
Edited

Estupído But True.[c]Where stories live. Discover now