Bahagian I | Bab 28

19.3K 751 62
                                    

❝ You're my every reason ❞

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❝ You're my every reason ❞

•••••

"Rees Aiden!" panggilku bersama satu tamparan kuat di pipi abang Rees sampai terteleng ke tepi muka abang Rees dek penampar aku. Buat kali pertama dalam hidup aku, aku panggil nama penuh abang Rees tanpa panggilan 'abang' di depannya. Terketar-ketar tangan aku lepas dah tampar abang Rees. Abang Rees betul dah melampau kali ni. Bukan setakat dia dah lukakan hati aku tapi dia pijak maruah aku. Air mata dengan sendirinya bergenang. Mengalir laju menuruni pipi. Bibirku terketar menahan rasa yang bercampur aduk.

"Abang Rees dah melampau. You're such a big jerk Rees Aiden. How can...." aku ketap bibir dengan nada yang mula tersedu. Muka abang Rees dah kabur dek air mata yang berkolam di tubir mata. Dengan sekuat hati aku tolak abang Rees. Dengan mata yang lencun dengan air mata, aku dongak pandang abang Rees. Kemejanya aku kepal kuat dengan dua belah tangan.

"How could you break my heart like it was nothing to you. How could you always break my heart so merciless. How could you? How could you?" aku pukul dada abang Rees berkali kali. Pukulan yang asalnya kuat semakin lama semakin lemah. Berbeza dengan air mata aku yang semakin lama semakin laju. Abang Rees tak pula menhalang atau hentikan aku dari terus memukul dada dia.

"How could you? When your name was all over my heart. You break it so heartlessly I hate you. I freaking hate you"

Pukulan aku bertalu-talu singgah di dada bidangnya.

"Jerk" aku pukul dadanya buat kali terakhir sebelum tangan aku melorot jatuh.

"Una....aku.." bila abang Rees cuba pegang tangan aku. Terus aku tolak dia jauh.

"Mulai hari ni Una tak nak suka abang dah. Una nak benci abang Rees macam mana Una pernah suka abang dulu. I will hate you as much as I love you" ucapku dengan air mata berjuraian sebelum aku lari keluar dari bilik tutor.

Setelah keluar bilik tutor, kaki aku terhenti kerana aku tak tahu nak tuju ke mana. Untuk pulang ke desa aku terpaksa tunggu bas dulu. Jika aku tunggu pasti abang Rees akan datang mencari aku. Jadi tidak, itu bukan pilihan aku. Jadi aku putuskan untuk berlari masuk ke bangunan TI. Sempat aku pusing belakang ingin melihat apa abang Rees ada mengejar aku tidak. Tapi hampa. Bila bayang abang pun tidak kelihatan. Sekali lagi aku marahkan diri sendiri. Kau lupa ke Una, you're nothing to him. Nothing Una! Nothing. Berhenti berharap.

Dengan hati retak seribu dan terluka, aku hayun langkah masuk ke dalam lif. Butang tingkat enam aku tekan. Sampai saja tingkat enam. Terus aku masuk ke dalam bilik PGV 1. Bilik yang selalu student posgraduates buat meeting dan juga bilik aku dan coursemate aku selalu melepak kalau nak siapkan assignment. Tapi sekarang tak ada orang guna. Punggung aku hempas kuat atas kerusi. Beg aku hempas atas meja sebelum aku tekup muka atas meja. Menangis semahunya. Abang Rees jahat. Langsung tak kisah pasal perasaan aku. Aku tak minta banyak pun. Aku cuma harap dia boleh jaga perasaan aku. Kalau bukan sebagai isteri. Just jaga perasaan aku sebagai manusia yang ada hati dan perasaan.

Dalam tersedu-sedan, aku angkat muka dan cari sesuatu dalam beg aku. Muka buruk menangis dan hingus yang meleleh keluar aku buat tak hirau. Jumpa buku yang aku cari, terus aku tarik keluar. Aku belek helaian buku mencari gambar abang Rees yang aku selalu simpan dalam buku. Gambar yang selalu aku bawa bersama buku nota aku itu ke mana-mana.

Jumpa dua gambar yang aku selitkan di dalam buku nota itu. Aku tarik keluar. Dengan tangisan yang masih menggila, aku renung dua gambar di tangan aku. Satu gambar abang Rees waktu remaja. Satu gambar lagi nikah kami.

Tengok gambar tu, makin kuat aku menangis. Meleleh-leleh hingus keluar. Pokoknya, tangisan aku makin menggila.

"Una benci abang Rees. Benci!" terus aku koyakkan dua gambar di tangan itu. Dah terkoyak dua aku koyak lagi jadi empat. Dan aku koyak lagi. Kemudian aku lempar atas meja.

Lama aku renung gambar yang sudah hilang rupa gambar itu. Entah kenapa, tengok muka abang Rees yang terkoyak sana sini itu, makin kuat pula tangisan aku.

Kenapa aku koyak? Huwaaaa! Dah lah gambar abang Rees waktu remaja, satu tu je aku ada. Apa aku dah buat. Dan aku terus menangis macam orang gila sorang-sorang dalam ruang lengan itu. Sedih kerana abang Rees dah lukakan hati dan sedih kerana gambar abang Rees sudah terkoyak rabak.

 Sedih kerana abang Rees dah lukakan hati dan sedih kerana gambar abang Rees sudah terkoyak rabak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nah double update😘

Nak tahu tak yang.... yang next chapter.... korang....korang akan dapat Rees's POV. For the first time in forever. You guys will be reading from our jerky doctor point of view. Huhu. Excited tak? excited x?

Pikat Hati Dr Jerk ✓Where stories live. Discover now