Honeymoon Special

21K 754 66
                                    

 "Abang sure ke boleh mandi dekat malam-malam macam ni? Gelap sangat lah ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

 "Abang sure ke boleh mandi dekat malam-malam macam ni? Gelap sangat lah ni. Dalam air tu kita tak nampak apa. Buatnya ada ikan gigit macam mana?"

"Tak ada nya ikan nak gigit kau. Kalau ada pun benda nak gigit kau. Tu aku. Aku je yang gigit kau" Abang Rees tayang senyum nakal dengan kening terjongket. Muka miang.

Ish, orang serius dia buat main.

"Elok-elok lah abang Rees. Una serius ni. Tak nak lah mandi masa-masa ni. Bahaya tau tak. Bukannya kita nampak apa yang ada dalam air tu" aku mengomel. Memang tak lah aku nak ikut kerja gila abang Ress terjun dalam laut gelap-gelap macam ni. Seram!

"Kau nak takut apa. Aku ada. Jom"

"Tak nak!" aku berdegil. Gila apa pukul 1 pagi nak terjun dalam laut. Itu cari nahas namanya. Cerita jaws yang pernah disaksikan suatu ketika dulu mula bergentayang di minda. Terbayang taring-taring ikan jerung yang tajam itu dan mulut mereka yang luas itu. Sekali kena ngap almarhum terus jawabnya. Kus semangat. Macam mana kalau ada ikan jerung nak gigit kami berdua. Sempat ke nak berenang lari. Aku dah lah tak reti berenang.

"Dah jom. Aku ada. Tak payah takut. Kau menempel je tepi aku. Confirm selamat" tak tunggu jawapan aku. Abang Rees heret aku masuk dalam air. Menggigil aku kesejukan. Tak tahu lah apa yang tak kena dengan abang Rees sampai ajak masuk laut pukul 1 pagi. Tersampuk hantu air agaknya.

Bila air sudah capai separa paha. Aku tarik tangan abang Rees supaya berhenti sebab dari gaya dia yang jalan menonong macam tak nak berhenti. Nak tunggu air lepas kepala dulu baru nak berhenti. Masa tu dah tak ada guna sebab dah almarhum.

"Kat sini dah lah abang Rees. Dah dalam ni." adu ku dengan muka takut. Aku makin kuat menggigil bukan sebab sejuk tapi sebab takut. Gelap macam ni, memang cepat betul otak aku nak menerewang ke tempat lain. Ikan jaws, hantu air hantu laut. Entah-entah buaya pun ada.

"Dalam apa? takat lutut aku je"

Aku menjeling sebal. Memang lah takat lutut dia sebab dia tu terlebih tinggi. Aku ni haa, yang tak cukup inci.

"Oh lupa kau kementot" abang Rees sengih tayang barisan gigi putihnya yang tersusun cantik

"Una takut lah abang Rees. Dalam sangat lah" aku betul-betul takut bila badan aku sudah mula beralun sama dengan ombak. Sering kali badan aku melanggar badan abang Rees bila ada ombak memukul belakangku. Tangan aku juga sudah menggigil teruk. Lengan abang Rees aku peluk kuat. Seolah-olah nyawa aku aku juga turut bergantung di situ.

"Fear not my love. Your knight is here" abang Rees buat gaya acah gentleman

Knight lah sangat. Kalau kena tokak dengan jaws baru tau. Tak pasal-pasal sayonara nanti.

Sedang aku ketakutan, tiba-tiba abang Rees bergurau dengan melepaskan pengangan tanggaku yang kejap di lengannya. Abang Rees kemudian menapak selangkah ke belakang. Bila hilang tempat bergantung, aku mula ketakutan.

Pikat Hati Dr Jerk ✓Where stories live. Discover now