Bahagian I | Bab 16

12.8K 647 37
                                    

❝ You're my every reason ❞

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❝ You're my every reason ❞

•••••

Dalam gelap, aku duduk bertenggek di meja mekap. Menanti sang suami tercinta masuk ke dalam bilik. Sebelum ni meja mekap ni tak ada pun dalam bilik abang Rees tapi lepas adanya aku sebagai menantu dalam rumah ni. Mama Sara yang belikan.

Dalam kepala sudah merencana segala agenda untuk buat seorang Rees Aiden tunduk pada aku. Memandangkan aku sekarang ada di rumah mama Sara. Hari ni kalau aku keluarkan jurus makhluk tuhan paling sexy aku, abang Rees dah tak boleh lari dari aku atau campak aku keluar dari bilik macam hari tu. Hari ini aku tak akan jadi ulat beluncas lagi.

Dengar bunyi tombol pintu bilik dipulas. Cepat-cepat aku tukar posisi duduk. Kaki ku silang. Badan ku lendik kan ke belakang sambil menongkat tangan di meja bagi menambah lagi aura makhluk tuhan paling sexy aku.

"Una kenapa kau tak buka lampu?"

Aku senyum senget mendengar suara abang Rees.

Game start!

Okay here we now. Rentap's spirit. Agi idup agi ngelaban. Selagi hidup selagi berjuang. And Rees Aiden. Tonight, you shall be mine!

Husna Nashwa. Jiayoa!

Ktik!

Terdengar bunyi suis dipetik. Sekelip mata saja bilik yang tadi gelap gelita menjadi terang bederang.

"Kenapa kau duduk da..."

Terkebil-kebil mata abang Rees pandang aku yang tengah bertenggek dengan gaya menggoda 200% itu. Kakinya terus terpaku di lantai. Lama dia renung aku dengan muka kosong. Aku pun tak tahu apa yang fikir sekarang ni. Tapi nampak macam abang Rees terkedu dengan gaya aku.

"Do I look hot and spicy in your white shirt, Dr Aiden?" aku berdiri lurus dan mula berjalan ke arahnya.

Sampai depan abang Rees, aku letak tangan bawah dagu dan tayang riak menggoda.

"Do I?"

Abang Rees tarik nafas dalam. Menahan sabar dengan karenah aku yang selalu bikin dia sakit otak. Mungkin.

"Siapa bagi kau izin pakai kemeja aku?" tempelaknya tiba-tiba. Muka yang tadi tayang riak kosong sudah bertukar jadi garang. Nak menyinga lah tu. Telahku dalam hati.

"Kau ingat kau ayam kfc. Hot and spicy bagai. Ni siapa bagi kau izin pakai kemeja aku?"

Hujung kemeja di tubuhku abang Rees pegang dan kibas. Kedekut betul lah abang Rees. Aku nak pinjam aje pun. Bukan nak buat harta terus. Dengan bini pun nak jadi Haji Bakhil ke? Kenapa? Kalau aku pinjam tanpa izin dia, dia nak lensing aku juga ke?

"Abang tak suka ke Una pakai kemeja abang? It's weird. According to my research on google, most of man loves when their woman wear their shirt especially white?"

Pikat Hati Dr Jerk ✓Where stories live. Discover now