Bahagian I | Bab 38 (End)

27.4K 792 114
                                    

❝ You're my every reason ❞

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❝ You're my every reason ❞

•••••

Di kala langit masih gelap, aku tersedar. Imej pertama yang menyapa mata aku sebaik sahaja terbuka adalah imej abang Rees tertidur tenang di sebelah aku. Aku senyum lebar saat nafas hangat abang Rees menampar lembut kulit muka aku. Tak sangka. Saat-saat yang aku nantikan selama bertahun akhirnya jadi kenyataan. Abang Rees dah jadi milik aku. Both his soul and his heart. Apa yang aku rasa sekarang ialah euphoric. Tersangat gembira. Terlalu bahagia sehingga sukar untuk aku luah dengan kata-kata.

Jari aku naik meniti di wajah abang Rees. Rambut yang menutupi dahi abang Rees, aku kuis ke tepi. Kemudian jari aku turun ke jawline abang Rees yang tajam dan sempurna itu. Tidur pun hensem. Makin sexy adalah. How does he managed to look good even when sleeping! Hmm. Untungnya aku lepas ni hari-hari dapat tengok view abang Rees tidur. Oh bahagianya.

Tertengok jam di atas meja sebelah abang Rees dah tunjuk angka 5. Aku jadi sedikit kalut. Nanti mesti abang Rees sedar. Baik aku cari nightgown aku semalam. Malu setahun, kalau abang Rees sedar tapi aku masih tak berbaju. Lengan abang Rees yang memeluk pinggang, aku alih letak atas badan dia sendiri. Di bawah selimut, perlahan-lahan aku mengengsot ke tepi sampai ke hujung katil. Aku jenguk ke lantai cuba mencari nightgown aku semalam. Tapi pandangan aku terbatas kerana aku sedang berbaring. Aku angkat sedikit kepala untuk tengok dengan lebih jelas. Selimut yang melorot dari dada itu aku pegang dengan sebelah tangan menghalang dari mendedahkan dada aku. Sebelah lagi pula menggagau ke lantai. Gagau-gagau, tak jumpa pun nightgown aku semalam. Ehh mana pula. Takkan tercampak jauh kut.

Dalam berfikir ke mana letaknya pakaian aku yang satu itu, tiba-tiba tangan abang Rees tarik lengan aku sehingga aku terdorong ke arahnya.

"Arkkk" aku sedikit terjerit kerana terkejut disergah begitu. Sekejap saja aku dah disauk masuk dalam pelukan hangat abang Rees seperti tadi. Pipi aku direhatkan di bahunya. Bahu aku abang Rees peluk kemas. Semuanya dilakukan dengan mata tertutup.

"Kau nak pergi mana?" suara abang Rees masih mamai. Kedengaran serak dan basah. Suara bangun tidur. Tapi sexy. Okay, tergedik lagi. Matanya masih terpejam. Mengantuk sangat kut. Suara abang Rees pun perlahan saja tanda abang Rees masih lagi separa sedar. Agaknya terjaga waktu aku sentuh muka dia.

"Tak ada pergi mana pun. Just looking for something" jawabku perlahan cuba menutup gugup dan malu yang mula datang bertenggek di hati.

"Hmmm" Mata pejam. Abang Rees tersenyum halus sebelum tangan dia masukkan bawah selimut dan menarik keluar sesuatu.

Sekarang barulah mata abang Rees terbuka sedikit. Tu pun sikit betul. Mata hitam pun nampak tak nampak je.

"Are you perhaps looking for this? Something yang kau cari tu benda sama ke dengan something yang aku pegang ni?" matanya kembali tertutup tapi senyuman berubah nakal. Nada abang Rees juga kedengaran mengusik.

Pikat Hati Dr Jerk ✓Where stories live. Discover now