BAB 18

39.2K 1K 13
                                    

AZWINA POV

Aku mengesat kasar air mata yang makin deras mengalir membasahi pipiku. Sengaja aku biarkan dia merayu inginkan akh membuka pintu. Dada aku sentuh. Sakit! Betullah, aku sudah mula mencintai suami aku sendiri. Salahkah? Berdosakah? Hm, entahlah.

Aku mencapai tuala mandi dan terus masuk ke bilik mandi. Panggilan Airul aku abaikan sampailah dia sudah berhenti memanggil.

'Ala, confirm dah penat nak pujuk aku! Benci!' Degusku kasar.

*******

Airul mengesat esat matanya. Keadaan masih lagi mamai. Pintu bilik Azwina dipandang sekilas sebelum bangun dari sandaran di dindingnya. Dia melepaskan keluhan kasar. Dengan lemah longlai dia menapak masuk ke dalam bilik tidurnya untuk melepaskan lelah. Tubuh tegapnya dihempas di tilam. Lengan di letakkan di bawah leher bagai memikirkan sesuatu.

"Apa aku nak buat lagi ni?" Airul mendengus kasar. Rambutnya kembali diraup kasar. Telefon bimbit dicapai dan mendail nombor seseorang.

"Hello?"





Azwina kelihatan termenung jauh. Keluhan dilepaskan. Pintu bilik dikerling seketika.

"Airul, kenapa aku perlu ada perasaan ni kat kau? Aku sedar kau takkan balas perasaan aku ni." Air mata kembali mengalir perlahan. Esakkan mula kedengaran memenuhi ruang bilik itu.

"Ada 3 bulan lebih lagi untuk kita bersama. Aku takut nak berpisah dengan kau." Katanya lagi. Perjanjian perkahwinan selama 6 bulan sudah hampir dipenghujungnya. Dia takut kehilangan Airul. Perasaan cinta dan sayang kin mekar walaupun Azwina tahu Airul tidak membalas perasaan itu.


Tok! Tok! Tok!

Ketukan pintu mengejutkannya daripada lamunannya. Air mata dikesat laju.

"Ya Allah! Mama?" Azwina segera memeluk erat Datin Aida. Terlalu rindu. Sudah lama tidak bersua muka.

"Wina, maaf ya sebab mama datang tak bagitau." Kata Datin Aida. Tangannya mengusap lembut pipi Azwina.

"Tak apa pun ma. Wina lagi suka mama dan ayah ada kat sini. Wina rindu sangat kat mama. Mama dan ayah apa khabar?"

"Alhamdulillah. Kitaorang ni sihat walafiat." Jelas Datin Aida sambil mengukir senyuman.

"Mama dan ayah duduk lah dulu. Wina nak buatkan air untuk mama dan ayah kejap." Datin Aida dan Dato Mizan sekadar mengangguk.

Belum sempat mencapai gelas minuman, matanya terasa berpinar-pinar.

BUK!

"Abang, bunyi apa tu?" Tanya Datin Aida. Laju saja kakinya menuju ke dapur. Dilihatnya Azwina yang sudah terbaring lemah di lantai dapur.

"Ya Allah! Wina! Abang, abang panggil Airul! Wina pengsan." Arahnya. Wina dibawa ke pangkuan. Risau dan takut bercampur baur.

"Wina!" Panggil Airul yang susah terjengul di muka pintu. Dia berlari anak mendekati Azwina yang terbaring tidak sedarkan diri. Tubuh kecil Azwina digendong pantas. Kunci kereta dicapai.

"Sayang, please jangan ada apa apa jadi kat sayang." Bisiknya merayu. Kerisauan mula terpancar di wajah dinginnya.






Pendek je. Huhu. Cerita Encik Boss ni aku akan habiskan cepat. InsyaAllah sebelum percubaan SPM aku. Doa doakan yang terbaik eh? Moga Allah mempermudahkan urusan 😍

Encik Boss #Wattys2016 ✔Where stories live. Discover now