BAB 27

38.4K 834 20
                                    


Rizki Pov

Satu kejutan besar bila aku dapat tahu Azwina dah pregnant. Dan aku makin terkejut bila dapat tahu orang yang selama ni mati mati aku fikir dia benci kat Azwina dah lama jadi suami sah perempuan kesayangan aku.

Sakit hati? Itu memanglah! Siapa yang tak sakit hati bila dapat tahu perempuan kesayangan aku dah ada suami? Dalam fikiran aku cuma satu. Aku takkan pernah putus asa untuk dapatkan semula hak aku. Azwina Sofea, wait for me. You will be mine! Aku takkan biarkan kau bahagia dengan Airul. Kawan makan kawan? Aku tak peduli. Apa yang penting, apa yang aku nak, aku mesti boleh dapatkan.

Telefon bimbit aku capai dan menghantarkan pesanan ringkas buat Airul. Semua benda mesti kena settle hari ni.

"Hello! Melissa?...."





*********

Jumpa aku kat tempat biasa. Ada benda aku nak settlekan dengan kau.

Aku mengeluh kasar. Sudahlah masalah antara aku dan Azwina belum selesai. Sekarang ni pula masalah aku dengan Rizki. Kawan baik aku sendiri. Sumpah! Aku buntu. Azwina yang terbaring membelakangi aku, aku pandang sekilas. Sejak tiga hari lepas, lepas saja keluar dari hospital dia memberikan aku layanan dingin. Makan minum aku pun tak terjaga.

"Im sorry, sayang. Aku keluar dulu. Ada kerja sikit. Baik baik kat rumah."

Dahinya aku kucup sebelum melangkah keluar dari bilik. Sekarang ni aku cuma nak settle masalah dengan Rizki. Aku tak nak hanya disebabkan seorang perempuan, kami yang sudah lama berkawan menjadi musuh.





********

"Kenapa kau nak jumpa aku?" Sebaik saja aku sampai di tempat biasa kami melepak, aku terus menyoalnya dengan riak wajah yang serius. Sebenarnya aku masih panas dengan bisikan sinis dia waktu dekat hospital haritu.

"Kalau ya pun nak settle cepat, duduklah dulu."

"Kau nak apa sebenarnya?" Tanya aku straight to the point.

"Aku nak Azwina Sofea. Aku nak isteri kau." Aku ketawa sinis. Rizki memang dah gila agaknya!

"Isteri aku? Kau nak isteri aku? Weh, dah tiada perempuan lain ke yang kau nak?" Tanya aku kasar. Dia menggeleng perlahan. Tangannya dihempas kasar di atas meja.

"Dari dulu, Rul! Dari dulu aku nak dapatkan Azwina! Tapi asyik tak dapat! Dan sekarang bila aku nak dekat dia lagi, kau dah kebas dia dulu!" Amarah aku semakin meluao luap bila dituduh aku mengambil Azwina dari dia.

"Weh, Riz! Sedarlah sikit! Aku dah lama kahwin dengan Wina. Dan kau dah tiada hak apa apa pun kat dia! Dia bini aku dan kau tak boleh ambik dia dari aku. Kalau kau tetap nak ambik dia dari aku, itu sama juga kau kebas hak milik aku yang sah! Sah di sisi agama!" Aku menengkingnya. Keadaan sekeliling aku malas mau ambil peduli. Aku sekarang cuma nak pertahankan hak milik aku. Aku takkan sesekali biar Azwina jatuh ke tangan Rizki. Never!

"Kau tinggalkan ja Azwina tu. Kau kan dah ada Melissa. So?"

"Melissa dan aku is nothing! Tiada apa apa hubungan langsung! Mungkin betul selama ni aku dengan Melissa selalu bersama sama. Tapi hati aku tetap untuk Azwina! Melissa cuma masa lalu aku. Dan azwina masa depan aku." Aku menjelaskannya bersungguh sungguh. Melissa? No!

"Kalau kau anggap aku ni kawan kau, tolonglah! Jangan pernah berniat pun untuk hancurkan rumah tangga aku dengan Azwina. Biarkan kami rasa bahagia tu." Rayu aku. Belum sempat aku berdiri tumbukan dihadiahkan buat aku. Aku menyentuh bibir aku yang sudah berdarah. Gila!

Aku bangun dan membalas tumbukan Rizki tadi. Kolar bajunya aku tarik kuat.

"Kau memang kawan tak guna, Riz! Kau main cara kasar! Kalau aku tak ingat kawan, memang habis kau aku belasah!" Marahku. Dada aku sudah berombak ombak menahan amarah dan sakit di bibir aku. Dadanya aku tolak kuat menjauh dari aku. Telefon bimbit yang jatuh aku capai sebelum berlalu meninggalkan dia yang masih mendiamkan diri.


Azwina Pov

Mata aku celikkan. Lama juga aku tertidur eh? Aku menggosok mata aku. Jam di dinding aku pandang.

3.45 PM

Perlahan-lahan aku turun dari katil dan mancapai tuala sebelum masuk ke bilik mandi.

Selesai aku membersihkan diri, aku mencari kelibat Airul. Tapi tiada! Mana dia pergi eh? Hm, mesti jumpa dengan Melissa! Bini yang tengah sakit kat rumah di tinggalkan sendirian. Apa punya laki lah!

Aku cepat cepat mengucap bila tersedar aku mengutuk suami sendiri. Seteruk-teruk dia pun, dia tetap suami aku.

Klik! Pintu rumah utama di buka dari luar. Mesti Airul ni.

"Kau dah bangun?" Soalnya. Aku tidak menjawab. Mata aku tertumpu pada luka yang terdapat di bibirnya. Macam bekas kena tumbuk ja!

Tanpa sedar, ibu jari aku eluskan pada bibirnya yang terluka.

"Auch! Slow slow lah! Sakit!" Tengkingnya. Pantas aku melarikan ibu jari aku dari bibirnya. Muka aku, jangn cakaplah. Memang dah masam mencuka. Ingat nak kesiankan tadi, tapi bila ditengking macam ni siapa yang tak sakit hati!

"Sorry, aku tak sengaja tengking kau. Sorry sangat, bibir aku sakit."

"Aku yang tak patut pegang luka kau tu. Sorry." Kataku terus berlalu membiarkan Airul di ruang tamu. Pintu bilik aku kunci dari dalam.










Hai korang 😘 Sorry late update. Huhu. Jangan marah hakak! Hahaha. Saya late update pun bersebab 😌 kurang sihat sikit. Huhu tapi hari ni okay dah. Tu yang semangat nak update 😂 okay, silalah dibaca eh dan jangan lupa vote dan comment 😘😘

Encik Boss #Wattys2016 ✔Where stories live. Discover now