BAB 21

38.4K 937 8
                                    


Airul berhenti di sebuah kedai bunga. Bunga ros merah diambil dan dihidu.

"Kalau aku bagi kat Wina ni mesti dia suka." Gumamnya sendiri. Senyuman di bibir terukir.

"Bunga untuk siapa?" Bahu Airul ditepuk kuat. Airul sekadar memandang Rizki sekilas sebelum masuk ke kedai untuk membuat tempahan bunga ros merah khas untuk Azwina.

Airul Pov

"Bunga ros merah tu untuk siapa? Girlfriend? Siapa pula mangsa kau sekarang?" Aku menggaru kepala yang tidak gatal. Aduh! Apa pula aku nak jawab ni? Takkan nak bongkar rahsia perkahwinan aku dengan Azwina? Kepala aku gelengkan laju. Soalan yang ditanya Rizki aku biarkan tidak berjawab.

"Weh, aku tanya ni bro!" Aku mengeluh perlahan.

"Ye, untuk girlfriend aku. Apesal?" Rizki menjongketkan keningnya. Eleh! Ingat hensem ke? Aku lagi hensem sampai Azwina kahwin dengan aku. Haha!

"Girlfriend? Yang mana satu?" Tanya Rizki lagi. Sibuk betul!

"Untuk girlfriend aku. MELISSA!" Nama Melissa aku tekankan sedikit. Melissa? No! For my wife!

"Ehem!" Bunyi deheman di sebelah kiriku menyentakkan aku dan Rizki. Aku terkaku memandang gerangan yang berdiri dihadapan aku sekarang.

"Hai, Azwina Sofea. How are you? Lama saya tak dengar khabar awak. Miss me, my dear?" Aku menahan amarah dan cemburu yang semakin membuak buak. Boleh pulak si Rizki ni bermanja manja dengan bini aku!

Aku memandang Azwina yang masih tercegat di hadapanku. Senyuman manis terukir di bibir mungilnya. Wait! Dia senyum dengan ... Rizki?!

"Hai, Rizki. Im fine. How about you?" Tanyanya ringkas saja. Rizki tersipu malu.

"Im fine too. Wina, I miss you." Luahnya jujur. Aku sekadar menjadi CCTV. Sakit hati aku pendam. Mata aku masih tajam merenung Azwina yang berbalas senyum dengan Rizki. Tabahlah wahai hati.

"Haha. Lawaklah awak ni, Riz. Eh, hai boss." Dia menyapa aku dengan senyuman segaris. Cantik!

"Kau buat apa kat sini? Dating?" Raut wajah berubah serta merta. Murung saja. Salah ke soalan aku?

"Saya pergi klinik tadi. Terus beli barang dapur." Balasnya singkat. Klinik? Ada apa apa ke dengan dia? Perasaan risau aku mula bercambah. Takut terjadi apa apa dengan dia dan kandungannya.

"Bunga untuk siapa tu boss?" Tanyanya. Jari telunjuk ditunjuk ke arah bunga ros merah yang aku pegang.

"Untuk ka..."

"Bunga tu untuk girlfriend dia. Melissa. Haha. Tak sangka pula dorang berdua dah getback." Azwina merenung aku lama. Sebelum matanya jatuh ke arah bunga ros itu. Senyuman tawar dihadiahkan kepada aku dan Rizki.

"Oh. Baguslah tu. Mungkin dah jodoh. Kalau macam tu saya minta diri dulu lah. Assalamualaikum." Pantas dia melangkah meninggalkan aku dan Rizki. Timbul rasa bersalah di hati aku.

"No, sayang. Bunga ni buat kau. Bukan perempuan lain..."



Hai guys! So macam mana untuk bab kali ni? No feel? Hahah 😂 Sorry pendek. Yang penting ai ada update untuk uolls 😉 Thanks for reading haha ..

Okaylah. Sementara menunggu bab seterusnya nanti, meh pakat baca novel dari _monstar.

SLAVE by _monstar 😍

Dan one more thing ..

Meh jemput baca my short story genre seram

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Meh jemput baca my short story genre seram. First try. Bilik Lama. Siapa sudi baca boleh lah baca 😘😘

Encik Boss #Wattys2016 ✔Where stories live. Discover now