34%

324 23 32
                                    

NAM JOON POV

aku mematikan enjin kereta. Kelihatan rumah yang diduduki Ayra macam tak berhuni olehnya."marah lagi ke? " Aku menggaru kepalaku yang tidak gatal. Nak pujuk apa lagi?  Pagi tadi dah jatuh maruah aku sebagai lelaki 😂 confess dekat wanita tentang apa yang terbuku dalam hati aku ni selama ni. Takkan tak cair juga?  Aku simbah dengan air batu je lah senang 😂.pfft apa yang aku merepek ni?

Aku masuk ke dalam rumah. Kelihatan semua barang-barang di dalam rumah ini sedikit berselerak. Kenapa ni?  Ade orang cuba cederakan Ayra ke? Jantung ku terus berdegup laju. Risau akan Ayra ,aku terus menaiki anak tangga menuju ke bilik atas.

Aku memulas tombol pintu biliknya. Aigoo!  Kunci pula dah!  Aku cuba memulas sekuat hatiku. Aku pandang pintu itu. Aku menarik nafasku. Wahai pintu... Maafkan tuanmu ini! Nasib ni rumah aku!  Nak taknak aku terpaksa rempuh pintunya itu. Aku terus merempuh bilik itu. Terbuka jua pintu itu walaupun terpaksa rosakkan pintu bilik ini.  Maafkan aku (ಥ_ಥ)

Kelihatan sekujur tubuh elok terbaring di atas katil. "Ayra! " aku mengoncang perlahan bahunya. Tiada respon. "Ayra!  Ayra wake up! " sekali lagi aku mengoncang tubuhnya. Matanya terbuka jua. Kelihatan sisa air mata masih kelihatan di kelopak matanya. "Nam Joon" perlahan dia menyebut namaku. "Yaa shh... Saya ada disini" aku mengelus lembut pipinya,tangan lembut menyentuh kedua-dua belah pipiku ,terasa bahang seketika wajah ini.. Rindunya nak bersama dengannya.  Aku mendekatkan wajahku dengan wajahnya.  Sepasang mata berwarna kelabu merenung wajahku.

Tiba-tiba kedengaran enjin kereta di hadapan rumahku. "Ada apa ni? " aku menuruni anak tangga diikuti Ayra. Aku membuka pintu. "Encik Nam Joon? " seorang lelaki datang menghampiriku. "Ya saya ada apa encik datang ke rumah saya? " sempat jugalah aku melihat keretanya.

Ilsan Paik Hospital 

Err?  Dah kenapa kereta hospital ni berhenti dekat rumah aku ni!

"Kami dapat report ada pesakit mental berada di kawasan perumahan ini. Namanya Kim Nam Joon" lelaki itu menyelak helaian kertas yang sudah tertera namaku.

Sekejap?

Aku dah keluar dari Hospital itu takkan aku kena masuk balik kot!

"Saya dah ok 3 tahun yang lalu Encik emm siapa yang laporkan pada hospital ini encik? " Aku bertanya padanya.

" saya" tiba-tiba Ayra bersuara di sebalik belakang ku. "What?! " aku membulatkan mataku apabila Ayra memandang aku.

"Kenapa Ayra kenapa? " aku memandang tepat ke arah wajah Ayra. "Jackson cakap awak ni lari dari Hospital" Dia menyilang kedua-dua belah tangannya di dada. Sikit pun dia tak memandang wajahku.

"Ouh sekarang ni awak lebih percaya Jackson dari saya lah?!  Kenapa kau buat macam ini pada aku hah?! " mataku bertukar merah menahan amarah di dalam hati ini.

"Sebab awak dah bunuh adik saya!!! " dia menengking aku seraya menolak tubuhku sehingga aku terdorong ke belakang. Aku memandang dia. Sekejap?  Ayra  sudah tahu?  Aku mengenggam penumbuk di dalam tangan ini.

Tak guna kau Jackson!  Kau tunggulah!

Aku memandang Ayra. Senyuman sinis terukir di bibirku ini. "Kenapa kau lebih percaya Jackson dari aku eh?  Ouh sebab aku ni giler?  Huh?" aku memandang tepat ke arahnya.

"Ya!  Awak memang giler!!!  Encik bawa dia dari sini sekarang!!! " lantang suara Ayra mengarah kan lelaki itu membawa aku dari sini. Aku tersenyum sinis ke arahnya.

"Percayalah Ayra nanti kau akan menyesal dengan apa yang buat sekarang ni" Perlahan-lahan lelaki itu membawa aku masuk ke dalam kereta Hospital itu.

Kereta Hospital itu meluncur laju meninggalkan kawasan rumahku. Tanpa aku sedari air mata menitis di kelopak mataku ini.

**************************

AYRA POV

"Percayalah Ayra nanti kau akan menyesal dengan apa yang buat sekarang ni"

kata-kata Nam Joon masih melekat di dalam minda ini. Kenapa aku rasa menyesal ni?  Aku pegang dadaku. Aku rasa NamJoon tak salah dalam hal ni... Wae Ayra?  Tak guna kau patah balik semula ni... Aku beristighfar banyak-banyak dalam hati ini. Sedang aku leka...

Tiba-tiba ade orang mengangkat tubuhku dari belakang. "Yah!!!  Lepaskan aku lah!! " aku memandang ke arah lelaki itu. Kelihatan Jackson datang mendekati ku. Dia menepuk tangannya.

"Well well Ayra bodohnya kau percaya cakap aku! Kau sanggup masukkan orang yang tak gila dalam hospital Giler?  Hahaha Bagus atleast  mudah kerja aku bila adik aku lingkup dalam hospital tu. Senang aku nak bunuh kau! "Jackson tersenyum sinis padaku.

"Bye the way Nam Joon tu tak ada kaitan pun dalam kes bunuh adik kau!  Aku yang bunuh adik kau!  Hahahah!! " Jackson gelak sinis padaku.

"Kenapa kau sanggup buat macam ini pada aku? "

"Kenapa?  Kenapa yang kau tanya?  Ok sebab!  Sebabnya ialah!  Adik kau dah hancurkan hati aku!  So sekarang ni aku nak lunas dendam bertahun-tahun sudah aku tahan ni so ready ya masuk dalam alam kematian!!!  Hahaha!! " Jackson ketawa seolah-olah dia sudah kena dirasuk oleh syaitan.

Air mata aku kini laju berjujuran di pipi ini.

Kini kata-kata Nam Joon adalah benar...

Aku terlalu mudah percayakan Jackson dari Nam Joon...

"Bawak dia masuk ke dalam rumah sekarang!!! "

Tubuhku di bawa masuk ke dalam rumah Nam Joon.

Nam Joon....

Maafkan saya....

[EDIT] IN LOVE WITH A PSYCHO || 사이코와 사랑에 빠졌어Where stories live. Discover now