39%

361 23 34
                                    

Aku duduk termenung di hujung katil. Sudah 1 minggu pemergiannya. Dan 1 minggu juga aku duduk berkurung di dalam bilik. Makan minum semua yang di sediakan aku tak jamah pun walau sedikit pun. Aku melihat gambar Ayra yang aku masih simpan di dalam Frame.

Pintu bilikku diketuk perlahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pintu bilikku diketuk perlahan. Jisoo membuka pintu bilikku dan masuk ke dalam. "Dah makan? " Dia datang mendekatiku. Aku menggeleng perlahan. Tak selera aku nak jamah makanan yang ada di hadapan ku ini. Dalam fikiran aku nak satu sahaja.

Aku nak AYRA!!!!!

Jisoo menghampiri aku. Aku pelik akan kelakuan dia. Dah kenapa dia ni?  Sepanjang 5 tahun aku berkawan dengan dia, tak pernah dia datang mendekati aku apatah lagi mengambil berat pasal aku. Disebabkan aku pelik akan kelakuan dia aku mengambil langkah untuk menjauhi dari dia.

"Sayang kenapa ni?  Kenapa sayang jauhkan diri dari saya? " Jisoo cuba mencapai pergelangan tanganku. "Kau dah kenapa Jisoo?  Gila eh? " aku menepis perlahan tangan dia. "Ya aku memang gila!  Aku gila sebab kau!!! " Tiba-tiba sahaja dia bertindak agresif menolak tubuhku sehingga terjatuh dari katil.

Ahli BTS yang berada di bawah terkejut akan bunyi dari atas. "Guys!  Bunyi apa tu?!  Jangan cakap Nam Joon buat hal! " Jin sudah gelabah di situ. "Bukan Jisoo ada kat dalam bilik tu ke? " Yoongi pula bertanya pada Jin. "No guys!  Aku rasa Jisoo yang buat hal jom guys!! " Jungkook yang orang pertama dahulu menaiki anak tangga pergi ke bilik Nam Joon.

Bukak sahaja pintu, kelihatan Jisoo sudah memegang pisau di tangannya. "Siapa datang dekat dengan aku ,aku bunuh Nam Joon!!! " Jisoo memberi amaran kepada Jungkook. Jin yang melihat nya terkejut akan perubahan mendadak Jisoo itu. "Gosh!  Jisoo kenapa ni?! Nam Joon ade buat salah ke?? " Jisoo tergelak sinis apabila mendengar akan kata-kata itu.

"Ya dia ade memang buat salah!! Kenapa?  Kenapa dia tak perasan akan kehadiran aku? 5 tahun aku tunggu dia guys!  Tapi?  Cinta bertepuk sebelah tangan!  Dia lebihkan Ayra dari aku ni!  Dan one more thing!  Aku sengaja cium Nam Joon masa Dia nak keluar dari rumah sebab?  Sebab aku nak bagi dia jealous melihat aku dengan Nam Joon dengan alasan itu hanyalah cium sebagai kawan!  Hahaha bodoh sungguh si Ayra ni!  Bodoh kau tahu tak!!!!! " Jisoo menjerit seolah-olah sudah gila akan perbuatannya.

Tiba-tiba sahaja aku merampas pisau itu dari tangan Jisoo. "Sayang kenapa ni? " . "Dont you dare call me sayang! " kini giliran aku pula yang menolak tubuh Jisoo sehingga terjatuh. Aku mengambil pisau di tangan lalu menoreh pergelangan tanganku, darah mula mengalir keluar dari pergelangan ku.

"Ini yang kau nak kan Jisoo? Lihat aku terseksa!  Ya aku terseksa sebab dapat kawan penipu macam kau ni!  Kau tahu tak disebabkan kau aku tak dapat tahan Ayra dari balik Malaysia!  Kau tu yang bodoh!! " aku cederakan lagi sebelah pergelangan tanganku. "Nam Joon stop it!! " Hoseok menahan aku dari mencederakan diri sendiri. Tiba-tiba sahaja Jisoo mengambil kapak yang elok terletak di meja itu entah bila dia bawak masuk pun aku tak tahu. Kalau dah gila mana-mana barang pun dia sanggup bawak.

"Kau tu yang bodoh!  Sebab masih setia tunggu perempuan yang lembik tu!! " Dia cuba mencederakan aku tapi aku sempat menahannya. "Kau tahu tak orang psycho ni macam mana? " suasana menjadi sepi seketika.

"Orang psycho ini tak takut langsung akan mati"

Aku segera menolak tubuh Jisoo dan merampas Kapak itu dari tangan Jisoo. Baru sahaja Jisoo nak bangun menghampiri Secara tak sengaja aku tertolak Jisoo segera terhantuk pada Bucu tingkap kaca itu. Kepalanya tak berhenti-henti mengalir darah. Aku mengambil kapak itu lalu memotong kepalanya. Aku ketawa bagaikan orang yang sudah tidak waras. Ahli BTS hanya mampu mendiamkan diri apabila melihat ketua mereka merancau bagaikan orang gila.  " aku rasa kita patut diamkan diri guys" Yoongi bersuara di sebalik belakang Jin. Mereka memandang balik ke arah aku.

Aku duduk di tepi katil itu. Aku langsung tak terkesan akan perbuatanku itu. Kalaulah Ayra masih berada di samping ku sekarang ini, pasti aku akan sedaya upaya kawal perasaan ini.

Ayra please comeback to me...

AYRA POV

Aku yang sedang menyusun barang dapur terlanggar akan pisau di situ. "Auch! " aku memegang jariku yang sedikit berdarah. Kenapa dengan perasaan aku sekarang ini? Ada yang tak kena ke?

Aku tidak menghirau akan perasaan itu aku segera mencapai telefonku. Baru aku slide open, baru aku perasan yang wallpaper dalam handphone ku ini tidak ditukar ianya gambar NamJoon.

Kenapa aku tak tukar lagi wallpaper ni?!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Kenapa aku tak tukar lagi wallpaper ni?!. Tapi tiba-tiba perasaan sayang itu timbul dalam benak hati ini. Rindu pun ade... Aku tak nak patah balik semua ni...

Tanpa aku sedara air mata ini sekali lagi gugur di kelopak mataku ini.

Aku tak mampu nak lawan perasaan rindu aku pada Nam Joon sekarang ini...

[EDIT] IN LOVE WITH A PSYCHO || 사이코와 사랑에 빠졌어Where stories live. Discover now