BAB 7

5.8K 239 0
                                    

"Sayang papa ni kenapa. Tidurlah." Daniel menepuk- nepuk perlahan punggung anaknya yang berlapik dengan lampin. Tangisan Medina masih lagi berbunyi.

Diangkat Medina dari katil bayinya dan dibawa dalam dukungan. Susu tepung yang berada di sisi katil dibuka penutupnya. Dua sudu kecil dimasukkan ke dalam botol. Air panas dituangkan setelah itu. Tangan kanan Daniel menggoncang botol susu anaknya supaya sebati.

"Sayang papa ni mesti hauskan." Puting botol susu disuakan ke dalam mulut kecil Medina. Bayi itu mula menghisap.

Setelah memastikan yang Medina lena, Daniel meletakkan anaknya di atas tilamnya. Daniel berbaring mengiring menghadap anaknya. Rambutnya yang sedang tumbuh memanjang itu diusap halus. Satu ciuman didahi dahadiahkan.

"Tidur ye sayang."

×××

"Ada yang okay tak?" Tanya Riana kepada Farisha. Sekarang ni mereka berada di shopping mall. Malam esok, Farisha dan beberapa orang staff di tempat kerjanya dijemput hadir ke majlis makan malam di hotel lima bintang. Yang menjadi masalahnya, dia tidak tahu nak pakai baju apa. Padahal dia kerap juga pergi majlis- majlis sebegitu.

"Entahlah Ana. Aku tak tahu nak pakai apa sebenarnya ni. Aku rasa macam semua yang aku test tak kena." Ujar Farisha. Penat dia pusing satu mall tetapi tidak jumpa yang berkenan.

"Hish kau ni. Kau dengan yang dulu lain sangat. Sekarang ni bukan main lagi cerewet." Perli Riana.

Farisha memandang wajah gadis yang berjalan disebelahnya.

"Kau nak perli aku lah ni." Riana tersengih.

"Eh mana ada. Kenapa? Kau terasa ke?"

"Memang. Aku terasa sangat." Riana tersenyum melihat sikap Farisha. Kuat sentap. Bahu gadis itu dipaut.

"Dah lah. Jom aku bawa kau pergi satu tempat. Tapi kalau tak ada juga, aku tak boleh nak buat apa lah. Kau bagitahu boss kau tak boleh datang." Tutur Riana.

Yelah kalau dah cari tapi tak berkenan juga akhirnya, senang tak perlu pergi. Tak adalah membazir masa nak mencari. Kaki ni pun dah lenguh.

"Okay dekat mana?" Tangannya ditarik Riana.

"Jom ikut aku."

×××

"Cantiknya wey." Farisha terus mata rambang. Apa yang ada di dalam butik ini terlalu cantik sangat.

"Aku dah cakapkan. Jap, biar aku yang pilihkan untuk kau." Riana menarik tangan Farisha ke sudut pakaian yang simple tapi elegen.

"Aku rasa kau sesuai dengan ni." Dress labuh berwarna pink cair itu dipadankan pada tubuh Farisha.

"Aku rasa ni okay. Kau try lah dulu dalam fitting room tu." Tanpa berlengah, Farisha membawa baju yang dipilih Riana tadi ke dalam fitting room.

"Macam mana? Okay?" Tanya Farisha. Pantulan cermin menampakkan tubuh yang cantik dan lampai itu sesuai dengan dress labuh berwarna pink cair itu.

Sungguh sepadan.

"Cantiknya kau." Riana memusingkan badan Farisha kehadapan dan belakang.

"Macam mana kau rasa? Selesa? Ada rasa ketat ke?" Tanya Riana.

Farisha menggeleng laju. Dia pun suka dengan baju pulihan Riana. Sangat menarik.

"Okay good. Now kau salin pakaian and then kita bayar sekali." Farisha mengangguk. Dia kembali menyalin pakaian semula.

×××

"Assalamualaikum datin." Farisha menyalam tangan isteri Dato Huzair. Diikuti dengan pekerja setempatnya yang lain. Kak Marya juga ikut memandangkan dia juga dijemput bersama. Adalah juga kawan yang boleh temankan Farisha.

[COMPLETED] DANIEL FARISHA (2017)Where stories live. Discover now