37

21.2K 1.1K 13
                                    

"Weyh. Aku dengarkan Tanisha tu dah hilang dara."

"Itulah! Dia siap gugurkan kandungan dia kut."

Angelz yang kebetulan melalui dua orang pelajar itu spontan berhenti. Mereka berpandangan sebelum memandang ke arah pelajar tersebut.

"Buat apa kat sini?" soal Nellysha dingin. Matanya memandang tajam ke arah dua orang pelajar itu yang sudah terkedu apabila melihat Angelz di situ.

"Pukul berapa sekarang? Tak reti masuk kelas?" dingin Nellysha menyindir. "Masuk kelas!" bergema suara Nellysha membuatkan mereka terus melangkah laju ke kelas.

Angelz hanya menggeleng sebelum berjalan masuk ke kelas. "Ni kenapa bising sangat?!" jerit Raina. Matanya memandang ke arah The Divas yang sedang menggeletis di tempat Killerz. (Kecuali Tanisha)

Rasya memandang ke arah Nana yang sedang menyendeng di sebelah Irfan. Irfan pula sedikit tersenyum saat berbual dengan Nana. Mata dikecilkan memandang adegan tak diundang itu.

"Ehemm.."

Rasya berdehem. Irfan yang menyedari kehadiran Rasya segera berdiri. "Ras.." Rasya tersenyum sinis.

"Bahagia nampak?" soal Rasya sinis. Angelz hanya diam. Daniel yang leka menatap iPad nya turut mengangkat muka memandang Rasya.

"Ras.. It's not like what you see." Irfan cuba menjelaskan. Terjongket kening Rasya. Senyuman sinis diukir.

"Oh really? Then.. What is it?" sinis Rasya membalas. Irfan terkelu apabila mendengar suara tanpa perasaan Rasya tersebut. Dengan muka yang selamba.

"Eh perempuan. Kau menggatal kat sini, kawan kau yang terlantar kat hospital tu kau tak lawat pula?" Rasya memandang Nana, Farah dan Amyra silih berganti.

"Sorry. Kitaorang just tiga orang je sekawan eh. So I don't know who are you mean."

Terjongket kening Angelz. "What? After apa yang jadi kat dia, mengaku tak kenal pula? Ni ke semangat kawan sejati kau?" soal Nellysha sinis.

"Eh kau. Jaga mulut kau tu."

iP Aryana yang berdering menghentikan pergaduhan mulut mereka. Aryana mencapai iP di poket blazer nya dan dijawab.

"Tengku Aryana?"

"Yes."

"Cik Tanisha terjun dari tingkap ward dia."

"What? So what's happen to her?"

"We're sorry. We have try but we can't save her. So kami kena jumpa dengan ahli keluarga dia untuk uruskan mayat dia."

"I will go there now. And thank you so much for telling me."

Aryana terus menamatkan panggilan. Dia memandang semua wajah di depannya. "Tanisha is passed away." tutur Aryana perlahan. Semua membulatkan mata.

"W--wh--at?" Nana gagap menanya. Aryana memandang Nana sebelum mencapai begnya di kerusinya.

"I have to go to hospital now. Ras. Please inform Miss Diana." kata Aryana sebelum keluar dari kelasnya. Nana sudah terduduk di lantai. Angelz hanya memandang. Otak tak dapat nak proses apa yang terjadi.

••••

Angelz dan Killerz berjalan ke arah kereta sebaik sahaja perkebumian Tanisha Ella selesai. Killerz bersandar di kereta Daniel manakala Angelz bersandar pada kereta Aryana.

The Angelz's Killerz [EBOOK]Where stories live. Discover now