50: EPILOGUE

29.9K 1.3K 109
                                    

Expo Medical Centre

Aryana dan Daniel masing-masing dikejarkan ke Expo Medical Centre. Daniel dimasukkan kepada surgery room dan Aryana dimasukkan kepada emergency room.

1 hour later..

"Ary?"

Rasya memegang lengan Aryana yang kelihatan sudah mula menyedarkan diri. Berkerut dahi Aryana apabila cahaya mula berpusu pusu memasuki matanya.

Aryana memandang ke arah Rasya yang duduk di sebelahnya. "D..Daniel... mana?" soal Aryana dengan susah payahnya.

Rasya diam. Aryana mengerutkan dahinya memandang Rasya. "Ras.. Daniel mana? Dia okay kan?" soal Aryana lagi.

Rasya memaksa dirinya agar bertentangan mata dengan Aryana.

"Daniel.. belum sedarkan diri lagi lepas surgery tadi."

Aryana bangun dari pembaringannya. IV Drip di tangannya cuba ditanggalkan namun dihalang oleh Rasya. "Eh..kau nak buat apa ni? Just stay. Kau masih lemah lagi."

"Aku nak tengok Daniel." Aryana sudah melunjurkan kakinya ke bawah katil. Rasya menggaru kepalanya.

"Okay. Aku bawa kau tengok dia."

Rasya mengambil wheelchair yang disediakan di situ. Rasya terus menolak Aryana keluar dari situ menuju ke ward yang menempatkan Daniel.

Kelihatan Killerz, Angelz dan keluarga Daniel berada di situ. Diane terus berlari mendapatkan Aryana. Badan Aryana dipeluknya erat.

"Kak Ary.." Diane sudah menangis di bahu Aryana. Aryana mengusap lembut belakang Diane.

"Diane." Danish menarik Diane daripada Aryana. Badan Diane dipeluknnya. Aryana hanya memandang mereka sebelum memandang ke arah Daniel yang terbaring di atas katil.

Menyedari yang Aryana memerlukan privasi, yang lain berlalu keluar meninggalkan Aryana di situ. Aryana memandang muka Daniel dengan linangan air mata.

"Daniel.. Kenapa kau buat aku macam ni.. Bangunlah.. kau tak sayang aku dah ke? Bangunlah.." lirih suara Aryana berkata. Air matanya menurun membasahi pipinya.

"Daniel.. Please wake up.."

Aryana menundukkan mukanya. Tangan Daniel dipegangnya erat. Air matanya jatuh pada tangan Daniel.

"Daniel.."

"Ary." Aryana mengangkat muka saat namanya dipanggil. Kelihatan Rasya berada di sisinya. "Jom balik ward kau. Doktor nak check Daniel." kata Rasya. Dia melirik sebentar ke arah Daniel. Dia juga turut sedih dengan keadaan Daniel.

Aryana mengangguk dan memandang Daniel kembali. "I'm sorry Daniel. And good bye." bisik Aryana. Tangan Daniel perlahan-lahan dilepaskannya.

Rasya menarik wheelchair Aryana keluar daripada ward. Tanpa mereka sedar, setitis air mata Daniel mengalir. Tetapi mereka tidak dapat melihat keadaan tersebut.

•••••

5 days later..

Aryana masuk ke ward Nenda. Kelihatan Suzana sedang menyuap Nenda makan.

"Nenda." tutur Aryana. Nenda memandang Aryana. Senyumannya diukir. Aryana mengisyaratkan Suzana untuk meninggalkan mereka.

"Nenda okay?" soal Aryana. Nenda mengangguk. "Nenda.. Ary ada benda nak bagitau Nenda." tutur Aryana.

"Apa dia Ary?"

Aryana menarik nafas. "Ary akan balik Sweden." beritahu Aryana membuatkan Nenda memandang Aryana.

The Angelz's Killerz [EBOOK]Where stories live. Discover now