42

21.4K 1.3K 29
                                    

Aryana mengenggam penumbuk saat membaca maklumat tentang Carl's Family yang memegang 70% of share Emperor Company. Dan Lucas ialah satu satunya waris terdekat Emperor.

"Ary. Kenapa panggil kitaorang ni?" soal Rasya saat mereka masuk ke dalam bilik yang diduduki oleh Aryana. Angelz dan Killerz mengambil tempat masing masing.

Aryana memberikan semua maklumat kepada Angelz dan Killerz untuk dibaca. Buat beberapa ketika bilik itu senyap saat masing masing membaca maklumat itu.

"Wow. Lucas is Dragon?" Nellysha orang pertama yang bersuara. Dia memandang Aryana dengan kerutan di keningnya.

Aryana mengangguk. "Itu yang aku nak bincang sekarang." kata Aryana sambil memandang setiap wajah di depannya.

"Ian." tutur Aryana. Ian segera mengangkat muka memandang Aryana. "Aku nak kau kumpulkan semua orang kita. Everyone. Aku tak nak seorang pun tertinggal." arah Aryana.

"Boleh. Tapi maybe take timelah." kata Aryana. Aryana memandang Ian.

"I don't care kau nak buat apa. But for sure, aku nak semua berkumpul this weekend which mean you have 2 days more." Aryana menyelakkan kertas di depannya sebelum memandang Raina.

"Rai. Aku nak kau arahkan dua orang untuk ikut Lucas everywhere. I suggest kau arahkan Eric and Adam. Aku percayakan dorang as well." Raina mengangguk. "One more thing, ask them pasang hidden camera and tracker kat kereta and everywhere dia selalu pergi."

Aryana memandang yang lain. "While the others, keep your eyes on Lucas and Aqilah."

"Aqilah? But why?"

"Even dia tak buat hal lagi, that doesn't mean that she free from our eyes. She's still in Emperor."

Semua mengangguk setuju.

••••

Aryana berjalan ke arah tempat orang-orangnya berkumpul bersama dengan Angelz dan Killerz. Suasana yang bising tadi kembali senyap apabila mereka berlapan masuk. Mereka berdiri di depan.

Mata Angelz memandang tajam ke arah mereka. Mencari mangsa. Semua yang berada di situ hanya membalas pandangan Angelz kerana takut dituduh pengkhianat.

Mata Rasya menangkap 2 lelaki yang agak resah. Malah pandangan juga turut dilarikan apabila mata Rasya menikam pandangan mereka. Rasya mendekati Aryana sambil membisikkan sesuatu.

Aryana menjongketkan keningnya sebelum membalas bisikan Rasya membuatkb Rasya mengangguk. Rasya menarik Nellysha untuk pergi bersamanya. Raina hanya memandang mereka.

Pada masa yang sama, Afit bersama dengan Eric dan Adam masuk ke dalam gedung itu. Mereka melangkah ke arah Aryana. Aryana menyuruh Raina untuk menyelesaikan yang lain sebelum melangkah ke arah 3 jejaka yang dipercayainya itu.

Aryana memandang 3 jejaka itu sambil menyilangkan tangannya. "Anything?" soal Aryana tanpa perasaan. 3 jejaka itu berpandangan.

Afit menghulurkan satu sampul surat yang bersaiz A4 kepada Aryana. Aryana menyambut sampul surat tersebut.

"Semua pasal informer Emperor dalam tu." kata Afit. Aryana mengangguk faham. Dia mengalihkan pandangan memandang ke arah Eric dan Adam.

"Kami dah pasang hidden camera kat kereta, bilik dan rumah Lucas. Kami juga dah hantar seorang spy untuk masuk dekat dengan dia." ujar Adam. Eric turut mengangguk mengiyakan.

The Angelz's Killerz [EBOOK]Where stories live. Discover now