40

21.9K 1.1K 14
                                    

Daniel dan Aryana membelek belek baju. Mereka masih menyarungkan uniform HPO yang ditutupi dengan leather jacket masing masing. Aryana masuk ke fitting room untuk menukar bajunya.

Daniel berdiri di depan cermin untuk mengatur rambutnya. Setelah selesai, dia mengeluarkan iP nya lalu duduk di sofa yang terdapat di luar fitting room tersebut.

Tidak lama kemudian, Aryana keluar dari fitting room dengan pakaian yang dipilihnya.

"Weyh Daniel. Cepatlah." panggil Aryana sebelum melangkah ke arah kaunter pembayaran.

"Aku dah bayar dah." tegur Daniel sebelum sempat Aryana mengeluarkan kad kreditnya. Terkebil kebil Aryana memandang Daniel.

"Oh. Ok." Aryana menyimpan kembali kad kreditnya sebelum melangkah keluar dari kedai itu. "Nak pergi mana?" soal Aryana. Daniel berfikir sejenak.

"Sini jom." tangan Aryana ditariknya masuk ke kedai di depan mereka. "Tolong aku pilih hadiah untuk Diane." kata Daniel sambil matanya memandang barangn di depannya.

"Diane? Birthday dia ke?" soal Aryana. Daniel mengangguk. Dia mengambil cat ear headband.

"Ary." panggilnya. Aryana berpaling. Daniel melangkah setapak mendekati Aryana. Cat ear headband tadi diletakkan di rambut Aryana. "Perfect." iP dikeluarkannya. Icon camera ditekan dan click!

"Kau memang cari nahas kan." Aryana menampar lengan Daniel yang tersenyum. Cat ear headband di kepalanya ditanggalkan dan diletakkan kembali ke tempat asalnya.

Dia melangkah keluar dari kedai itu dan melangkah masuk ke kedai perfume. Daniel di belakang turut melangkah mengikut langkah Aryana. "Diane pakai perfume apa?" soal Aryana.

Daniel mengangkat bahu tidak tahu. Aryana sudah menepuk dahinya. Dia kembali memandang segala jenis perfume di depannya. Satu jenis perfume menarik minatnya.

"Nah." Aryana memberikan kotak perfume tersebut kepada Daniel. "Aku tak tahu lah dia suka ke tak but kau belilah." kata Aryana. Daniel membelek kotak perfume tersebut.

"Diane Von Furstenberg Love Perfume."

Aryana hanya mengangguk. "Cepatlah bayar. Lambatlah kau ni." Badan Daniel ditolaknya ke kaunter pembayaran.

Aryana kembali berpaling ke arah perfume tersebut apabila badannya dilanggar. "Sorry. Sorry. I tak sengaja." Aryana merengus apabila suara itu menerjah pendengarannya.

"Lain kali jalan pakai mata." sindir Aryana selamba pada jejaka di depannya. Lengannya diggosok perlahan.

"Sorry. I tak sengaja." pintanya lagi. Aryana hanya buat tidak tahu. Dia berjalan menuju Daniel. "Miss?!"

Aryana berpaling. Daniel turut memandang ke arah jejaka itu. "Sorry okay." tuturnya lagi. Aryana menggulingkan matanya.

"Yea. Yea. Whatsoever."

"Emm.. In that case, let's me treat you something." pelawa jejaka itu. Daniel memandang jejaka itu tajam.

"Sorry bro. But we have other plan." balas Daniel. Jejaka itu memandang Daniel.

"Pardon? I'm sorry but I guess I'm not talking to you. So you just shut up."

Terjongket kening Daniel. "Oh really? I will only shut up until you disappears from my sight." 

Aryana di tengah tengah sudah mengurut dahi.

"I guess you should do that. Apa hak kau nak suruh aku blah?" suara si jejaka unknown itu naik senada.

"Aku tak de hak tapi aku tak sukalah kalau kau suka suka ambik girl aku." balas Daniel dingin. Jejaka itu tersenyum senget.

"Your girl? Tak nampak macam girl kau pun. Tak payah nak berlakon sangatlah." Jejaka itu memandang Aryana kembali. "I'm Lucas." katanya.

"Siapa entah tanya?" sindir Daniel di tepi. Lucas memandang Daniel dengan pandangan jengkel.

"I'm not talking to you bro."

"Eh dahlah!" Aryana menarik lengan Daniel sebelum sempat Daniel mara mendekati Lucas. Aryana memandang Lucas sekilas sebelum memandang Daniel kembali.

"Jomlah." Paperbag di atas kaunter itu diambilnya. Lengan Daniel ditariknya. "Cepatlah."

"Daniel. Dahlah tu." lembut suara Aryana memujuk Daniel daripada terus membalas pandangan tajam si Lucas. Lengan Daniel ditariknya.

•••••

Aryana dan Daniel melangkah masuk ke villa. Mereka baru sahaja balik dari banglo keluarga Daniel. Mata masing masing terarah ke arah kereta BMW i8 yang berada di guest parking.

"Ada tetamu ke?" soal Aryana. Blazernya dan Daniel diambilnya dan diletakkannya di lengannya. Daniel mengunci kereta sebelum berjalan masuk.

Mereka masuk ke dalam villa. Sempat Daniel membuat lawak saat mereka sama sama melangkah ke arah ruang tamu. Aryana hanya tersenyum kecil sebelum memandang kembali ke arah ruang tamu. Senyumannya kembali memudar saat melihat gerangan di situ.
Daniel yang perasaan akan perubahan pada muka Aryana turut memandang ke depan. "Lucas?" Tuturnya.

Lucas yang sedang berbual dengan Nenda dan Angelz and Killerz berpaling sebelum tersenyum. "Oh hai bro?" Lucas mendekati mereka dan menghulurkan tangan kepada Daniel. Daniel hanya memandang huluran tangan itu dengan dingin.

Lucas menarik kembali tangannya sebelum memandang Aryana. "How are you girl?" sapanya. Aryana hanya memandangnya dingin sebelum melangkah ke arah tangga. Daniel memandang Lucas sebelum melngkah ke arah tangga.

•••••

Aryana mengikat tali bathrobe nya dan berjalan ke arah katilnya. MacBooknya dihidupkan. Dia pergi ke Information Tracker yang sememangnya dipasang pada MacBook nya oleh Erin.

Nama Lucas pantas ditaip. Segala maklumat berkaitan dengan Lucas dipaparkan.

Lucas Carl (17)

Son of Hans Carl & Lydia Carl

*Other Information is Private*

Aryana mengetap bibirnya geram. "Asal susah sangat ni?!" IP di sisi MacBooknya dicapai dan nombor Afit segera didailnya.

"Hello?"

"Kau free tak minggu ni?"

"Minggu ni? I don't know. Kenapa?"

"Aku nak kau cari pasal Lucas Carl. As soon as possible."

"Lucas Carl? Anak Hans Carl and Lydia Carl?"

"You know him?"

"Yea. I guess. Carl's family pemegang share terbesar dalam Emperor's Company."

"Emperor?"

"Yea. Tapi tak silap saya lah.. Carl's family dah lama duduk kat Europe."

"Good. Aku nak kau cari information about Lucas and also that Carl's family. Also about Emperor's Company share and apa motif Lucas balik Malaysia."

"Sure. Leave it to me."

Aryana menamatkan panggilan. Dia kembali memandang ke arah screen MacBook nya.

"Lucas Carl."

•••••












Thanks for 11k readers 💕

The Angelz's Killerz [EBOOK]Where stories live. Discover now