PART 4 - TAKDIR

2.6K 166 8
                                    

Bellvany memandang screen telefonnya  yang sudah gelap. Dia tidak tahu bagaimana cara untuk memujuk Diandra. Dia Binggung ! hatinya bergolak dengan perasaan sendiri. Oh Andra! you make me feeling guilty. Uwarghh...

                  *******

Kereta jenis Toyota Alphard tiba di kawasan lapangan terbang. Yola dan adam melangkah keluar dari perut kereta.

"Honey.. Where's andra?"

Adam yang berada disebelah yola mula menyoal keberadaan anak tunggal mereka. Sepatutnya bellvany dan diandra sudah berada disini. Tapi kelibat mereka pun belum ada.

"Honey.."

Yola tidak menghiraukan pertanyaaan mahupun panggilan adam. Matanya tertumpu pada pintu masuk utama airport dan berharap diandra akan muncul.

Adam perasan dengan kerisauan yola, dia sendiri pun tidak senang duduk melihat isterinya berkeadaan begitu. Dia bangun dari tempat duduk dan menuju ke arah yola. Perlahan lahan adam menarik bahu yola dan di bawa masuk ke dalam dakapan.

"Tenang sayangg.. Andra pasti akan datang.."

Yola memejamkan mataa berharap apa yang dikatakan suaminya benar. Dia sangat sangat berharap diandra akan datang walaupun dia tahu harapannya sangat tipis.

"Mamy.. Daddy.." Suara comel tu muncul dari arah belakang yola. Segera yola membuka mata. Ya ! Dia amat kenal suara tu.. Yola menoleh dan diilihatnya andra bersama bellvany.

"Andra !"

Yola terus mendapatkan diandra. Dipeluk dan diciumnya diandra berkali kali. Sempat dipandangnya bellvany yang berdiri dibelakang diandra.

"Thanks." Kata yola dengan nada berbisik.

Bellvany membalas ucapan yola dengan anggukkan.

"Jum sayang.. We've to go now."

Tangan diandra segera dipaut. Tapi sebelum melangkah sempat diandra menoleh kebelakang untuk menatap wajah bellvany.

Bellvany menahan airmata dan mengukir senyuman kepada diandra. berusaha berlagak tenang sedangkan dalam hatinya saat ni hanya dia dan dirinya tahu perasaannya sebenar.

"Bye... Dengar cakap mamy tau.." Terketar ketar suara bellvany.

Oh hati please kuat !

Hanya anggukkan sahaja yang diandra balas. Matanya kembali memandang ke hadapan. Kakinya mula mengatur langkah. Dia pun seperti bellvany  menahan sebak di hati. Namun dia kalah dengan perasaan sendiri.. Perlahan lahan manik manik jernih mengalir dipipi. Kakinya berhenti melangkah. Diandra melepaskan pautan tangan yola dan berlari memeluk bellvany.

"Aunty bell..." Panggil diandra dalam keadaan menangiss.

Bellvany yang menahan airmata sejak tadi akhirnya tewas. Dia membalas pelukkan diandra.

"Aunty bell andra tak mau pergi.. Pleasee.."

"Jangan macam ni sayang.. Kesian mamy dengan daddy.."

"Tapi andra happy tinggal dengan aunty, dengan grandpa dan kawan kawan di rumah anak yatim ceria.. Do something aunty bell.. Andra tak mahu pergi ikut mamy."

Yola ingin menuju ke arah bellvany dan diandra. Namun baru beberapa langkah kakinya terhenti saat terpandang isyarat tangan bellvany meminta dia menunggu dan sekaligus memberi isyarat ' i can handle this'.

"Andra sayang aunty kan?" Bellvany mula menyoal.

Diandra mengangguk sekali.

"Then dengar cakap aunty.. Andra ikut mamy dan daddy andra pergi aussie dulu bila ada cuti sekolah baru datang lawat aunty disini lagi. itu pun mesti ada keizinan mamy dan daddy tau."

Marry Mr.TroubleMakerWhere stories live. Discover now