PART 7 - PERGI KAU

1.3K 98 9
                                    

    "Oi aku tanya kau! Jawablah." Nada carlos naik senoktah. Bergema suara dia dalam bilik wad tu.

  Hezkiel masih senyap, dia tahu kemarahan carlos begini boleh buat dia mati katak, tapi dia beranikan diri untuk tidak membuka mulut. Apa yang terjadi sebenarnya perangkap, dia sanggup mati dari kehilangan sepupu terbaiknya.

"Sial kau hez!! Sanggup kau diam begini kan. Apa kau mahu backup sangat orang yang buat kau begini. Kau sedar kau hampir mati, aku ulang KAU HAMPIR MATI!! " Kali ni carlos betul-betul menampakkan kemarahannya pada hez. Hez mula takut tapi nyawa sepupunya penting.

"C-carlos, aku tahu kau mahu tolong. Selama ni bila aku di timpa masalah kaulah satu-satunya orang yang ada untuk bantu aku. Tapi tolong bro, kali ni anggap jak benda ni tidak pernah berlaku." Ujar hez sambil menepuk lengan carlos.

Pandangan carlos yang tajam seperti pisau yang mahu menusuk mangsa cukup membuat sesiapa saja kecut. Namun pandangan itu hez balas dengan senyuman serta dua jari.

"No war please.." sambungnya lagi dengan gaya yang sama.

"Berhenti buat perangai pondan kau tu, sebelum aku sepak muka kau. Jadi lelaki sejati bah."

Hez hanya tersenyum mendengar apa yang ditutur oleh sepupunya sebentar tadi.

"Bro, Jadi lelaki sejati tidak bererti kau kena bertumpah darah dan berlawan untuk tunjuk siapa kuat, Jadi lelaki sejati tu ada banyak cara. Salah satunya bila kau berjaya kasih kenyang perempuan selama 9bulan. Tu baru kau panggil lelaki sejati." ketawa hez tercetus sehabis dia berbicara.

Carlos menepuk kepala hezkiel. Perlakuan carlos segera membuatkan hez terhenti ketawa. Diusap lembut kepalanya yang tadi di hempuk oleh carlos.

"fikiran kau ni tiada guna betul, lain saya cakap kau menyimpang pergi topik lain."

Hez menunjukkan barisan gigi hadapannya lalu dua jari di angkat.

"Peace."

Carlos menggeleng kepala melihat gelagat kebudakan hez. Satu keluhan dilepaskan, bila difikirkan semula memang gila cukup gila bila sepupunya satu ni backup orang yang hampir membuatnya mati.

"Hez.."

"Pa?"

"Kali ni saja aku biar orang tu terlepas llain hari JANGAN HARAP.!" Ujar carlos dengan nada yang tegas.

"Gitulah bro hidup tidak perlukan keganasan." Balas hez baru saja dia hendak menunjuk dua jarinya tangan carlos pantas menampar tangan hez.

"Kau tunjuk lagi aku libas kepala kau." Carlos memberi amaran.

"Okey fine." jawab hez sambil mengangkat kedua tangannya. Tahu pula takut. Main main lagi, kan sudah mahu kena libas.

Carlos memandang hez lama, entah kenapa dia rasa hez seakan menyembunyikan sesuatu daripadanya. Hmm..

---------

Bellvany berjalan perlahan sempat dia menoleh ke arah wad hez yang sudah agak jauh jaraknya. Dia kemudian kembali fokus memandang ke hadapan. Ingatannya kembali teringat wajah bengis carlos. Lelaki itu baginya memang kacak tapi dalam masa yang sama dia tidak suka pada sikap lelaki itu yang di anggapnya 'biadab'. Tak guna juga kalau rupa saja ada tapi adab ke laut. Cakap sama perempuan pun mahu teriak-teriak. Fuh!!

Dan buat seketika wajah hez muncul difikiran bell, wajah hezkiel yang tersenyum membuatnya turut senyum sendir, wajahnya juga kacak, baik, perangai pun okey, peramah dan cute. Tapi itu tidak bermaksud dia mulai suka sama hez cuma dia rasa selesa dengan hezkiel berbanding lelaki biadab itu. Lelaki tu sungguh menyeramkan. Sangat sangat bikin malam bellvany menjadi satu malam yang buruk. Okey enough. Jangan fikir lagi. Segera bellvany menggeleng kepala menghapus wajah dua lelaki di otaknya saat ini.

  Saat kakinya melangkah keluar dari hospital, matanya memandang kiri dan kanan. Suasana yang lewat dan sunyi itu membuatkan dia risau. Dia menepuk dahi baru dia teringat yang dia ke sini tadi hanya menaiki ambulans, duhh!! sekarang dia binggung bagaimana dia mahu pulang?

"Jalan kaki? No hotel jauh gila. Naik kereta? Tapi sudah jam begini mana ada kereta limpas sini. Hmm.. Jadi apalah??" Kata bellvany sendirian. Sesiapa nampak keadaannya pasti menyangka yang dia gila. Apa tidak dia menyoal dia juga menjawab..

  Cukup sejam bell berdiri di hadapan hospital tanpa berbuat apa-apa, hanya berdiri menunggu keajaiban dari langit menghantar sebuah kenderaan baginya untuk pulang ke hotel. (😒)

Bellvany risau dia mula ke kiri dan kanan sambil memejamkan mata cuba tenangkan hati. Hampir seminit dia begitu dan tiba-tiba bahunya di langgar seseorang.

"Woah! Kau butakah?" suara kasar itu mengejutkan bellvany, wait!  Siapa langgar siapa ni?

   Lelaki yang sedang berdiri di depan bellvany menahan sakit hatinya bila melihat telefon pintar yang berada di genggaman tadi tercampak jatuh di lantai lalu terbagi dua. 

    Bellvany melutut dan memungut telefon yang berada di lantai kemudian dia menyerahkan telefon pintar itu pada lelaki yang sound dia tadi. Lelaki itu menyambut kasar!! 

"Kau perempuan butakah!.!!!" Bahu bellvany terhinjut mendengar jeritan carlos namun dia terhenti bila memandang wajah bellvany seakan mahu menangis. Gadis itu tunduk dan menahan airmatanya dari jatuh.

"Oi aku bercakap sama kau ni!!  Mata mana mata??!!" Dagu bellvany di tarik kasar dan itu membuatkan mereka saling berpandangan sesama.

Airmata yang ditahan oleh bellvany tadi sudah mengalir, kekasaran carlos membuatkan bellvany takut.      

 Carlos yang melihat airmata bellvany, membuatkan amarahnya hilang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Carlos yang melihat airmata bellvany, membuatkan amarahnya hilang. Namun wajah gadis itu di tatap lamaa, entah kenapa hati carlos tiba-tiba berdegup kencang. Sebelum ni tidak pernah pun begini. Degupan jantung tu makin kuat semakin lama dia merenung bellvany.

Cepat dia melepaskan dagu bellvany dan kemudian menolaknya, bellvany terundur sedikit kebelakang.

"PERGI KAU.."

-----------

Marry Mr.TroubleMakerWhere stories live. Discover now