012 | Fire

1.2K 134 29
                                    

Tsssssssssss...

Daging di atas pemanggang kecil sebesar kuali itu diterbalikkan oleh SongHwa.Kemudian tangannya lincah memotong bawang holand dengan laju dan diteruskan dengan memotong cili dengan halus.Sekali sekala matanya tidak henti menjeling daging yang sedang dimasaknya.Takut hangit pula.

" Aku dah balik~ " suara Jeon JungKook kedengaran.Lelaki itu menapak ke arah dapur apabila terdengar bunyi recikan-recikan jus daging yang dimasak oleh Songhwa." Masak apa? "

" Entah. " datar.

JungKook tersengih manakala Songhwa menjelingnya.Mana tidaknya,jika bukan sebab lelaki itu,tak adanya dia memasak! Ini semua dipaksa,bukan Songhwa yang sengaja rajin memasak untuk JungKook.Hell,no!

" Aku nak air weh. " pinta JungKook.

" Kau ambillah sendiri.Tak nampak ke aku tengah masak ni? " balasnya,masih dengan suara yang mendatar.Cili yang dipotong itu ditumis bersama dengan bawang putih yang sudah dipotong halus di dalam kuali.

" Tolonglah~ " rengek JungKook." Please please please. "

SongHwa merengus geram.Lantas,cawan plastik di rak di ambilnya lalu dia menuju ke arah sink.Pili paip dibuka dan air paip itu diisikan ke dalam cawan tersebut.Cawan itu diberikan kepada JungKook yang kini sudah tercengang dengan loya buruk yang dibuat gadis itu.

" Pergi main jauh-jauh.Tak siap makanan ni,kau juga yang bising.Pastu buat ugutan bodoh. " ujar Songhwa kegeraman.

JungKook sedikit bengang." Masalahnya loya buruk kau ni tak lawak weyh.Aku nak air yang boleh diminum.Ni ada chlorin! "

" Boleh diminum juga.Aku pernah terminum,tak mati pun. "

JungKook beralah.Entah kenapa dia malas untuk berlawan hari ini.Cawan itu diletakkan di sinki.Songhwa ditatapnya dengan sedikit geram.Matanya dikecilkan seolah-olah sedang telepati dalaman gadis itu.Songhwa berasa tidak senang.

" Kau apehal pandang aku cam tu. "

" Ada benda dekat muka kau. "

" Apa benda?! " Songhwa mula cuak.Wajahnya diraba-raba dan dilap dengan gopoh.Bayangan serangga-serangga yang menyeramkan hinggap dikepalanya." APA BENDA WEYH! "

" Merah weh,merah. "

" HAH?! " Dahi pula dirabanya dengan gopoh." MANA?! MANA?! "

JungKook melangkah setapak ke arah Songhwa.Kedua belah pipi gadis itu dipegangnya.Anak mata gadis itu ditatap.

" Ni... " bibir gadis itu dikucup.

Songhwa terkejut dan kaku.Dia tak mampu untuk bertindak.Jantungnya berdetak laju.Wajahnya terasa panas.Kucupan JungKook membuatkan kaki Songhwa lemah sehingga tidak mampu berdiri.Dia sungguh lemah pada saat itu.

Gadis itu sempat disambut JungKook.Tubuh gadis itu disokong dengan kedua belah tangannya yang kuat lalu dia menolak SongHwa ke kaunter dapur.Kucupan itu diteruskan,Songhwa hanya menikmati kucupan itu tanpa membalasnya.Setiap kucupan JungKook menghentikan segalanya,termasuk masa yang sentiasa berjalan.Dia bagai dipukau oleh kucupan yang manis itu...


































































Tiba-tiba bau hangit menjamah ruang dapur,menyedarkan kedua-dua pasangan itu ke dunia realiti.Songhwa tiba-tiba teringat akan bawang dan cili yang ditumisnya.

' Ommo!! '

Jeon JungKook ditolaknya dengan kasar dari tubuh.Lantas Songhwa berlari ke arah dapur gas dengan gopoh dan panik.Kelihatan api sedang memamah besi pemanggang dengan marak.

" API! API!!! " jeritnya.

JungKook yang baru sedar sepenuhnya juga panik melihat api yang marak itu.Dia bergegas ke arah stor.Songhwa tidak henti menjerit.

Dia mengambil baldi yang berada di tandas di dapur dengan gelabah.Air diisi penuh ke dalam baldi hijau itu.Kemudian,air itu di tuang ke dalam kuali.

" ARGHHHHHH!!!! "

◐ TBC ◐

Sorry,late update.Aku tak de idea 😂 Cliche' duh part ni 💦

Random Tag :
Putri_Aneesa3804 weirdos_y ttaempe_ bunkook_ baytwry- RaeAh_12 yumyunggie ashxrxx-

Bae ♡ :
yoon_songhwa

[ OG ] KIDNAP + j.j.kWhere stories live. Discover now