【FOUR • Heat】

30 6 0
                                    

"Apa bendanya tu?" soal Chaemin, dahinya berkedut kerana tidak faham penjelasan si pembantu rumah agam ayahnya, Shuhua.

"Maaf kalau penerangan saya ni membuatkan Cik tak nyaman. Heat merupakan siklus di mana Omega bersedia untuk dikahwini.. Kalau diikutkan, mungkin esok rakan Cik Chaemin tu tidak akan hadir sekolah jika dia tak ambil ubat cegah heat lah." terang Shuhua.

"Ouh," balasnya perlahan.

"Cik Chaemin mahu makan apa malam ni?" soal Shuhua.

"Masak je apa-apa, asalkan saya boleh makan.. Saya nak tidur kejap." Chaemin menutup kedua kelopak matanya. Niatnya cuma nak merehatkan tubuh badannya buat sementara.

"Baiklah." Shuhua berjalan pergi ke dapur, sudah semestinya mahu memasak makan malam untuk Chaemin.

❝❀❞

Jungkook menghempaskan badannya di atas tilam empuk yang bersaiz queen.

"Arhh.. Panas," desahnya perlahan.

Badannya terasa hangat dan lemah dari latihan taekwondo pada malam ini. Mungkin demam?

Tapi, kenapa panas dan terasa lemas ni tidak serupa demam? Tak terasa sakit sendi. Yang ada hanya kepalanya pening dan perutnya sakit.

"Urgh! W-Wonwoo hyung!" Jungkook menjerit memanggil nama abangnya.

Derapan kaki menaiki tangga, lalu kedengaran berlari ke arah biliknya pula. Pintu dibuka dengan kasar bersama Wonwoo yang bermuka panik.

"Waeyo!?" Wonwoo berlari mendekati Jungkook yang kelihatan sengsara di atas katil itu.

"Panas!" ia menjerit lantang. Menunjukkan seberapa sakitnya badannya kerana rasa panas. Pemuda Omega itu seakan mencakar leher hingga ke dadanya, terlalu rimas dengan rasa panas membahang yang dialaminya.

Sebaik sahaja Jungkook berkata sedemikian, bau harum serupa vanilla yang kuat dan sedikit maskulin menerpa masuk ke dalam rongga hidung Wonwoo. Bau vanilla, feromon khas milik serigala berstatus Omega. Bau yang semakin kuat dan jelas saat Omega heat.

Wonwoo, sang Alpha, matanya dari berwarna hitam kecoklatan menjadi oren kemerahan. Ya, dia terangsang dengan bau harum vanilla dan maskulin yang keluar dari tubuh Jungkook.

"Urghh~ hyung~" desahan dan rengekan Jungkook membuat Wonwoo tersedar dari kehilangan kewarasannya.

"Panas.. Hyung.. Panas, argh!"

"Erk.. Kook kena tidur, yes! Tidur! Kejap." Wonwoo berlari keluar dari bilik Jungkook dan turun ke dapur.

Wonwoo datang balik dengan segelas air kosong yang sejuk. Sebelah tangannya seperti ada sesuatu dalam genggamannya, sebelum bertindak memberikan Jungkook segelas air, Wonwoo mengalihkan kedua-dua tangan Jungkook yang sedang mencakar dadanya sehingga meninggalkan kesan merah.

"Yah Yah Kook! Kook minum ni and rileks, abaikan rasa panas tu." Jungkook mengambil air yang di hulur Wonwoo dengan tangan yang gemetar. Risau gelas itu akan pecah kerana terlalu kuat cengkaman si Omega pada gelas itu.

"Nah, ubat penenang hyung. Telan sekali air. Telan satu-satu dulu or dua-dua terus pun takpe." Wonwoo mengambil sebelah lagi tangan Jungkook yang tidak memegang apa-apa. 2 biji pil ubat penenang diletakkan atas telapak tangan kosong yang menggeletar teruk itu.

(H) Blind Omega ❝JJK❞Where stories live. Discover now