0 1

3.1K 242 19
                                    


New York, USA

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

New York, USA

"Penat betul," kata seorang gadis sambil berguling di atas katil.

Gadis itu bangun dari pembaringannya lalu berjalan ke arah cermin di sisi biliknya. Dia merenung dirinya yang berpakaian tank top hitam dan shorts merah. Luka yang terdapat di lengannya dan hirisan kecil di pahanya jelas kelihatan. Gadis itu mengeluh berat sambil merenung ukiran nama di atas cermin itu.

Avryn Alyana Xian.

Avryn mengusap perlahan lukanya yang dibalut dengan bandage sambil merenung dirinya melalui pantulan cermin.

"I wish I had a better life,"

***

Avryn turun bawah menggunakan tangga yang disediakan mahupun telah disediakan lift.

"Good Morning Tok Wan and Tok Mi," kata Avryn kepada Tok Wan dan Tok Mi yang dianggap sebagai ibu bapa dia sejak dia lahir lalu mengucup pipi kedua-duanya sebelum duduk di meja makan.

"Good Morning sweetheart. How was your day yesterday? Did all go well?" tanya Tok Wan sambil merenung Avryn yang sedang membaca surat khabar itu.

"All went well as always Tok Wan. Jangan buat tak tahu pula, Tok Wan. I saw Mark called you to inform you about the situation there," jawab Avryn kerana bukannya dia tidak tahu apa yang dimaksudkan well oleh Tok Wan.

"Hehe...I thought you don't realize what is Mark doing. Kamu juga tahu kan kitaorang risau sangat kalau kamu pergi berlawan. You are the only gem that we have to protect until next week because you need to go back to Malaysia," ujar Tok Wan dengan penuh kerisauan.

"Yeah, I know Tok Wan that you and Tok Mi are worried about me. Don't worry I can take care of myself and you guys should take care of yourselves too," kata Avryn sambil menyisip sedikit jus oren di hadapannya.

Tok Wan dan Tok Mi mengangguk serentak.

"But will you must promise us that you will take care of yourself? Apa-apa sahaja boleh berlaku walaupun kamu sangat berjaga-jaga. Janji tak?" tanya Tok Mi dengan sebaknya.

"Oh, Tok Mi! I promise you both that I will take care of myself no matter what happens. Jangan sedih-sedih. You know that I don't like my lovable people be sad. Now give me a tight hug you both. I love you both," kata Avryn dengan suara yang menahan tangis kerana tidak mampu untuk melihat Tok Wan dan Tok Mi sedih dan risau tentang keselamatan dia.

"We love you too sweetheart," ujar Tok Wan dan Tok Mi serentak sambil memeluk Avryn dengan eratnya.

Selepas jejak kasih tersebut, mereka menikmati sarapan yang disediakan oleh pembantu rumah Mereka akan bersarapan juadah orang Barat kerana telah lama menduduki di negara Barat tetapi itu tidak bermakna mereka tidak akan makan juadah orang Timur dan masakan Melayu.

Habis sahaja bersarapan, Tok Wan telah bersiap sedia untuk pergi ke syarikatnya iaitu D'LY Tech sebuah syarikat komputer yang menghasilkan peranti komputer dan dipasarkan ke seluruh dunia. Tok Mi pula bersiap untuk pergi ke butik pakaiannya yang terletak di tengah-tengah Bandar New York iaitu D'LE Boutique and Jewels. Tok Mi juga dan Tok Wan tidak mahu berhenti bekerja walaupun harta sudah melimpah untuk 10 keturunan.

***

"Okay ke? Hmm," gumam Avryn sambil memerhatikan dirinya yang lengkap berpakaian t-shirt hitam dengan jaket denim dan slack fit hitam dipadankan bersama sneakers low cut Nike putih.

Dia menyikat rambutnya selepas berpuas hati dengan pakaiannya. Rambut Avryn tidak perlu diwarnakan kerana sudah asli berwarna purple campuran gold dengan blonde kelihatan seperti highlights. Warna rambutnya diwarisi daripada nenek moyangnya seperti yang diberitahu oleh Tok Mi.

Avryn merupakan mahasiswi semester pertama dalam course Busniess Management dan Computer Science. Dia sah berumur 17 tahun.

Avryn terus turun ke tingkat bawah menggunakan lift kerana tidak mahu lamabat ke universiti. Avryn memesan pada pembantu rumah, Miss Katty untuk memesan pada Tok Wan dan Tok Mi bahawa dia akan pulang sebelum Zohor. Tidak perlu risau kerana semua pembantu rumah tahu waktu solat Islam kerana telah diajar oleh Tok Mi.

Seusai memesan, Avryn terus ke garaj rumah untuk mengambil kereta kesayangan dia iaitu Audi R8 V10 Decennium. Kereta ini dia membeli atas usaha dan duitnya sendiri. Bukannya duit haram tetapi duit syarikat dia iaitu AXEYAL'D INC. Syarikat yang mempunyai beberapa anak syarikat dalam pelbagai sektor perniagaan. Dia sebagai CEO hanya diketahui oleh keluarganya dan higher authorities syarikat dia sahaja.

Selepas menghidupkan enjin kereta, Avryn terus keluar dari perkarangan rumah agam selepas mengangkat tangan kepada pengawal. Kereta Avryn terus meluncur dengan laju 130/km di atas jalan raya kerana jam sudah menunjukkan pukul 8.45 a.m. Avryn terus pergi ke Buvette Café untuk membeli alas perut kerana sudah menjadi kebiasaan dia untuk membeli alas perut di sana sebelum pergi ke kelas.

Seusai membeli makanan sebagai alas perut, Avryn terus memandu ke universiti kerana sudah lambat. Kereta dia meluncur di jalan raya dengan laju kerana kesesakan jalan raya di New York City pada jam ini sangat sesak. 

TO BE CONTINUE

VOTES & COMMENTS

^^^

OG | Last Legacy: Princess CoronationWhere stories live. Discover now