0 2

2.1K 213 24
                                    

Avryn sampai di universiti dengan selamat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Avryn sampai di universiti dengan selamat. Apabila dia masuk perkarangan universiti, semua mahasiswa dan mahasiswi menoleh ke arah dia atau lebih tepat lagi ke arah keretanya. Avryn parking kereta dia di tempat VIP yang disediakan khas untuk dia dan menunggu kawan dia yang belum tiba kerana tempat parking sebelahnya belum diisi lagi.

Vroom!

Bunyi motosikal berkuasa tinggi kedengaran menyebabkan Avryn tersenyum lebar.

"Hey, buddy!" tegur Avryn lalu memeluk jejaka tampan kacukan Perancis itu.

Alvin Azryan Lucifer. Seorang lelaki kacukan French dan British yang berusia sama dengan Avryn. Jejaka itu digilai ramai wanita kerana kulit putih kemerah-merahannya, kening tidak terlalu tebal, hidung mancung, dan bibir yang nipis. Walaupun muka beku yang selalu ditayangkan oleh jejaka itu ramai tidak putus-putus menghantar surat dan hadiah. Poor girls because they don't know that their letters and gifts ends in the bin!

"How are you, my friend? Lama tak jumpa. Don't tell me that your schedule is not the same as mine because all of your class is the same with me remember," ujar Alvin sambil mengangkat keningnya selepas melepaskan pelukan itu.

"I'm fine as you see me now. Aku sibuk dengan 'kerja' lain. Ada malaun buat hal. You know my situation Al, " ujar Avryn sambil berjalan bersama Alvin menuju ke dewan kuliah kelas pada pagi itu.

"Yup I know. Tak pe, aku faham. But you need to give me a treat after class as your punishment for not calling and text me. Tak boleh bantah, Ryn.ujar Alvin sambil mengenyitkan mata pada Avryn.

"Okay, no problem for me. I will give you a treat after class at the cafeteria tapi kau kena ikut aku pergi ke mall untuk beli barang sebelum kita balik Malaysia. Are you okay with that Al?" tanya Avryn sambil berjalan cepat memasuki dewan kuliah kerana terlambat 5 minit.

"I'm okay with that," ujar Alvin sambil melangkah kearah dua tempat kosong di tengah-tengah dewan kuliah tersebut.

Mereka berdua-dua bersembang sekejap sebelum Professor Lily sampai. Tepat pukul 9.40 a.m Professor Lily memulakan kelasnya.

***

"Setiap kali ada kelas sahaja dia bagi assignment. Malas betul," rungut Alvin sambil menekan pada skrin iPhone miliknya.

Avryn hanya tersenyum kecil mendengar rungutan Alvin yang turut melihat iPhone miliknya sambil jalan beriringan ke kafeteria. 

Mereka berdua menjadi tumpuan selepas sahaja masuk ke dalam kafeteria. Avryn dan Alvin terus memesan makanan di kaunter sebelum ke meja makan di hujung kafeteria.

Avryn dan Alvin duduk bertentangan di meja tersebut sambil bersembang sementara menunggu pesanan tiba.

"Ryn do you know that I will follow you to Malaysia but will study at a different school?" tanya Alvin sambil merenung Avryn yang sedang menonton rancangan dalam Apple Tv yang disediakan di cafeteria itu.

"Yup, I aware of that since last month. Aku curi dengar masa kau dan Tok Wan tengah bincang hari itu. Lagipun masa itu aku terdengar jadi aku dengar sampai habis," ujar Avryn sambil tersengih memandang Alvin yang sudah mengangkat kening sebelahnya.

"Nah, it's ok Ryn. I will be studying at DH'S Grand High School. Kalau aku tak silap, kau akan belajar di AA'D High School kan?" tanya Alvin kepada Avryn

Semasa Avryn ingin menjawab pertanyaannya itu, waiter di cafeteria itu meletakkan dua pinggan Waffles dan dua gelas Fresh Orange di hadapan mereka berdua.

"Yes, I'm going to study at AA'D High School as a Form 4 Student same as you tapi sekolah sahaja yang beza. But it's ok, we still can hang out even though we are different school. Aku dah tak sabar nak jumpa dia. Dah lama aku tak jumpa mereka," ujar Avryn sambil memotong sekeping waffle dan mencicahkannya dengan ice cream di atasnya lalu memasukkan ke dalam mulut. Dia amat merindui si dia yang menjadi sebahagian hidupnya itu.

"Don't worry Ryn.Kau akan jumpanya. But I'm scared how will you manage to keep your identity secret because when you close with him and them, nanti ramai pelik dan curiga." kata Alvin lalu menghirup sedikit airnya di hadapannya.

"Whatever it is, I must go to Malaysia. We'll see the situation after we reach there. Dah berhenti cakap pasal Malaysia. We need to finish our meal faster, Al. Aku kena balik awal sebab kena bagitahu Tok Wan dan Tok Mi yang kita nak pergi mall." Avryn berkata setelah Apple Watch miliknya menunjukkan pukul 1.15 p.m.

"Okay, no problem,"  kata Alvin ringkas lalu menyambung menikmati wafflenya.

Mereka menikmati makanan dengan senyap sambil sambil menonton rancangan yang disiarkan dalam televisyen yang disediakan di kafeteria itu.

Selepas itu, Avryn bangun untuk membayar bil makanan mereka berdua. Seusai membayar bil, mereka berdua keluar dari kafeteria untuk pergi ke kawasan parkir kereta.

"Okay, Al. I will meet you at the Westfield World Trade Center at 7.00 p.m sharp. Kau ada nak buat ke nanti?" Avryn merenung Alvin yang sedang duduk di atas motosikalnya.

"I'm ok with that plan Ryn. I don't have any other plan's to do. I'll just follow you," ujar Alvin sambil mengenyitkan mata kepada Avryn yang hanya bersandar pada pintu pemandu kereta.

Avryn menjeling sekilas perbuatan Alvin itu. Lelaki itu tidak pernah mempunyai apa-apa hubungan istimewa dengan perempuan maksudnya jejaka tampan itu sudah membujang lama walaupun sudah masuk ke pendidikan tertier. Kalau nak kata tiada perempuan yang nakkan lelaki itu pun tidak betul tetapi lelaki itu sangat memilih dan cerewet soal kait to be in a relationship.

"Okay then. See you at there sharp 7.00 p.m. Call or text me if got anything. Okay bye and take care Al," ujar Avryn lalu masuk ke dalam keretanya.

"Okay bye, and you also take care Ryn. See you," ujar Alvin

Mereka berdua menghidupkan enjin kenderaan masing-masing dengan serentak menghasilkan bunyi yang kuat. Kenderaan mereka sama-sama keluar dari perkarangan universiti dan menuju ke rumah masing-masing.

TO BE CONTINUE

VOTES & COMMENTS

^^^

OG | Last Legacy: Princess CoronationWhere stories live. Discover now