5 5

938 91 8
                                    

Brighton, East Sussex

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Brighton, East Sussex

'What a view!'

Rihanna memuji dalam hati sambil melihat ke deretan kedai dan pemandangan hijau di luar tingkap apabila kereta yang dinaikinya telah sampai ke bandar Brighton.

"Can we stop for a while?" soal Rihanna tetapi lebih kepada arahan lalu mengambil topi dan penutup muka yang sentiasa dibawanya sebelum dipakainya.

Exploring time.

Pemandu kereta hanya mengangguk kecil lalu memberhentikan kereta di deretan kedai yang dipenuhi rakyat diikuti kereta bodyguard dari belakang.

"No bodyguards surrounding 5 meters from me and please in undercover," arah Rihanna lalu membetulkan penutup muka dan bajunya.

"But Reah-"

Bodyguard yang duduk di sebelah pemandu tidak sempat membantah keputusan Rihanna kerana gadis itu sudah keluar dari kereta terlebih dahulu. Dia terus memberitahu arahan Rihanna kepada bodyguard yang lain melalui earpiece bluetooth yang dipakai.

Rihanna tersenyum kecil melihat kedai yang dipenuhi rakyat dan pelancong sepanjang jalan itu. Dia sudah lama tidak menjejakkan kaki pusat beli-belah mahupun kedai pakaian.

Dia melirik ke arah bodyguards yang berada sedikit jauh darinya dalam pakaian santai sebelum melangkah masuk ke dalam jalan itu dengan hati yang riang.

North Laine adalah kawasan membeli belah yang meliputi 5 jalan. Tempat ini telah menjadi tarikan pelancong kerana kafe, tempat hiburan dan banyak lagi terdapat di sini.

Rihanna berhenti di sebuah bakeri selepas berjalan sekian lama. Dia sendiri terliur melihat pelbagai kek dan biskut yang terhidang di kedai itu. 

Cielo Cakery.

Dia melangkah masuk ke dalam kedai itu. Aroma kek dapat dihidu sebaik sahaja masuk ke dalam kedai itu. Ada beberapa pelanggan memberikan senyuman semasa dia berjalan berhampiran mereka.

 Ada beberapa pelanggan memberikan senyuman semasa dia berjalan berhampiran mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Good evening, miss. What will you like to have?" soal salah satu pelayan wanita dengan senyuman manisnya.

"I'll take this and that one, please." balas Rihanna lalu menunjukkan sebuah bekas yang dipenuhi dengan pelbagai jenis cupcake dan satu kotak lut sinar yang terisi kek keju.

OG | Last Legacy: Princess CoronationWhere stories live. Discover now