48 • Miss you

6.4K 635 267
                                    

— Maths —





I lupa nak cakap, thank you for the love y'all gave to me dekat part 45 hari tu hahah. Tu yang tambah semangat sampai i sanggup tidur lewat sebab nak publish part 46 dgn 47 tau 🥺🌹✨

Anyways, just a reminder yang part ni panjang. Lebih 8000 words. Harap korang suka and kalau boleh, bagilah komen sikit macam mana part ni, okie? 🥺🥺





          Balik saja Airil di rumah, dia menekan hon sekali bagi memberi isyarat kepada ibu dan ayahnya bahawa dia sudah pulang. Setelah pagar dibuka secara automatik, dia meletak kereta di halaman rumah lalu masuk ke dalam sambil mendukung Wawa yang masih tertidur. Kanak-kanak itu dibaringkan di atas sofa lalu Airil bergegas ingin masuk ke biliknya tetapi ibunya bersuara.

          "Ibu dah agak dah Wawa mengantuk. Patutlah mengada sangat tadi. Ni Airil okey tak ni? Merah telinga tu." Tegur Puan Dina, hairan melihat anaknya.

          Airil terus menyentuh telinganya.


          Merah lagi ke?



          Tak merah macam mana kalau otak kau asyik ulang-ulang scene Ain peluk kau, Airil?

          "Um... ada la something happened. Airil masuk bilik dulu."

          Usai berkata begitu, kaki Airil terus mendaki anak tangga dan masuk ke dalam biliknya. Pintu dikunci lalu dia duduk di birai katil. Wajahnya ditekup dengan kedua-dua tangan. Fikirannya tak habis-habis mengingat kembali situasi di mana Ain memeluknya. Tersenyum suka dia lantas tubuhnya terbaring di atas katil. Bantal di sebelah dipeluk erat.



          Ya Allah, dia peluk akuuuu!




          Bibir Airil masih tak lekang dari senyuman. Tak henti-henti dia mengingat kembali situasi Ain memeluknya. Terasa pipinya membahang lagi bila memikirkannya.




          Kau gila do, Airil. Sumpah, kau gila.

          So macam ni ke rasa bila suka orang? Aish... susah.. susah..





          Airil merenung siling biliknya memikirkan apa yang dilakukan Ain sekarang ini. Seketika kemudian, dia teringat akan kata-kata gadis itu tadi.

          Hadiah.

          Dia bangun dari baring lalu mencari di serata biliknya.





~~~~





          "Mana dia sorok eh? Ehhh, penat dah aku cari." Gumam Airil sendiri. Dia berfikir sebentar.

          Semua tempat sudah diselongkar. Atas almari, dalam almari, bawah meja, setiap tempat bilik ni dah cari. Nak cari bawah katil, tapi katil Airil tiada ruang di bawahnya. Dalam rak pun dah cari. Tak ada pun kotak berwarna ungu seperti yang dikatakan Ain.

          Airil memeriksa dalam almarinya lagi.


          Mungkin aku tak check betul-betul kot.



MathsWhere stories live. Discover now