1

1K 42 0
                                    

"syaz aku dengar kau benti keje lagi, ni apa kes pulak ni hahaha" soal qila yang sedang duduk bersimpul menghadap tv ke arah syaz yang berada dimeja makan menjamah nasi goreng seafoodnya.

"ni lagi bodo kau tahu dia maki aku sebab aku terpecahkan cawan kaca dia. Hek eleh 1 je pun tau dia punya kecoh macam kedai tu terbakar kau tahu tak lepastu aku geram aku tumbuk la dia ha terduduk terus hahaha tercyduk member" kata syaz sambil menyedut air teh o ais kesukaan nya itu.

"siot lah kau ni syaz haha mau lebam bijik mata bos jambu kau tu hahahaha" kata dia mentertawakan aku.

"dahtu kau nak kerja mana ni kau dah benti kerja situ" soal qila lagi sambil menuju ke dapur mengambil kuaci dan bekas untuk meletakkan sisa kulit kuaci tersebut.

"mana la aku tahu, esok aku cari lah, harini aku nak rehat, malas aku nak pikir" kata syaz dan mengemas meja makan tersebut dan terus menuju kebiliknya. Mereka cuma tinggal berdua memandangkan bilik cuma ada dua jadi seorang satu bilik, manakala qila mengambil master bedroom yang mempunyai bilik air.

"ouh sebelum aku lupa! Kejap lagi aku nak keluar dengan partner aku tau!!" jerit qila diruang tamu tersebut.

Dihempasnya badannya keatas katil bersaiz queen itu. Sambil Memandang ke arah syiling. Diambilnya telefon bimbitnya dan terus dipakainya earphone dan mendengar lagu kesukaan nya. Iaitu lagu jangan pernah berubah yang dinyanyikan oleh st12

Manakala dikawasan yang lainnya. Ya liya. Sedang bingung hendak kemana memandangkan dia baru sahaja sampai dibandar ini, dia tidak tahu akan selok belok kawasan ini.

"apa aku nak buat ni? Nak tidur dekat mana?" soalnya pada diri sendiri dengan menggalas beg dan ada beg kecil aku silangkan bersamanya.

*****************************

Liya pov.

Tiba tiba datang sebuah motosikal jenis honda ex5 mendekati ku dan mengeluarkan pisau kepadaku, aku takut tapi dalam masa yang sama cuba melawan sekuat hatiku.

Sedang aku bergelut menarik beg tersebut..

'woiiii!! Tolong ada perogol bersiri!!! Tolong tolong!!' terdengar dua orang perempuan yang tidak jauh dari ku menjerit dengan katakan dua orang mamat tak guna ini perogol bersiri haha.

Lalu beg aku dilepaskannya dan mereka berdua lari dan hilang dari pandanganku. Manakala terlihat dua orang perempuan yang menolongku tadi membuat tanda high five sesama sendiri. Cute.

Dan berlari anak kearahku.

"awak okay tak ni? Awak dari mana?" soal salah seorang perempuan tersebut. Manakala yang seorang lagi cuma memerhati sambil tangan nya tak dilepaskan dari menggenggam perempuan yang bertanyakan soalan pada ku tadi.

"s..saya dari kampung, c..cari kerja tapi tak tahu nak kemana" kata aku kepada mereka berdua.

'b ayang bawak balik dia rumah ayang lah b, boleh tak? Kesian pulak dekat dia'terdengar dia bertanyakan soalan. Kepada perempuan yang berambut paras bahu disebelahnya.

'b okay je tapi jangan tidur sebilik, suruh la dia tidur dengan si syaz. Ayang jangan buat hal eh nak tido sebilik bagai' perempuan berambut pendek itu memberi amaran.

"okay nama saya qila perempuan sebelah saya ni pulak rin nama awak siapa?" kata qila dan memperkenalkan dirinya dan orang yang berada disebelahnya. Partner mungkin, mesra semacam.

"saya liya" jawapku

Skip.

******************************

Qila pov.

"ala bole la syaz, takkan aku nak bawak dia tidur dengan aku pula, gaduh la aku dengan rin nanti weh tolong la aku, kesian dia" rayu aku sedaya upaya memujuk syaz membenarkan liya tidur sebilik dengannya.

Cinta Hati Ain Syazila [GxG] [COMPLETED✅]Where stories live. Discover now