02

135 22 0
                                    

terima kasih dah temankan saya.
see you later!

aku tersenyum sendiri setelah mengingat perbualan terakhir aku dengan dia. maksudnya aku akan bertemu dengan dia lagi lah, kan?

ppak!

"sengih-sengih apa malam buta ni? kau buat aku seram tahu tak?" marah Johnny. dia merenung tajam wajah aku. untuk pengetahuan kalian, muka dia lagi seram ya.

btw, perkenalkan kawan aku, Seo Youngho, lebih selesa dipanggil sebagai Johnny. dia kawan serumah aku. sebenarnya ada je lagi yang duduk serumah dengan aku, cuma dorang balik rumah masing-masing.

okay, back to the story!

"kacaulah orang nak berangan pun!" aku menggosok peha aku yang dipukul tadi. tak lupa juga aku meniup pehaku walaupun tak menghasilkan buah. dahlah aku tengah pakai seluar pendek.

"berangan konon. single, kan? jangan terlebih berangannya sudah."

"ye, tahulah taken. cubalah bagi aku chance sikit." aku mencebikkan bibir.

aku mengemas barang-barang yang berada di atas meja makan, lalu menutup laptop aku.

tak tahu kenapa main laptop dekat dapur ni lagi best daripada kat bilik ( ・ั-・ั)

"aku naik dulu, Johnny. kau jangan tidur lambat pulak. ingat, esok eomma kau nak datang sini tau." pesanku ringkas. dia mengangguk lalu menunjuk ibu jari miliknya ke arah aku.

aku segera menaiki tangga untuk memasuki ke dalam bilik. setelah memasuki bilik, aku meletakkan laptop ditempat asalnya lalu hempaskan diri ke atas katil.

ah, syurga dunia.

aku ambil telefon yang berada di dalam poket hoodie. aplikasi instagram aku buka lalu akaun miliknya aku tekan. satu persatu gambarnya aku lihat.

Kwon Sulgi, pemurah dengan senyuman, badan yang tinggi, tidak terlalu kasar mahupun lembut, dan yang paling penting ialah suaranya yang sedikit serak.

dan baru aku sedar, yang sebenarnya aku dah tersuka dekat dia.

+

nak ingatkan awal awal, ni bukan seulgi redvelvet tau 😔

no longer.Donde viven las historias. Descúbrelo ahora