"Jin hyung, kami keluar bersarapan tau! " jerit Jimin di hadapan pintu keluar.
Jennie dan Jimin sudah bersiap sedia mahu bersarapan di luar.
Namun, Jin tidak menyahut.
"Maybe dia keluar kot. " kata Jennie sambil memeluk lengan Jimin.
"Tak pelah, Jom kita keluar dulu. " kata Jimin dan menuju ke keretanya.
Mereka berdua masuk ke dalam kereta Porsche Panamera GTS milik Jimin dan mula bergerak.
"Awak nak makan kat mane? " tanya Jennie sambil memakai gincu merahnya.
"Makan dekat kedai mamak nak tak? Saye dengar mee goreng dia sedap gile! " kata Jimin dengan teruja.
Jennie mengerutkan dahinya.
"What ? Awak bergurau kan? " tanya Jennie dengan cold nya.
"Awak nampak saye tengah bergurau ke? Jomlah makan situ. Pleaseee.. " rayu Jimin.
Jennie mendengus dan menyilangkan lengannya tanda tidak puas hati.
"Tak nak! Saye lebih rela makan sandwich tepi tasik! " kata Jennie sambil menjeling.
Jimin tersenyum sinis melihat telatah Jennie. Macam-macam betul ehh.
____"Yah! Kenapa kita dekat sini?! "
"Awak cakap nak makan sandwich tepi tasik, ha sinilah tasik. "
Jennie terpaku melihat tasik yg berada di hadapannya. Jimin memang betul-betul bawa dia ke situ!
Jennie memukul bahu Jimin beberapa kali. Suka betul bergurau tak kena tempat!
"Yahh! "
"Hehehehe. Ehh, kenape marah pulak? Saye tunaikan ape yg awak nak. " kata Jimin dan ketawa terbahak-bahak.
"Oky-oky. Awak tolonglah pergi beli sandwich dekat kedai sana tuh. Saye tunggu sini. " kata Jimin, menyuruh Jennie pergi membeli sarapan mereka.
"Bwo?! Kenape saye pulak? "
"Alahhh, pleaseee. Tolonglah beli. " kata Jimin sambil membuat muka yg comel.
Jennie tidak mampu berbuat apa selain tersenyum melihat kecomelan Jimin. Dia memukul bahu Jimin dengan manja sebelum bersetuju.
"Fine. Tunggu sini. " kata Jennie dan berjalan menuju ke kedai berhampiran.
Jimin tersenyum dan duduk di bangku kerusi.
Lima minit dia menunggu kemudian, tiba-tiba datang dua orang gadis ke arahnya. Mereka berpakaian serba mewah dan bau minyak wangi seolah-olah sebotol disimbah.
Jimin memandang mereka berdua dengan pelik. Dah kenapa ni?
"Hye, awak. Sorang ke? "
"T-tak--"
"Alahh, kalau sorang mengaku jelah. Kitorang boleh teman kan. "
Mereka berdua duduk bersebelahan Jimin dan salah seorang dari mereka meletakkan lengan di atas bahu Jimin.
"Nama saye Lisa. Dan kawan saye Rose. "
Jimin hanya mengangguk dan tersenyum tawar. Habislah kalau Jennie nampak ni.
"Okylah, sebenarnya saye--"
Baru saja Jimin mahu bangun, gadis bernama Rose menarik tangan Jimin untuk duduk semula.
"Ish, awak nih. Nak ke mane? Kitorang baru jer nak berkenalan dengan awak. " kata Rose sambil meletakkan tangannya di atas dada Jimin.
"Woahh, kalau saye jadi awak, saye tak kan letak tangan saye merata-rata. " ketawa Jimin dengan kekok dan mengalihkan tangan Rose.
"Alahhh, nak gurau sikit jer. " kata Lisa dan merehatkan kepalanya di atas bahu Jimin.
Namun, baru sahaja Lisa mahu memeluk Jimin, sekotak susu sedap menghingap ke atas kepala. Habis tertumpah susu ke rambutnya.
Mereka bertiga terkejut melihat rambut Lisa yg kini dibasahi oleh susu.
"YAHH!! "
Jimin kenal suara itu dan dia tahu itu petanda buruk.
Lisa dan Rose juga tidak ketinggalan, mereka bangun dengan geram dan memandang ke arah suara itu.
"HEY, BERANI AWAK BALING SUSU TUH PADA SAYE! " jerit Lisa dengan geram.
"Yahh, awak tahu tak siape yg awak tengah cari pasal sekarang. " tambah Rose lagi.
"Oh yeah? I don't give a shit who you are. Tapi sekarang, AWAK BERDUA yg tengah cari pasal dengan saye. "
"J-Jennie, sudahlah. " kata Jimin cuba menenangkan Jennie.
"Dua ekor nih cuba goda awak! Awak nak saye tengok dan menikmati jer ke?! " kata Jennie dengan geram.
"Eh eh, dia main ekor-ekor lah pulak. Saye rase awak yg binatang kot. " kata Rose sambil tersenyum sinis.
Jennie terkaku mendengar kata-kata Rose. Hakikatnya apa yg Rose cakap tuh benar, memang dia separuh ular dan separuh manusia.
Jennie hilang sabar dan segera membaling sandwich ke arah wajah Lisa dan Rose.
"YAISHH! BERANI AWAKK! " Jennie menarik rambut Lisa dengan kuat akibat geram.
Rose segera memukul-mukul kepala Jennie dengan kasar.
Maka, terjadilah pergaduhan yg lelaki pun tak dapat hentikan. Jimin berdiri kaku melihat mereka yg sedang bergaduh.
Dia mahu menggunakan kuasanya untuk memberhentikan mereka namun ianya akan memburukkan lagi keadaan.
Jimin hanya mengeluh dan menampar dahinya.
"Saye patut lari jer dari tadi. " bisiknya dalam hati.
____
Suasana di dalam kereta itu kekal sunyi dan kekok. Tiada sepatah kata-kata yg keluar dari mulut mereka.
Jimin memandang Jennie yg kelihatan agak serabut akibat pergaduhan tadi. Terdapat sisa-sisa sandwich di atas bajunya dan rambutnya kusut akibat di tarik.
"J-Jennie.. "
"Yeah. "
"Awak oky? "
"Awak bergurau? Saye tak pernah rase sepuas nih dalam hidup saye! " kata Jennie sambil tersenyum sinis.
Jimin memandang Jennie dengan hairan.
"Puas? "
"Ye! Puas saye dapat pukul org. Dah lama tak bergaduh. " katanya dan menepuk tangan tanda teruja.
"Aikk? Macam tuh pulak. " kata Jimin dan ketawa.
"Tunggulah. Saye jumpak lagi dua ekor tuh, saye bunuh diorang! " kata Jennie dan ketawa jahat.
"Erkhh, mungkin 'bunuh' tuh tak perlu. " kata Jimin tersenyum tawar.
Jennie hanya membisu dan tersenyum sinis.
____
Chapter nih tkde psal Jin dan Jisoo but still wanna make story about them. >3<
YOU ARE READING
[𝘾] DIFFERENT ° ᴶⁱⁿˢᵒᵒ
Romance"𝐌-𝐦𝐚𝐭𝐚 𝐚𝐰𝐚𝐤! " - 𝐊𝐢𝐦 𝐉𝐢𝐬𝐨𝐨 "𝐊𝐞𝐧𝐚𝐩𝐚? 𝐂𝐚𝐧𝐭𝐢𝐤 𝐤𝐚𝐧? " - 𝐊𝐢𝐦 𝐒𝐞𝐨𝐤𝐣𝐢𝐧 Highest ranking: #1 in jinsoo on 051220 #9 in blackpink on 271220 #6 in jisoo on 280121 #1 in jinbts on 141221 Start: 9/11/2020 End: 26/12/20...