Part 25

291 52 7
                                    

Taehyung memandang Jisoo dengan riak wajah yg terkejut.

M-macam mane dia tahu?!

Taehyung cuba untuk mengekalkan riak wajah yg selamber. Dia terkekeh kecil.

"Ape kau merepek ni? "

Taehyung menolak Jisoo ke belakang.

"Betul lah. Kau tak boleh aku cedera kan? " kata Jisoo tersenyum sinis.

"Sebab tulah kau tak nak aku mati. Kalau aku mati, kau pun mati. " tambah dia lagi.

Taehyung terkedu. Dia merenung Jisoo dengan lama.

"Kau tak payah merepek lah perempuan. Kau tak sedar lagi? Aku takde kelemahan! " kata Taehyung dengan yakin.

"Kau pasti? " tanya Jisoo, mendekati Taehyung.

Sekarang, dia dah tak takut. Dia tahu apa kelemahan Taehyung.

Tangan Taehyung mula mengeluarkan cecair berwarna hitam kerana berasa geram.

Dia mengenggam tangannya dengan erat.

Jisoo kemudian menarik tangan Taehyung yg mengeluarkan cecair hitam itu.

Taehyung mula terkejut.

"Jadi, kau boleh je kan bunuh aku sekarang? " kata Jisoo dan mendekatkan tangan Taehyung yg mengeluarkan cecair hitam itu ke dadanya.

Taehyung mula teragak-agak. Kalau Jisoo mati, habislah dia.

Dia segera menarik tangannya dari terkena dada Jisoo.

"Kau jangan cabar aku perempuan! " jerkah Taehyung dengan geram.

"Kenape kau tak bunuh aku? Cepatlah, aku tunggu. " kata Jisoo tersenyum sinis.

Taehyung hilang sabar. Nak jer dia guna kuasa dia dan bunuh Jisoo namun Jisoo perlu hidup.

Dia segera keluar dari bilik itu dan menghempas pintu dengan kuat.

Jisoo hanya tersenyum sinis. Akhirnya, dia dah tahu kelemahan Taehyung.

____

Keesokkan harinya...

Jin sedang merenung ke luar tingkap. Dia tidak henti-henti memikirkan di mana agaknya Taehyung menyembunyikan Jisoo.

Dia perlu cepat agar Jisoo terselamat.

"Hyung.. "

Jin menoleh apabila terdengar Jimin memanggil dia.

"Hurm? "

"Hyung tahu di mana rumah dia? " tanya Jimin.

Jin mengeleng kecewa. Bertahun-tahun mereka tidak berjumpa setelah ibu dan ayah mereka berdua sudah tiada.

"Ish, susah nih. " keluh Jimin.

"Kalau rumah parents awak? Mane lah tahu dia sembunyikan Jisoo dekat situ sebab dia tahu awak tak akan jejak lagi kaki ke rumah tuh. " kata Jennie pula yg berada disebelah Jimin.

Jin membisu. Kalau betul lah apa yg Jennie cakap, tak mustahil Jisoo berada di situ.

Namun, kenapa rumah parents nya?

"Haa! Betul jugak kan? Ape kata kita pergi cari dia kat sana hyung? " kata Jimin teruja.

Jin hanya membisu. Jimin dan Jennie memandang pelik.

"Hey, awak tak nak selamatkan Jisoo? " tanya Jennie.

"Nak lah. "

"Habis tuh? Kenape awak nampak muram jer? Jomlah, kita tak boleh buang masa lah! " kata Jennie tergesa-gesa.

[𝘾] DIFFERENT ° ᴶⁱⁿˢᵒᵒWhere stories live. Discover now