Bab 20

4.2K 115 56
                                    

ARIANA'S POV

Aku faham sangat kenapa Arm beriya-iya sangat nak tinggalkan aku dengan Harris. Mungkin baginya inilah masa yang sesuai untuk aku utarakan hasrat aku untuk sambung belajar kepada Harris dan berbincang mengenainya. Tapi bagi aku, Arm ibarat tinggalkan aku di dalam kandang harimau.

Sedang aku menyusun ayat yang sesuai untuk dikatakan nanti kat Harris, dari jauh kelihatan Harris menghampiri aku dengan senyuman yang sangat lebar.

Apahal mamat ni. Baru keluar tandas je kot. Tak payah lah tunjuk muka bahagia sebab dah 'lepas'.

"Sorry buat awak lama tunggu." Ujar Harris seraya mengambil tempat di sebelahku. Aku hanya merenung gelagat Harris sambil otak masih menyusun ayat yang benar-benar sesuai dituturkan sebentar lagi. Kalau boleh aku tak nak apa yang akan aku sampaikan ini melukai dan mengecewakan Harris.

Tapi aku harus berani. Mengenangkan nasihat Arm tadi, aku rasa tidak salah jika aku buat perkara yang benar. Ya tak? Harris terima atau tidak, aku tetap akan melanjutkan pelajaranku.

"Yana? Kenapa termenung ni?" Harris melambai-lambai di hadapan mataku. Aku pantas tersedar dan tersenyum gelabah.

"Sorry awak. Banyak benda saya sedang fikirkan sekarang ni." Ujarku cuba menenangkan diri.

"Hai... fikirkan benda ke fikirkan saya? hmm?" Harris mengangkat kedua-dua keningnya. Dia dah mula dah buat perangai. Perasan betul!

"nak fikirkan awak buat apa? buat tambah runsing je."

Harris mencebik. Haa ingat comel lah tu? Nak ja aku sekeh kepala dia. Astaghfirullahalaziim. Kejam kau Yana! Bakal suami kau kot mamat tu!

"Harris. I've got something to discuss with you." Akhirnya aku mulakan sesi perbincangan. Aku dah lafaz basmallah tadi. Hopefully semua berjalan lancar.

"What is it?" Tanya Harris. Matanya tepat merenung ke dalam mataku. Aduh lemah lutut saya cik abang oi.

************************************************
HARRIS POV

"What is it?" Ujarku sambil merenung tepat ke dalam mata Yana.

Apa yang nak dibincangkan Yana? Dia nak batalkan perkahwinan ke? hisy.. janganlah.. susah-payah aku pujuk Yana untuk setuju berkahwin dengan aku. Persiapan semua dah nak habis dah. Kat poket seluar aku sudah duduk kemas cincin berlian untuk Yana. Aku pula yang berdebar.

"Saya rasa nak sambung study ke peringkat Master" Tenang Yana berkata. Namun begitu dapat kulihat riak rasa serba bersalah di mata Yana.

Kelam sebentar duniaku. Aku kehilangan kata. Macam mana dengan majlis kami? Macam mana dengan cincin ni? Tapi aku tak akan tunjukkan kegelisahan aku dekat Yana.

"Oh.." Hanya itu yang mampu aku lafazkan.

"Awak tak marah ke?" Soal Yana.

Banyak perkara ligat bermain di otakku tika ini. Perkahwinan? Majlis? Belajar? ARGH! Tak dinafikan rasa kecewa tetap bertandang di hati ini. Kenapa Yana? Kenapa tiba-tiba sangat?

Nak tak nak, aku kena juga berlagak tenang. Maklumlah. Aku kan macho. Kena control gabra sikit. Aku berdehem.

"Marah? Kenapa saya nak marah awak? Lagipun siapalah..."

"Tapi kalau awak nak kita kahwin dulu saya tak kisah." Yana berkata dengan pantas.

"Yalah, siapalah saya ni kan. Bukan.. hah? Apa? Kejap awak cakap apa tadi?" Aku terkebil melihat Yana. Mulut aku tak payah cakaplah. Terlongo habis. Tapi aku nak kepastian sekali lagi.

"Saya cakap kalau awak nak kita kahwin dulu saya tak kisah." Yana berkata perlahan.

Biar betul wei?! Girangnya hati ini! Walaupun aku rasa eksaited gila dengar cadangan Yana, tapi aku tetap control muka macho aku. Ceh! Padahal dalam hati ada taman oi. Yis.. Yis..

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Aug 22, 2017 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Andai Itu TakdirkuKde žijí příběhy. Začni objevovat