Bab 9

7.6K 291 7
                                    

ISTERI MAMAT PLAYBOY


"PLEASE...Lepaskan saya..."

   Aku merayu kepada seseorang yang kini sudah berada di luar kawalan. Iyalah. Dia bawak aku entah kat manalah. Bilik pulak tu.

   Now, he's trying to rape me. Kau rasa? Orang ni memang dah gila. Ya. Dia GILA! Apa yang buat dia jadi gila pun tak tahulah. But, now aku tak tahu macam mana nak keluar dari 'neraka' ini.

   Seseorang itu tergelak sinis. You think it's funny?  No man!

   "What? Lepaskan kau? Heh, kau ingat kau boleh terlepas? Inilah balasan sebab kau tak setuju kita kahwin. Now, you see."

   Air mataku mengalir laju. Laju sekali. "Please..."

   Kulihat seseorang itu hanya tersenyum sinis. "We',re start now."

   Tubuhku ditindihnya. Lenganku direntap kasar. Aku betul-betul tidak dapat bergerak. Bajuku di bahagian bahu kiriku dikoyakkan oleh seseorang ini dengan begitu kasar.

   Aku ternampak dia mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya. Ianya sebilah pisau lipat.

   Mataku sudah membulat. "A-awak nak..bu-buat apa dengan..p-pisau tu...?" Soalku tergagap-gagap.

   Dia menghadiahkan senyuman 'maut'nya. Tubuhku sudah menggigil ketakutan tatkala melihat wajahnya. Seram!

   Tanpa berkata apa, terus saja pisau lipat itu menusuk masuk ke dalam bahu kiriku. Sakitnya usah dikatakan. Perit teramat. Apakah dosaku sehinggakan aku diperlakukan begini?

"ARGGHHH!!!!"

.
.

"ARGGHHH!!!!"

   Aku mencelikkan mataku. Peluh didahi kulap dengan lengan bajuku. Mimpi sahaja? Fuhh! Nasib baik bukan betul.

   Aku mengerling jam di dinding. Sudahpun pukul 5.30 p.m. Haih. Nilah masalah kalau tidur lepas Asar. Terus saja aku bangun menuju ke bilik air untuk mengambil wuduk.

♡♡♡


KEDENGARAN pintu dikuak dari luar. Namun, aku sudah tahu siapakah gerangan yang membuka pintu itu. Siapa lagi kalau bukan mamat playboy tu? Fidzwan Iskandar lah. Takkan Fattah Amin pulak kan?

   Aku hanya memfokuskan pandanganku ke arah TV yang sedang menayangkan cerita Descendent of the Sun. Best. Rugi tak tengok. Cerita ni ada sweet-sweet gitu sikit. Aww.

   "Hoi. Kau buat apa hah?" Soalnya.

   Cik abang ni buta eh? Ada nampak aku macam main bola? Ada nampak aku macam tengah masak? What the fish you are. Fine. Aku melebih.

   "Main bola. Kenapa? Nak join?" Sinis saja aku berkata.

   Riak wajahnya terus bertukar dingin. "Kalau kau rasa nak kena 'ngap' malam ni menjawablah macam tu." Terus saja dia berlalu pergi dari ruang tamu ini.

   Eleh. Dia ingat aku ni apa? Suka hati je nak ugut-ugut aku. Aku ugut kau kemas rumah nak? Perkara kecil je. Takkan si playboy tak pandai buat? So sad.

   Baru saja aku ingin memandang ke arah skrin TV kembali, keadaan di dalam rumah ini terus menjadi gelap gelita. Tiada satu cahaya pun yang bernyala.

   "Argghhh! Apasal blackout pulak ni?!" Aku sudah panik. Uwargh! Adakah ini balasan aku biadab dengan suami aku?

   Aku meraba-raba di sekeliling. Ingin mencari telefon bimbitku. Namun, tiada! Aku mencari lagi walaupun dalam keadaan gelap gelita. Akhirnya, aku sudah jumpa telefon aku.

   Aku membuka flash pada telefon bimbitku. Aku suluhkannya ke dapur. Huh! Dahlah rumah besar. Nak pergi dapur pun susah. Aku berjalan ke arah dapur dengan ditemani cahaya flash dari telefonku.

   Laci kabinet dapur kubuka satu persatu. Kot-kotlah ada lilin. Hampir kesemua kabinet aku buka. Namun, hampa! Satu haram lilin pun tak ada. Mamat ni memang tak beli lilin ke apa ni?

   Baru saja aku ingin memandang ke belakang, ada satu benda tiba-tiba saja terjatuh di atas bahuku. Terus saja aku menjerit. Tanpa disangka aku sudah memeluk lengan seseorang.

   Lengan? Oh my god! Lengan siapa pulak dah aku peluk ni?! Ya Allah! Janganlah cakap aku peluk lengan hantu raya!

   Lampu tiba-tiba sahaja menyala. Fuhh! Selamat! Aku melihat ke arah lengan yang aku peluk erat sebentar tadi. Aku mendongak ke atas.

   Jantungku mula berdegup laju. Bagaikan ingin saja dia keluar dari tubuhku ini. Mana tidaknya, aku dah TERpeluk lengan si Fidzwan ni. Terasa pipiku mula berbahang apabila Fidzwan tersenyum senget. Cair!

   "See. Nilah balasannya." Ujarnya sinis.

Aku memutarkan bebola mata. "Ye lah!"

   "Tu, sampai bila nak peluk lengan aku ni? Tahun depan?"

   Aku terus memandang ke arah lengannya yang dipeluk erat olehku. Aku melepaskan pelukan di lengannya. Terasa pipiku mula berbahang Malu dah ni!

"So-sorry..."

   Terus saja aku berlari menuju ke tangga. Dapat kudengar Fidzwan ketawa kecil. Cis! Aku sepak kang pengsan kot kat situ.

 Cis! Aku sepak kang pengsan kot kat situ

Oups ! Cette image n'est pas conforme à nos directives de contenu. Afin de continuer la publication, veuillez la retirer ou télécharger une autre image.

VOTE and COMMENT! Thanks byk² guys!😘

P/s: Abaikan typo.

☆ミ Isteri Mamat Playboy ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Où les histoires vivent. Découvrez maintenant