Bab 36

10.1K 280 30
                                    

ENCIK PLAYBOY SUAMIKU


Dua bulan kemudian...

KOLAM renang yang berada di hadapan Fidzwan ditenungnya lama. Tiada sesiapa pun di situ melainkan dirinya. Seorang diri. Di dalam rumah banglo itu. Mestilah sunyi. Tapi, nak buat macam mana kan? Nasib sendiri la katakan.

   Fidzwan bangun dari duduknya. Dia menuju ke arah satu meja kecil yang diletakkan berhampiran kolam itu. Sebentar tadi ada posman yang berhantar sesuatu kepadanya.

   Namun, tidak dibuka lagi apa yang dihantar oleh posman itu. Fidzwan mengambil tempat di hadapan meja kayu itu. Dibukanya satu sampul surat yang tereselit bersama satu bungkusan. Isi sampul surat itu dikeluarkan lalu dia membaca isi surat tersebut.

   Assalammualaikum. Sorry hilangkan diri selama 2 bulan ni. Nina cuma nak tenangkan fikiran je. Dan, saya tahu. Not you fault. I believe you cause you're my husband. Erm, I have something for you."

   "Happy birthday... to you~ Happy  to you~ Happy birthday to my husband~"

   Tiba-tiba sahaja bahu Fidzwan dipeluk dari belakang. Fidzwan hanya membiarkannya. Kerana dia agak terkejut. Suara siapa tu?

   "Happy birthday... to you~"

   Fidzwan terus memalingkan wajahnya ke belakang. Wajahnya kelihatan agak terkejut. Bukan agak, tapi memang. Memang terkejut. Rasa nak menangis pun ada.

   "Happy birthday to you, abang..." ujar Husnina sambil tersenyum manis.

   Fidzwan terus berdiri. Dia masih terkejut dengan gadis yang berada di hadapannya ini. Adakah benar ini Husnina? Atau, hanya bayangan saja? Fidzwan menampar-nampar pipinya beberapa kali.

   Ini realiti!

   "Abang... Lama tak jumpa. Rindu tak?" Soal Husnina lembut.

   "S-sayang... Mana sayang pergi selama ni? Abang rindulah dengan sayang..." ujar Fidzwan perlahan. Matanya mula memerah dan berair.

   Ini kemunculan mengejut. Siapa tak terkejut? Sebulan menghilang. Tiba-tiba muncul balik.  Tak terkejut ke huh? Dan lagi satu. Fidzwan betul-betul terlupa bahawa hari ini adalah hari lahirnya.

   "Nina ada je kat sini. Abang bukaklah hadiah tu. Tu je mampu. Mungkin abang akan happy." Ujar Husnina.

   Fidzwan akur. Dia terus saja membuka satu bungkusan kecil yang terselit bersama sampul surat itu. Buka punya buka, Fidzwan menghentikan pergerakan tangannya buat seketika.

   Kasut bayi.

   Dan juga ada satu gambar yang terselit di bawah kasut bayi itu. Gambar itu Fidzwan ambil. Dia tergamam. Perlahan-lahan senyuman mula terukir di bibir.

   "Sayang pregnant?" Soalnya.

   Husnina hanya mengangguk. "Yes! Nak masuk dua bulan dah." Balas Husnina sambil mengusap perutnya yang masih kempis.

   Fidzwan terus saja memeluk erat tubuh isterinya itu. Gembira? Siapa yang tak gembira kalau diri sendiri bakal digelar mama atau papa.

   Husnina membalas pelukan Fidzwan itu. Terubatlah rasa rindunya terhadap si suami. Terubat juga rindu terhadap si isteri. Berani ke Husnina tinggalkan Fidzwan? Memang taklah!

   Tengoklah sekarang. Dia datang balik. Sebab? Sebab dia tak sanggup nak tinggalkan orang yang dia sayang sangat-sangat.

   "Thanks, sayang. Thanks for everything. Janji dengan abang, jangan tinggalkan abang lagi, please?"

   "Ye. Nina janji. Thanks jugak sebab masih sayangkan Nina." Ujar Husnina pula.

   Fidzwan ketaw kecil. "Of course! Kenapa tak bagitau abang yang Nina pregnant dulu?" Soal Fidzwan lalu dia melepaskan pelukan.

   "Sebab... masa tu Nina stress dengan video tu. I know, lepas abang tunjuk video yang Syaz rakam tu, Nina tahu abang tak bersalah. But now... Abang bersalah. "

   Berkerut dahi Fidzwan dibuatnya. Apa pula salahnya kali ini? Haih la...

   "Salah apa pula abang dah buat?" Soal Fidzwan.

   "Abang bersalah sebab... Tak temankan Nina pergi shopping barang baby." Ujar Husnina sambil tersengih menampakkan barisan giginya.

   Fidzwan ketawa kecil. "Oh my god. Seriously, sweetheart? Abang ingat apalah..."

   Fidzwan memeluk bahu Husnina. Dahi Husnina diciumnya. Lama.

   Ya Allah. Terima kasih kerana telah memberikan pasangan suami isteri ini bahagia. Si suami, Fidzwan Iskandar yang dulunya playboy, kaki kelab, kaki botol telah pun berubah sepenuhnya. Hanya kerana seorang gadis yang bernama Husnina Anis.



    .○•TAMAT•○.





Finally! Encik Playboy Suamiku sudahpun tamat. Hampir setahun berlalu barulah nak habis cerita ni. Padahal 36 chapter je huhu😅😅

Apa2 pun, thank you so much yang macam sudi baca cerita ni walaupun ada banyak kekelingan dan pendek2 je😅. Thanks jugak yang mana sudi vote and comment setiap chap. Saya hargai sangat.😊

Anyway, thanks a lot. I love you guys! Muahh😘❤

☆ミ Isteri Mamat Playboy ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now