Part 12

3.8K 135 5
                                    

KEBOSANAN mendera diri Hana. Remote control ditekan secara rawak. Tiada cerita yang menarik perhatian dia.

"Arghh bosan!" Keluh Hana. Dia meniarap malas diatas sofa, mata dipejam sejenak. Menghayati lagu GoGo yang dinyanyikan oleh boyband BTS dari kaca TV.

Mulutnya mengikut apa yang dinyanyi oleh boyband tersebut. Mata dicelik, dia memerhatikan satu-persatu ahli boyband BTS. Tekun dan teliti, sesekali dia tersenyum sumbing melihat group idolanya. Dia baru terperasan akan sesuatu..

"Mata aku yang bermasalah, atau memang betul yang muka diaorang sama?"

"Sebiji sama! Wah apa..."

Ting tong

Hana mendengus perlahan kerana omelannya dikacau oleh suara loceng rumah. Siapa pula yang bertamu petang-petang ini? Kacau dia mahu bersantai sahaja!

Hana melangkah menuju ke pintu rumah untuk melihat siapa yang datang. Dia tersentak tatkala melihat siapa yang datang.

"Yein?"

Gadis yang dipanggil Yein itu tersenyum senget sambil memeluk tubuh, memandang Hana dengan raut wajah yang cukup angkuh.

"Yes! It's me, tak sangka kau masih ingat aku?" Katanya sinis.

Hana menjulingkan mata.

"Apa kau nak? Kalau kau datang sini nak cari my husband, sorry dia tak ada kat rumah." kata Hana sarkastik.

Persetan dengan adab. Baginya orang didepannya ini, tidak patut bercakap lemah lembut dan dihormat. Dia harus mempertahankan haknya.

Wajah Yein yang tadi angkuh berubah ketat, tidak suka dengan bahasa Hana yang kedengaran agak biadab.

"Aku ke sini nak jumpa kau, bukan Jungkook oppa."

"Oh really? But, Jungkook oppa? Please don't call him oppa, because he not your oppa. He's mine!"

Yein mengenggam jari-jemarinya kemas. Rasa tercabar dengan Hana.

"Kau!"

"Apa!"

Mata mereka bertembung saling menyiratkan api kemarahan. Masing-masing mencuba mempertahankan hak mereka.

"Jungkook is mine! Bitch!" Marah Yein. Hana mengukirkan senyuman remeh sambil memeluk tubuh.

"Really? Tapi sayangnya, Jungkook oppa dah jadi milik aku sepenuhnya." Bidas Hana selamba. Dagu didongak, memandang Yein angkuh.

Melihat Yein ingin buka mulut untuk bersuara pantas Hana memintas.

"Aku tak akan bagi kau rampas suami aku! Tidak semudah itu! Lawan aku dulu lah! Aku tak takut pun kat kau, sekali aku kasi kau jelingan berlaser aku ni, berdebu kau nanti." kata Hana sarkastik berbaur tegas. Wajahnya datar merenung Yein tajam.

"Tsk! Berlagak nak mampus! Kau tu hanya budak hingusan yang menumpang kasih sayang Jungkook oppa je! Budak serendah kau tak sesuai bersanding dengan oppa!"

"Kau ke aku yang tumpang kasih? Aku dengan oppa dijodohkan oleh keluarga kami! Aku tak menyesal atas perkahwinan ni! Dah kau minah lintah geletah! Kau yang layak dipanggil menumpang kasih, yang tak akan pernah kau dapat dari Jungkook oppa! Kau macam takda maruah diri! Apa harga kau seorang pompuan serendah itu?"

Pang! Yein menampar pipi gebu Hana hingga meninggalkan bekas telapak tangannya. Kepala Hana berpaling ke kiri.

Panas hatinya mendengar kata-kata pedas Hana. Ingin sekali dia mencekik leher gadis itu hingga kehabisan nafas.

Hana sentuh pipinya. Sakit dipipi tidak sesakit dihatinya yang membara. Matanya menghelang ke arah Yein. Dia tersenyum herot.

"Siapa yang makan cili, dia lah yang terasa pedas kan? Kau rasa?" Ejek Hana remeh.

Yein mengetap bibirnya geram. Namun seketika kemudian wajahnya berubah pucat, tatkala mendengar kata-kata Hana.

"Hei bitch! Kau nak bermain satu permainan tak? Kau sentuh or pape jelah yang milik aku, kau dapat satu tusukkan macam mana?" Hana tersenyum kejam.

"Apa maksud kau hah!" Tengking Yein.

"Oh kau tak faham ke? Okay I explain, if you nak selamat. Jauhi diri kau dari kehidupan kami berdua. Atau something yang tajam akan menjalar disetiap tubuh kau. Games ni tak susah pun. Understand?"

Tubuh Yein menggigil. Berasa berhadapan dengan seorang psiko sahaja.

"Kau.."

"Hahahaha! Calm down girl! Hahaha. I just kidding you! Tak sangka kau takut macam ni, haha pucat syell muka kau! Hahaha! Macam mayat hidup."

Hana tergelak jahat, berasa lucu melihat Yein yang ketakutan begitu.

"Damn you!" Jerkah Yein kasar. Mati-mati dia mengingatkan ancaman tersebut akan berlaku kepadanya.

Hana memejamkan mata, apabila melihat tangan Yein menghala ke arahnya. Beberapa detik kemudian, pipinya tidak merasakan apa-apa yang pedih.

Matanya dibuka semula. Apa yang dia nampak saat membukakan matanya, Jungkook ada dihadapan dengan memegang tangan Yein menghalang daripada menampar pipi Hana.

"Kau sentuh isteri aku, aku pastikan kau meringkuk dalam lokap!" Jungkook melepaskan tangan Yein dengan kasar, buatkan gadis itu merintih sakit pada pergelangan tangannya.

Yein pandang Jungkook dengan mata bergenang.

"Oppa..."

"Lee Yein! Sudahlah kau ganggu hidup aku, aku dah kahwin! Hubungan kita dah takda apa-apa dah! Dah lama tamat! Perasaan aku dah lama mati dan tawar sejak kau pergi ikut dengan jantan tak guna tu!"

"First time, aku jumpa kau. Aku dah tau semua perangai kau yang liar tu. Kau tu pompuan pisau cukur, yang hanya suka mengikis harta orang untuk kesenangan kau. Tapi aku diam aje, cause I love you. Aku dibutakan oleh cinta. Aku menyesal sebab jatuh cinta kat kau, pompuan bodoh!"

Hana terdiam mendengarkan itu. Dia tidak sangka Yein, seorang perempuan yang macam itu. Yein pula hanya tundukkan kepala, tidak berani memandang Jungkook.

"I'm sorry oppa, I really sorry. Yein dah tak macam dulu dah, Yein dah berubah. Oppa, Yein ikhlas cintakan oppa. Yein sayang oppa. Yein mengaku yang Yein salah dan jahat sebab tinggalkan oppa macam tu je. Hubungan Yein dengan dia dah lama putus." Katanya. Meraih tangan Jungkook namun ditepis.

"Sudah lah. Aku muak dengan rayuan murah dari kau! Baik kau bla! Sebelum aku sebarkan kepada media yang Lee Yein seorang model bla bla bla... kau tau kan selanjutnya? Pergi atau aku suruh pak guard heret kau keluar?"

"Oppa..."

"Get lost! I don't want to see your face again! Go!" Jerkah Jungkook muak, wajahnya memerah menahan amarah.

Tubuh Yein terangkat mendengar suara lantang Jungkook begitu juga Hana.

"Oppa.."

"I say get lost Lee Yein! Go! Get lost from my life!"

Air mata mengalir dipipi Yein. Dia tidak sangka Jungkook akan kasar dengannya. Yein berasa menyesal tidak kesudahan kerana pernah meninggalkan Jungkook. Hati dia sakit melihat wajah Jungkook yang begitu dingin memandang ke arahnya.

"I'm sorry Jungkook, I'm really sorry..." Setelah berkata begitu. Yein melangkah kaki, pergi dari rumah Jungkook dengan membawa hati yang lara. Sungguh dia menyesal. Sudah tiada kesempatan untuk dia merebut hati Jungkook kembali.

**********
Tbc 👋

Abaikan typo 😅.

Lecturerku, Suami Aku (J.J.K FF) [C]√Where stories live. Discover now