Part 35

2.5K 93 1
                                    

••••••••

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

••••••••

Beberapa minggu kemudian..

"BABY JEON.."

Jungkook yang sedang menyemak kertas tugasan pelajar yang dihantar kepadanya, terperanjat dengan kehadiran Hana. Nasib baik, tidak melatah. Jungkook menjeling Hana tajam.

"Apa!"

"Amboi marah."

Hana tersenyum kecil. Pintu bilik itu, ditutup. Kakinya mengorak langkah mendekati Jungkook dan menarik kerusi kulit yang berhadapan dengan Jungkook.

"Kanda, lusa kan dah raya. Kita nak beraya rumah parents dinda or parents kanda dulu?" Soal Hana.

Mukanya ditungkat dengan kedua belah tangannya yang digenggam. Wajah hensem suaminya dipandang dengan mata berbinar.

Jungkook merengus.

"Kau datang bilik aku, hanya nak tanya benda ni aje?"

"Hmm." Hana mengangguk kepala.

"Kat rumah pun boleh tanya kan? Kat universiti ni jugak kau nak tanya kan?" Rungut Jungkook mendatar. Menjeling Hana dengan hujung mata. Menyampah.

"Alah sayang kanda ni.."

"Sayang?"

Jungkook dan Hana terperanjat, bila ada satu suara menyela masuk lantas mereka berdua menoleh ke arah pintu. Terdapat Irene berdiri dimuka pintu sambil bersandar dipintu sambil memeluk tubuh.

"Irene nuna.."

"Prof. Bae.."

Mereka berdua bertentangan mata. Wajah Hana pucat lesi dan tubuhnya tegang bila melihat Irene yang merenung mereka berdua tajam. Jungkook bersandar dibadan kerusi sambil memeluk tubuh.

"Oh Prof. Bae, ada apa?" Kata Jungkook bersahaja. Mengabaikan wajah gelisah Hana.

"Jeon, boleh tolong explain apa maksud Kim Hana yang panggil you dengan panggilan 'sayang'? Agak mesra untuk seorang sepupu memanggil sepupunya 'sayang'?"

Soalan daripada Irene membuat Hana mati kutu. Manakala Jungkook hanya berdeham sambil tersenyum sinis.

"Nak dengar something yang gila tak?" Kata Jungkook selamba, jari-jemarinya bermain dengan pen yang ada diatas meja kerjanya. Sengaja mengalihkan topik.

Irene tersenyum penuh penasaran, dia mengambil tempat disebelah Hana.

"Apa Kookie?"

"Betul you nak tau? Tak akan menyesal?"

Irene geleng kepala. "Tak. Tell me what?"

"Betul ni? I tak nak you sakit hati tau, setelah mendengar semua ni." Jungkook mengangkat sebelah kening. Gelengan panik dari Hana dipandang sepi dan datar.

"Katakan saja. Apa?"

Jangan kata kanda, nak beritahu pasal.. Hana tidak menghabiskan perkataannya dalam hati bila mendengar kata-kata yang keluar dari mulut Jungkook. Dia terpaku dengan wajah memucat.

"Kalau you nak tau, kenapa Hana panggil I sayang sebab I ni suami dia bukan sepupu. Dan I love my wife so much. Sudah 5 bulan kita orang mendirikan rumah tangga. Kami sengaja malas nak sebarkan kepada media tentang perkahwinan kami."

Jungkook membongkarkan semuanya, tidak tahu yang perkataan jujur darinya membuatkan hati Irene berkecai. Gadis itu mengenggam jemarinya kemas dengan mata berkaca-kaca.

"Kook, you bohong kan?"

Irene makin hancur bila lelaki yang dia cintai dan dia puja menggeleng kepala. Air mata yang ditahan, akhirnya mengalir juga ke pipinya.

"Prof. Bae, saya tak.."

"Shut up!" Jerit Irene kasar. Dia renung Hana disebelah.

"You lah shut up stupid!" Latah Jungkook spontan kerana terkejut dengan suara jeritan Irene.

Irene memandang Jungkook tajam, dengan wajah memerah menahan tangis. Pipinya dikesat kasar.

"You call me stupid?"

"Sorry nuna, I tak bermaksud.."

"Sampai hati you kan kook, apa you tak nampak bertapa cintanya I kat you. Apa ni you nak balas dendam kat I? I cinta you sangat-sangat Jungkook. Kenapa payah sangat you balas perasaan I?"

"I'm sorry, I know I'm jerk. But, I don't love you Irene nuna. I just, anggap you sebagai kakak aje. Tak lebih dari itu. Sorry, sebab dah hancurkan hati you. I bukan nak balas dendam kat you, lagipun you takda salah dengan I."

Irene mengerling Hana yang hanya diam, dengan hujung mata. Lantas, dia bangun dari kerusi dan berlalu begitu saja tanpa memandang mereka berdua. Hatinya berasa sangat sakit.

"I hope you menyesal sebab dah buat I sakit hati. Btw, I want you with me forever. Tak kisah you dah kahwin or belum. I akan singkirkan pompuan tu, I tak kesah apa yang jadi, asalkan you jadi milik I. You're mine soon, Jeon Jungkook."

******
Tbc 👋

Lecturerku, Suami Aku (J.J.K FF) [C]√Where stories live. Discover now