2: Discuss

1.2K 80 2
                                    

Taekook
KookV
.
.
.
.

“Tundukkan Playboy itu, Mr.Jeon!”

.
.
.
.

Episode 2

Taehyung seorang pemuda cantik, senang cerita taehyung ini cantik. Well, walau kau nak tahu atau tak! Taehyung memang cantik.

Taehyung seorang remaja yang sederhana. Mempunyai Ibu dan juga ayah, taehyung juga ada adik beradik iaitu Adik perempuan dan juga adik lelaki.

Keduanya masih diusia yang muda. Taehyung remaja yang masih berdarah muda berusia 18 tahun. Taehyung tidak melanjutkan pelajaranya di universiti kerana tidak mendapat biasiswa untuk belajar disana.

Taehyung dan keluarga kim hanyalah duduk disebuah kampung pendalaman di Daegu. Kehidupan mereka tidaklah semewah mana pun. Cukup sederhana, nak kata susah tak juga nak kata senang pun tak juga.

Boleh dikategorikan sederhana. Taehyung membantu ibu dan ayahnya menjual tanaman segar mereka yang dihasilkan dari ladang mereka.

Ladang keluarga Kim cukup besar, tetapi taehyung bernekad untuk membantu ibu dan ayahnya setelah tamat persekolahan.

Biarpun dia tidak dapat melanjutkan pelajaran, tetapi adiknya dapat merasakan apa itu alam universiti. Taehyung cuba meringkan beban ibu dan ayahnya sedikit.

Kebetulan pula, mereka ini kawan baik kepada keluarga Jeon. Dan disinilah bermulanya perjodohan itu setelah Mrs.Jeon berkenan dengan taehyung untuk dijadikan menantu.
















“Taehyung-ah?!”Panggil sang ayah. Terasa namanya dipanggil, dengan segera taehyung menghampiri kedua orang tuanya. Lalu melabuhkan punggung mereka diatas sofa empuk itu.

“Ye, appa?
Tanya taehyung, nampaknya ibu dan juga ayahnya ingin membincangkan sesuatu kepadanya. Terlihat raut wajah mereka agak serius.

“Eomma dengan appa nak cakap sesuatu pada kamu.”Jelas sang ibu, kini Mrs.Kim pula yang bersuara. Manakala taehyung hanya menganggukan kepala.

“Apa itu?”
Tanya si anak. Mr.kim dan Mrs.kim memandang antara satu sama lain. Sebenarnya, kalau boleh dia tak nak pun katakan soal ini tetapi nampak gayanya, Taehyung memang dah ada yang berkenankanya.

“Appa dan eomma nak kamu bernikah?!”ketus sang ayah. Taehyung terdiam. Seakan tak percaya apa yang dikatakan oleh ayahnya itu.

Bernikah?!

Biar betul, diusia yang sangat muda. Lagipula, taehyung tidak mempunyai kekasih. Macam mana dia ingin berkahwin.

“Nikah?”
Tanya taehyung mahukan kepastian. Mr.Kim dan Mrs.Kim menganggukan kepala mereka. Taehyung tak ingin membantah, kalau dah itu permintaan atau keinginan ayah dan ibunya, taehyung hanya ikut sahaja.

“Tae setuju ke?”tanya sang ayah. Taehyung mula-mula agak ragu sedikit untuk menerima permintaan si ayah. Tetapi mengingatkan bertapa jasa yang masih belum dapat dia laksanakan lagi.

“Ikut appa dengan eomma. Tae okey je, kalau itu yang eomma dan appa mahukan. Tae ikut saja.”Ujar taehyung namun mendapat nafas kelegaan dari kedua pasangan suami isteri itu. Dia cuma takut, kalau taehyung akan menolak penjodohan ini.

𝐓𝐮𝐧𝐝𝐮𝐤𝐤𝐚𝐧 𝐏𝐥𝐚𝐲𝐛𝐨𝐲 𝐢𝐭𝐮, 𝐌𝐫. 𝐉𝐞𝐨𝐧!Where stories live. Discover now