12: Change

1K 77 7
                                    

Taekook

.
.
.
.

"Tundukan Playboy Itu, Mr.Jeon"

Taehyung dan jungkook kini berada tepat dihadapan Namsan Tower Seoul. Kebetulan pula mereka berada ditengah tengah malam seperti ini. Memberikan suasana yang lebih cantik malam ini.

Malam ini memang banyak orang berlalu lalang. Ada je pasangan suami isteri yang datang kesini. Taehyung rasa macam tak sangka yang suaminya akan bawa dia kesini.

"H-hyung kita buat apa kat sini." Tanya sang isteri. Jungkook menoleh ke arah isterinya dengan lembut.

"Kita date kat sini.. kenapa tak suka ke?"

"Eh,taklah.. taetae suka!" ucap taehyung dengan penuh teruja. Dia tak kisah pun kemana pun yang jungkook nak bawanya. Asalkan mereka bersama. Itu sudah cukup memadai.

"Jomlah." Pada mulanya jungkook tak berani nak berjalan bersebelahan dengan taehyung. Oleh kerana sang suami menarik tangan taehyung untuk berada disampingnya membuatkan taehyung terkejut dengan sikap jungkook. Kerana sebelum ini, jungkook tak pernah chessy seperti ini.

Entah kenapa tiba tiba sahaja batinya meneriak gembira.

"Cantiknya." Namja cantik itu memuji Namsan Tower yang indah itu. Taehyung tak pernah lagi menjejakkan kakinya ke sini. Dan ini adalah pengalaman pertamanya disini. Sungguh dia rasa sangat gembira untuk malam ini.

"Iya, cantik." balas jungkook yang tak kalah menikmati pemandangan indah ini. Dia pun tak pernah terdetik nak sampai sini. Entah kenapa dia tiba tiba sahaja ingin membawa taehyung ke sini.

Jungkook curi-curi memandang wajah sang isteri dari sisi. Sesekali pemuda jeon itu tersenyum melihat taehyung.

"Suka tak?" tanya jungkook. Dengan cepat namja manis nan cantik itu menganggukan kepalanya dengan brutal. Sudah semestinya dia suka.

"Terima kasih, hyungie.." ucap taehyung pelan. Dia tak berani nak peluk jungkook walau sebenarnya dia teringin nak peluk tubuh suaminya itu bagi menyalurkan perasaan kasih sayangnya pada jungkook.

"Um, tae.."

"Hm?"

"Hyung nak mintak tolong."

"Apa dia hyung.."

"Tolong cakap dengan appa yang kita tak payah pergi bulan madu."

Deg!

Taehyung terkejut. Jadi inilah sebabnya kenapa jungkook membawanya ke sini hanya kerana dia ingin meminta pertolongan untuk memujuk ayah mertuanya bagi membatalkan percutian untuk bulan madu mereka.

"Hyung.." lirih taehyung pelan. Lelaki itu menarik bahu rapuh taehyung itu dengn lebih dekat.

"Please, cakap dengan appa yang kita tak payah pergi. Kau bagi jela alasan apa pun.. Yang aku sibuk atau kau yang sibuk.. macam tu.. boleh.."

Namja cantik itu terdiam seribu bahasa. Padahal dia sangat gembira saat ayah mertuanya menyuruh mereka berbulan madu. Ternyata jadi sebegini.

𝐓𝐮𝐧𝐝𝐮𝐤𝐤𝐚𝐧 𝐏𝐥𝐚𝐲𝐛𝐨𝐲 𝐢𝐭𝐮, 𝐌𝐫. 𝐉𝐞𝐨𝐧!Where stories live. Discover now